Gran Turismo 5 tråden!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 101
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gran Turismo 5 tråden!

Lager like greit en egen tråd til dette spillet.

Har nå spilt det i en uke, og mitt førsteinntrykk var under gjennomsnittlig, men det grodde på meg=) Kan ikke legge bort spillet lengre.

Driver nå å tuner biler, justerer instillinger på dempere, girkasse osv.

Tenkte denne tråden kunne brukes til å hjelpe folk å justere biler, anbefale kjøretøy og eventuelt låne ut biler til spillere som plages.

En rask anbefaling, ikke selg bilene du vinner, mangler du penger og/eller xp så kjør "Bonus race" under "Seasonal Events".

Legg meg til på PSN, er level 26 til nå.
    PSN User: "Metyltest"

EDIT: Legger ved noen nyttige linker.

Tuning Arkiv:
    Main Page - GT5 Tuning
    Avid Racing Factory [BIG UPDATE - JGTC] - GTP Forums

Liste av hva du vinner og hvor du vinner det:
    GT5 Prize Car List/Unlockables - GTP Forums

Race Series Guide - Career & Seasonal Events - PS3Trophies.org

Liste over hvilken biler som kan Race-modifiseres under GT-Auto:
    Honda CIVIC TYPE R (EK) RM '97
    Honda INTEGRA TYPE R (DC5) RM '04
    Acura NSX RM '91
    Chevrolet Corvette Z06 (C6) RM '06
    Chevrolet Corvette ZR1 (C6) RM '09
    Chevrolet Camaro SS RM '10
    Chevrolet Camaro Z28 RM '69
    Lotus Elise RM '96
    Lotus Elise 111R RM '04
    Dodge Challenger R/T RM '70
    Lexus IS F RM '07
    Volkswagen Golf IV GTI RM '01
    Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR RM '05
    Nissan SILVIA spec-R AERO (S15) RM '02
    Suzuki Cappuccino (EA21R) RM '95
    TVR Tuscan Speed 6 RM '00
    Subaru IMPREZA Sedan WRX STI spec C Type RA RM '05

HUSK Å SLÅ AV STABILISERINGSSYTEMENE UNDER "DRIVING OPTIONS" de ødelegger kjøreopplevelsen! Spesielt ASM, som gjør bilene understyrte!

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det nettopp i hus og så langt virker det nokså konge, men merker at jeg har VELDIG lyst på Logitech G27. Off, dette spillet kan bli dyrt …

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spillt en stund nå, det eneste som til tider kan irritere meg, er at man trenger "levels" for å kjøpe de heftigste bilene... Men ellers er grafikken rå, mulighetene mange og alt er bedre enn det gamle.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spilt det en del jeg også og dette er det jeg har kommet frem til så langt.

Grafikk:
    Grafikken kan være rågod, men er stort sett ujevn. Standarbilene er dårlig modellert og har alt for få polygons. Bedre grafikk på noe enn på andre og så ujevn standard? På det værste ser det mye dårligere ut enn Forza3 (min mening) og på det beste ser det helt fantastisk ut.

Bilene:
    Utrolig mange biler, men hvem trenger vel 4 Toyota Priuser som er tilnærmet identiske?

Baner:
    Mange flotte baner og ekstrem grafikk på noen, men dårlig på andre...
    Bane-generatoren er et pluss, men mange føler at den ikke er på langt nær god nok og lager i mange tilfeller en utilfredstillende spillopplevelse.

Tuning:
    Alt for dårlig, det er alt for lite som kan gjøres her. En av de aller største "feilene" er at bremsene ikke kan konfigureres eller velges. De oppgraderer seg automatisk etter hvor mye HK du har i bilen. Du kan heller ikke stille inn bilen "in-game" under testing, noe som jeg synes er både rart og dårlig av Polyphony digital. Dette er da noe som burde vært inplentert i gameplayen for at man skal ha mer kontroll over hvordan bilen oppfører seg med ulike settings.

