Heisann.
Jeg sitter å vurderer å kjøpe meg en ny laptop som skal være brukbar til spilling i samme slengen.
Har kikket litt på multicom sine laptoper og sitter med et lite dilemma. Det er 3 forskjellige (egentlig veldig like) men klarer ikke helt å avgjøre hvilken av de jeg skal gå for.

Alt.1:
- 15.6" Wide LED Full-HD 1920x1080 matt (non-glare)
- Intel Core i7 820QM 1.73GHz (Turbo Boost opp til 3.06GHz) 8MB Smart Cache 45W
- 8GB DDR3 SO-DIMM 1333MHz (2x4GB)
- 500GB SATA 5400RPM 2.5"
- ATI Mobility Radeon HD 5870 1GB
- BluRay spiller og DVD-brenner
- Integrert Bluetooth
- Jeg ønsker maskinen levert uten operativsystem
- 3G (ikke valgt)
- Endringer (ikke valgt)
- Office (ikke valgt)
Total pris 19 485,-

Dette er det billigste alternativet, men prisen på de 3 varierer så lite at pris egentlig ikke har noe å si. Kjører alle alternativene uten operativsystem da jeg får windows 7 pro. fra universitetet og velger såpass treg HD fordi jeg har en intel 160GB X25m SSD-disk (gen.2) som jeg har tenkt å sette i den nye laptop'n.

Alt 2:
- 17.3" Wide LED Full-HD 1920x1080 matt (non-glare)
- 500GB Harddisk SATA 5400RPM 2.5"
- ATI Radeon HD 5870 1GB
- Innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon med f.eks. mobiltelefon
- Ekstra harddisk (ikke valgt)
- Endringer (ikke valgt)
- Office (ikke valgt)
Total pris 19 754,-

eneste forskjellen her er skjermstørrelse og litt pris. Jeg synes fordelene ved å ha en større skjerm veier mer enn ulempene ved det (større å ta med, litt tyngre osv.) så om jeg bare hadde hatt disse 2 alternativene er jeg temmelig sikker på at jeg hadde tatt alt 2.

Alt 3:
- 15.6" Wide 3D-LED HD 1366x768 blank (glare) med NVIDIA 3D med briller (passer kun sammen med GTX 285M skjermkort)
- 500GB SATA 5400RPM 2.5"
- NVIDIA GeForce GTX 285M 1GB
- Integrert Bluetooth
- 3G (ikke valgt)
- Endringer (ikke valgt)
- Office (ikke valgt)
Total pris 20 274,-

Det er nå jeg blir litt usikker her. Dette alternativet er det dyreste, men ikke så mye at jeg bryr meg som sagt. Jeg vil få mindre skjerm og mindre oppløsning på skjermen.. det står heller ikke om det er FULL HD eller bare HD+ (-ready) greier. Dessuten blir det noe svakere skjermkort. MEN, her er jo laptop'n klar til 3D bruk!! og man får med alt man trenger (briller, skjerm og skjermkort er good to go). meeeeeen, hvor reelt er det at 3D'n blir brukt til noe mer enn penisforlengelse når man får kompiser på besøk? Jeg kommer nok ikke til å se noe film på den, utenom når jeg er ute å reiser. Og har noen her testet 3D på spill? Kommer det til å være noe man bruker i lengden? De filmene jeg har sett på kino i 3D er ganske belastende på øynene/hodet i starten. Mulig man ender opp med hodepine etter mange timer med 3D spilling? og hvor lett er det å bruke når man spiller (hvis presisjon osv. er viktig). Dessuten er jeg litt usikker pga lavere oppløsning. Er dette en merkbar forskjell, slik at jeg bør styre unna alt 3.??

Setter pris på litt synspunkter på dette, eventuelt hvilket alternativ dere hadde gått for