Gran Turismo 5 tråden! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 101
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ludo, du glemte infoen: Save The Nurburgring!

Forøvrig skal jeg ned å kjøre ringen i sommer. Har kjørt mange, mange hundre runder der fra Grand Prix Legends og opp til nå, og føler banen begynner å sitte. Jeg kan nå endelig si mer eller mindre eksakt hvilken sving som kommer, og hvor jeg må legge bilen og hvilken fart jeg må ha. Jeg er klar over at forskjellen fra TV til virkelighet er enorm, men innbiller meg at dette må hjelpe en del når jeg kjører selv også. Kommer uansett til å ta det svært rolig første rundene, siden liv og helse står på spill. Har ingen rundetidsmål for turen, men håper å komme under 12 minutter med min bil. I GT5 klarer bilen min turen på en del under 9 minutter, kanskje 8:30 med en motivert sjåfør og gateslicks.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tilfelle det er noen andre som har eller får problemer med chat funksjonen på PS3 og dermed online delen i GT5 så må brukeren være over 18år.

Dette er gjort for at ikke ungene skal begynne å chatte og avtale møte med pedofile antar jeg.

Løsningen er å enten sette alder til 18 eller gå inn på master-account og enable chat for den gjeldende sub-accounten.

Newcomer McBain sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av de som sutrer her har ikke gjort seg skikkelig kjent med spillet. Ei heller kan de tune bilene til å reagere slik de vil, og det overrasker meg ikke om enkelte kjører med diverse aids påslått som påvirker meget mye.

Fikk meg Logitech Driving Force GT i går, sykt fornøyd! Betalte bare 799,- via en kompis. Force Feedbacken er voldsom selv på 5/10 i power og gir en utrolig realistisk kjørefølelse på alt unntatt laveste hastigheter. Man merker hver eneste ugjevnhet i veien, tyngdeoverføringer, akselerasjon, hjulspinn, sentripetalkraft m.m.

Penger er ikke noe problem - man vinner svært dyre biler dersom man vinner visse løp. Man får også FEITE pengepremier på Seasonal Events, type over én million på et løp på det meste.

Problemet med GT5 er i stor grad at det er for lite informasjon om hvordan spillet fungerer, altså hvordan man unlocker biler, tuner, hva man kan kjøpe når osv...

...og ikke spillet i seg selv. Det er rett og slett fantastisk, og mer og mer moro jo flinkere man blir.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er delvis enig med deg.

Jeg synes spillet var mest moro fra level 5 til 25.

Da er det mest progresjon i erfaring og penger.

Man kan kjøre alle løpene og når man har klart ett par løp eller cup så har man fått nok erfaring til å gå videre til neste osv.

Når man kommer høyere så står man og stanger mot taket i den grad at man trenger veldig mye erfaring for å låse opp nye ting.
    Endurance løpene er jo bare drit kjedelig synes jeg.

Det burde vært flere nivåer før extreme.

Så vidt jeg har forstått så er Endurance "taket" og det er ikke noe mer etter det?
    Seasonal events er greit nok, men det kommer ikke mange nok nye løp til at spillet er intressant over lengre tid.

Jeg vet at mange kjører "like the wind" 1000 ganger for å få nok penger til å kunne kjøpe "alle" de kule bilene i spillet, men jeg er ikke helt der.

Jeg synes spillbarheten er veldig bra og lyd og bildekvaliteten er også bra.

Har brukt mange timer på spillet og synes jeg har fått MANGE gode opplevelser på veien:-D

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det morsomme er jo å spille mot andre online, ikke mot AI!

For de som sutrer på lyden:

Har dere muligens lagt merke til forskjellen fra å være inne i bilen, til utenfor? Jeg finner lyden meget bra, og er man bak bilen får man tidvis et HEFTIG lydbilde.

Lyden oppfører seg også meget realistisk ifht. hvor man "oppholder" seg ifht. bilen.