Fysikk:
    Fysikken er i følge noen rågod, men i mine øyne er den alt for dårlig. Tilnærmet alle bilene overstyrer noe voldsomt under nedbremsing (Det SKAL kunne endres under tuning!!! Dårlig av utviklerne) og det føles aldri som om bilene sitter fast i asfalten, de glir liksom bare over. Det kommer også en voldsom kontra kontra som er mye mer markant her i spillet enn i den virkelige verden og dette gjør så det er utrolig vanskelig å holde mange av bilene på veien spesiellt siden det uansett ikke føles som om bilene kjører på noen vei.
    Forøvrig er også måten bilene skifter gir på helt spesiell (noen liker det, andre ikke). Det føles ut som om man bruker Dog-Shift (Giring uten clutch) girkasse uavhengig om bilen faktisk har det eller ei.

Menyer:
    La oss innse det, menyer er en viktig del av hvordan vi forholder oss til spill og GT5 sine menyer er mer enn gammeldagse og uoversiktlige. Hva skjer med musikken som er under menyer og ikke har noe tema whatsoever?. For å gjøre de enkleste ting må man trykke i øst og vest og det er i mine øyne helt latterlig. Dette oppfører seg _Mer som et dataprogram_ enn et spill.

Lyd:
    Lyden på musikken er glimrende, men billyden (som jo er det viktigste) er i høy grad uengasjerende og urealistisk. Ta feks. Toyota Supra Castrol JGTC bilen som er med. Det høres ut som en strikkmotor med en ynkelig turbo som har forferdelig BOV (Dumpventil) som det såvidt går an å høre. Det med BOV. Gjelder forøvrig alle turbobilene jeg har hørt i spillet. Du skal kunne høre at det slippes ut mengder av luft! Ellers er lydene som oppstår av veibane, girkasse og bulking mye bedre.

Det var litt om min mening angående GT5. Andre har sikkert helt forskjellige oppfatninger.

Verdt å vente 5 år? Nei. Gran Turismo serien har fått en motstander som heter Forza Motorsport og det ser ut som om motstanderen har en del fler kort i ermet selv om det tok mye kortere tid å utvikle og det kom ut flere år tidligere.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dessverre enig i det meste av kritikken. De har gjort noen snodige valg som gjør at spillet til tider er nokså irriterende. Men...! På sitt beste syns jeg spillet er knallbra. Med de rette bilene på de rette banene så storkoser jeg meg.

Om man plages med å finne riktig bil er denne linken nyttig. Syns den er særlig nyttig på Seasonal bonus races der det kan være vanskelig å tune bilen passe mye. Egentlig syns jeg disse løpene der man skal ta igjen biler funker bedre enn når alle starter samtidig. Ellers syns jeg time trial er en vinner når man har funnet seg en bil som er digg å kjøre, samt en bra bane.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cyr
    Er dessverre enig i det meste av kritikken. De har gjort noen snodige valg som gjør at spillet til tider er nokså irriterende. Men...! På sitt beste syns jeg spillet er knallbra. Med de rette bilene på de rette banene så storkoser jeg meg.

Om man plages med å finne riktig bil er denne linken nyttig. Syns den er særlig nyttig på Seasonal bonus races der det kan være vanskelig å tune bilen passe mye. Egentlig syns jeg disse løpene der man skal ta igjen biler funker bedre enn når alle starter samtidig. Ellers syns jeg time trial er en vinner når man har funnet seg en bil som er digg å kjøre, samt en bra bane.
    Sier meg enig i kritikken, det er MYE som kan forbedres på dette spillet=)

Hvis dere trenger biler til seasonal bonus race så kan jeg låne ut kjøretøy, har jo stort sett det som trengs.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Tuning:
    Alt for dårlig, det er alt for lite som kan gjøres her. En av de aller største "feilene" er at bremsene ikke kan konfigureres eller velges. De oppgraderer seg automatisk etter hvor mye HK du har i bilen. Du kan heller ikke stille inn bilen "in-game" under testing, noe som jeg synes er både rart og dårlig av Polyphony digital. Dette er da noe som burde vært inplentert i gameplayen for at man skal ha mer kontroll over hvordan bilen oppfører seg med ulike settings.

Fysikk:
    Fysikken er i følge noen rågod, men i mine øyne er den alt for dårlig. Tilnærmet alle bilene overstyrer noe voldsomt under nedbremsing (Det SKAL kunne endres under tuning!!! Dårlig av utviklerne)
    Bremsene både KAN og SKAL justeres på alle biler som standard, det gjøres inni tuningmenyen - der er det bremsefordelingskontroller som du stiller på. Default står den på 5/5 foran/bak og det gjør at bilen overstyrer under bremsing. Still opp bremsene foran eller ned bak, alt etter smak.

Gjelder å gjøre seg kjent med spillet før man rakker løs på utviklerene

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spilte det i 1 uke i juleferien og overvant det på de fleste tenkelige måter.

Men bilen jeg aldri fant, var en pickup, overvåkte brukten vær dag.
    Så enten har jeg gått glipp av den når den var der, eller så spilte jeg for kort tid til at den skulle komme dit... ikke vet jeg :S

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ

Så enten har jeg gått glipp av den når den var der, eller så spilte jeg for kort tid til at den skulle komme dit... ikke vet jeg :S
    Du vinner en pickup hvis du tar internasjonal B licens bronze.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Fikk det nettopp i hus og så langt virker det nokså konge, men merker at jeg har VELDIG lyst på Logitech G27. Off, dette spillet kan bli dyrt …
    Har hatt spillet en stund og har "litt" lyst på Logitech G27 jeg og

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Bremsene både KAN og SKAL justeres på alle biler som standard, det gjøres inni tuningmenyen - der er det bremsefordelingskontroller som du stiller på. Default står den på 5/5 foran/bak og det gjør at bilen overstyrer under bremsing. Still opp bremsene foran eller ned bak, alt etter smak.

Gjelder å gjøre seg kjent med spillet før man rakker løs på utviklerene
    Det var da enda godt at det går an å justere bremsebalansen! Jeg har nok oversett dette i menyene selv utrolig nok hehe

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ

Det dukker opp flere brukte pickuper etter hvert, men ikke når man trenger det selvsagt
    Hopp over det eventet og spill videre så dukker de opp.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen tips til hvordan man bør justere kraft foran/bak på en 4wd nissan skyline?

Har en Nissan skyline med nesten 700hk men jeg synes den understyrer noe voldsomt! Må liksom bruke handbrekket og drifte med full gass gjennom enkelte svinger med mindre jeg bremser ned til gå-fart og snirkler meg gjennom svingene og blir forbikjørt :neutral:

Nå har jeg 25% kraft foran og 75% kraft bak men den understyrer fortsatt, men ikke på langt nær så voldsomt som den nyeste Subaru Imprezaen i spillet. I virkeligheten synes jeg ikke 4wd biler understyrer så mye, så dette er et merkelig trekk ifra spillutviklerne :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Noen som har noen tips til hvordan man bør justere kraft foran/bak på en 4wd nissan skyline?

Har en Nissan skyline med nesten 700hk men jeg synes den understyrer noe voldsomt! Må liksom bruke handbrekket og drifte med full gass gjennom enkelte svinger med mindre jeg bremser ned til gå-fart og snirkler meg gjennom svingene og blir forbikjørt :neutral:

Nå har jeg 25% kraft foran og 75% kraft bak men den understyrer fortsatt, men ikke på langt nær så voldsomt som den nyeste Subaru Imprezaen i spillet. I virkeligheten synes jeg ikke 4wd biler understyrer så mye, så dette er et merkelig trekk ifra spillutviklerne :???:

Du kan prøve å endre fjæroppsettet foran / mykere eller hardere.