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Ludo, du glemte infoen: Save The Nurburgring!

Forøvrig skal jeg ned å kjøre ringen i sommer. Har kjørt mange, mange hundre runder der fra Grand Prix Legends og opp til nå, og føler banen begynner å sitte. Jeg kan nå endelig si mer eller mindre eksakt hvilken sving som kommer, og hvor jeg må legge bilen og hvilken fart jeg må ha. Jeg er klar over at forskjellen fra TV til virkelighet er enorm, men innbiller meg at dette må hjelpe en del når jeg kjører selv også. Kommer uansett til å ta det svært rolig første rundene, siden liv og helse står på spill. Har ingen rundetidsmål for turen, men håper å komme under 12 minutter med min bil. I GT5 klarer bilen min turen på en del under 9 minutter, kanskje 8:30 med en motivert sjåfør og gateslicks.
    Jeg har vært nede 4 ganger (3 ganger med MC, èn gang med bil) og kan love at det er en opplevelse...
    Jeg hadde ikke kjørt Ringen på spill før jeg kjørte der nede, men det kan helt sikkert hjelpe litt.

Det er endel trafikk der nede, og det blir nok ikke mindre i år med tanke på GT5.... Pass på Porscher med GT3/GT3RS/GT2/GT2RS/RSR og tyske skilter.. De gutta kjører FORT! Var artig å se en Lamborghini Gallardo Superleggera sette blinklyset på for å sleppe forbi Porschen bak, med en gang han kom innpå...

Uansett anbefaler jeg deg å ta det pent og pyntelig de første 10-15 rundene.
    I spillet gjør det ingenting om du kjører av.. Der nede blir det konsekvenser...

Lykke til.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Nå er jeg lei igjen.
    Først måtte jeg gi opp gt4 da det ikke var mulig å komme inn på extreme events, selv om jeg hadde gull på alt. Og nå får jeg ikke komme videre på gt5. Jeg har ingen classic car til proffesional.
    Og heller ingen bil som kan klare "like the wind" og "gran tourisimo allstars"

Kjøpte Corvetta med race og alt ekstra. Setup fra nett men den er så tailhappy at jeg ikke klarer å svinge før jeg er på 4 gir. Så prøvde jeg å Max tune enzoen, og den svinger ikke nok til å komme igjennom banen uten å bruke brekk i svingene. Er så lei av å stå fast. Fikk heller ikke til noenting på seasonal events.
    Hva skal jeg gjøre?
    Fins en bil som er lett og få tak i som greit tar Like The Wind.
    Vinn GT World Championship i B-spec med f.eks Furai så vinner du Pagani Zonda R. Den brukte jeg først til å vinne Like The Wind som ga meg Toyota Minolta'n og da var spillet over.

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg lei igjen.
    Først måtte jeg gi opp gt4 da det ikke var mulig å komme inn på extreme events, selv om jeg hadde gull på alt. Og nå får jeg ikke komme videre på gt5. Jeg har ingen classic car til proffesional.
    Og heller ingen bil som kan klare "like the wind" og "gran tourisimo allstars"

Kjøpte Corvetta med race og alt ekstra. Setup fra nett men den er så tailhappy at jeg ikke klarer å svinge før jeg er på 4 gir. Så prøvde jeg å Max tune enzoen, og den svinger ikke nok til å komme igjennom banen uten å bruke brekk i svingene. Er så lei av å stå fast. Fikk heller ikke til noenting på seasonal events.
    Hva skal jeg gjøre?
    Du slipper å stå i fast i så stor grad om du bruker denne guiden. Eller walkthrough om du vil.

Her står det hva slags bil du kan bruke. Du må forresten regne med å kjøpe biler.

Guiden gjelder også seasonal race, veldig nyttig. Det står også hvordan han anbefaler å tune bilen for seasonal-løpene, men han tuner minimum slik at du må kjøre bra (ihvertfall uten hjelpemidler) for å klare det med så lite tuning. Tune mer så går det lett.

Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    282
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står fast?

Det du muligens ikke har fått med deg er at du kan kjøre et løp flere ganger, og vinne cash og XP hver eneste gang?

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står fast i den grad jeg ikke mestrer spillet godt nok.
    Som jeg las i en annen guide er trottle control alfa og omega.
    Jeg kjøpte meg Zonda og da gikk like the wind fint. Men på den første banen kjørte jeg faktisk med antispinn på 7, for hvis ikke spant jeg bare ut.

Glad jeg klarte det men føles litt, kjipt, når jeg ikke klarer å kjøre de sprekeste bilene.
    Bruker x til trottle, l2 får jeg ingen feeling med. Blir bare på av der også.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen er vel ratt og pedaler

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til jul. Bigben eller noe sånt, men det gir kun halv speed og halv brems når jeg bruker pedalene. Så da må jeg nok kjøpe nytt. G27 frister men er alt for dyrt å handle nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står fast i den grad jeg ikke mestrer spillet godt nok.
    Som jeg las i en annen guide er trottle control alfa og omega.
    Jeg kjøpte meg Zonda og da gikk like the wind fint. Men på den første banen kjørte jeg faktisk med antispinn på 7, for hvis ikke spant jeg bare ut.

Glad jeg klarte det men føles litt, kjipt, når jeg ikke klarer å kjøre de sprekeste bilene.
    Bruker x til trottle, l2 får jeg ingen feeling med. Blir bare på av der også.
    Det med og bruke x som gasspedal er ikke brukendes i GT. Du bør venne deg til de analoge stikkene. De er veldig følsome og kan ta litt tid og venne seg til.
    L2 er også et dårlig alternativ på PS3 i forhold til Xboks som er bra på det punktet.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags biler har dere vært rundt ringen med IRL? Jeg har hatt 3 runder med 04mod 316 touring ferdig feriepakket. Tok ikke tiden. Men kjørte forbi clio sport og gammel porche og astra. Ble forbikjørt av masse.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags biler har dere vært rundt ringen med IRL? Jeg har hatt 3 runder med 04mod 316 touring ferdig feriepakket. Tok ikke tiden. Men kjørte forbi clio sport og gammel porche og astra. Ble forbikjørt av masse.
    Honda Prelude 2,2 vtec Beste tid 10:31

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ludoman
    Det med og bruke x som gasspedal er ikke brukendes i GT. Du bør venne deg til de analoge stikkene. De er veldig følsome og kan ta litt tid og venne seg til.
    L2 er også et dårlig alternativ på PS3 i forhold til Xboks som er bra på det punktet.
    X er fult brukende til gasspedal! Prøv å trykk knappen sakte inn, du kan fint justere hvor mye effeklt du vil ha ut av motor. Dette var noe jeg lærte meg alerede på GT3(det var ikke analoger på kontrollen).

Til samtlige, husk å still på lyden i menyen, sett den på LARGE THEATRE, den står standard på LIVINGROOM. Det setter opp dynamikken på lydene fra spillet noe voldsomt.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste man kan bruke til bilspill (syns jeg) er en skikkelig stol med ratt og pedaler!:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det eneste man kan bruke til bilspill (syns jeg) er en skikkelig stol med ratt og pedaler!:-D
    Det er både lettere og mer morro, men man bruker det man har. Hadde selv G25 med playseat, men det ble solgt da det ble lite brukt, angrer nå.

Men øvelse med DS3 gir deg ganske god kontroll på bilen, beste måten å øve er å kjør variert bane med en liten og standard bil. Da ser man lettere hvor mye man svinger og gasser ved forskjellige partier.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Har Petter Solskjerm stolen og GT rattet

Analog stikken har mye mer vandring og følsomhet en x knappen.
    Det kan være litt vanskelig og mestre i begynnelsen hvis en er vandt med og bruke x men det betaler seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0