Ved flat bane så er hardere å foretrekke, ved humplete så er mykere å foretrekke.

Hvis du setter negative TOE foran og positiv TOE bak så vil den bli overstyrt inn i svingen men muligens understyrt ut av svingen.
    Motsatt, dvs postitiv TOE foran og negative TOE bak så vil bilen understyre inn i svingen men muligens overstyre ut.

Hvis du leker litt med disse instillingene så merker du kanskje forskjell i postitivt/negativt resultat. Prøv å husk hva du gjorde og gjør litt motsatt hvis det ble dårligere.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bløte krengningshemmere foran og stive bak, harde fjører bak og bløte foran. Dette gir deg en mer overstyrt bil, husk å justere camber og caster etter hvor bløt bilen er

Active JBT sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ventet på gt5 i 1 og et halvt år, kjøpte spillet, spillte i 30 timer å lagt det på hylla. skikkelig skuffa, dette var ikke til forventningene i det heletatt. Forza 3 som kom i slutten av oktober i fjord er et mye bedre spill. holbarhet, kjøreglede og ikke minst kjørefølelse. sistnevt er hva gt5 skuffet mest på. grafikken er og hakkete og masse feil me skygger, skade.... hva skjer her? suger jo.. gleder meg til forza 4 kommer etter sommeren, til den tid spiller jeg forza 3

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er rart med GT5 er at det fortsatt er sånn at the er lettere jeg lenger man kommer. Det er alt for lite ristreksjoner. Som f.eks at man kan kjøre en Bugatti Veyron i den franske cupen. Dessuten får man alt for mye penger etter hvert, og kan kjøpe alt man vil, og når man trimmer bilen for fult så vinner man uansett hvor dårlig man kjører.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega

Aerodynamics: -- / 26
    Top Speed: 270 km/h (naturally aspirated)
    Initial Torque: 10 / 24
    Acceleration Sensitivity: 26 / 42
    Braking Sensitivity: 14 / 18
    Torque Split: 30 / 70
    Ride Height: -22 / -20
    Spring Rate: 13.8 / 12.6
    Extension: 8 / 7
    Compression: 7 / 6
    Anti-roll Bars: 5 / 6
    Camber Angle (-): 2.6 / 2.2
    Toe Angle: -0.04 / 0.00
    Brake Balance: 7 / 5
    Husk å slå av stabiliserings sytemene i menyen(Driving options). De gjør bilene til noen dukker.

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei fikk spillet med en gang det kom ut. Og fikk testet dette opp mot forza 3. og det jeg kan si er at GT5 når ikke langt nok opp syns jeg. Når Forza 3 er bedre enn GT5 så er dette litt rart ? forza kom jo ut for et år siden ca. og nå kommer de med Forza 4 men ellers var det konge litt nedsig at man ikke kan se inni bilen på alle bilene

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JBT
    Hadde ventet på gt5 i 1 og et halvt år, kjøpte spillet, spillte i 30 timer å lagt det på hylla. skikkelig skuffa, dette var ikke til forventningene i det heletatt. Forza 3 som kom i slutten av oktober i fjord er et mye bedre spill. holbarhet, kjøreglede og ikke minst kjørefølelse. sistnevt er hva gt5 skuffet mest på. grafikken er og hakkete og masse feil me skygger, skade.... hva skjer her? suger jo.. gleder meg til forza 4 kommer etter sommeren, til den tid spiller jeg forza 3
    +1, lakt det på hyllen her også. pr i dag spiller jeg Forza 3. og gleder meg som en gud til Forza 4 Microsoft kan lage spill de PS3 er ikke noe god spill konsoll. har testet samme spillet (Grand Theft Auto IV) og det er uskarp på PS3 og ikke minst det er jo grått!

PS3 er mer passet til Blu-ray OSV
    XBOX: er en gaming konsoll.

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •