Tv2 hjelper deg - Innbrenning

jukris

0
7 Aug 2006
162
0
0
Så nettopp at "TV2 hjelper deg" neste torsdag (07.09), skal ha et innslag om en kunde som har opplevd og klaget på innbrenning i plasmaskjerm.

13 Apr 2005
772
0
16
Men er ikke innbrenning noe som kun oppstår i starten (når de er nye) på disse nye pioneer'ene? Og forsvinner ikke innbrenningen etter noen min?

15 Sep 2005
3.947
0
0
rontonic skrev:
Men er ikke innbrenning noe som kun oppstår i starten (når de er nye) på disse nye pioneer'ene? Og forsvinner ikke innbrenningen etter noen min?
Det du beskriver kalles retention (midlertidig innbrenning).

13 Apr 2005
772
0
16
bomholt skrev:
Det du beskriver kalles retention (midlertidig innbrenning).
Ok, så pioneerene har også problemer med permanent innbrenning? Trodde de nye plasmaene var kvitt dette.

7 Jan 2006
1.331
0
36
36
jukris skrev:
Så nettopp at "TV2 hjelper deg" neste torsdag (07.09), skal ha et innslag om en kunde som har opplevd og klaget på innbrenning i plasmaskjerm.

ok. Hva er spørsmålet?

26 Jul 2005
11.449
1
38
Kan jo bli interessant å se hvordan de legger opp dette i forhold til seerne som er "mannen i gata". Dette har jo vi diskutert i årevis. Greit å få høre hva bransjen har å si om dette.

13 Aug 2005
738
0
0
43
Eek :) Samme som jeg har, det :) Dog har ikke min hatt et snev av innbrenning/retention

Revox

0
12 Des 2004
12.100
0
36
Regner med at de fleset produsenter av plasma har dette nevnt i bruksanvisningen sin da de bør vite at dette kan smelle tilbake på dem senere. Så jeg kan ikke se hvordan en kunde skal vinne frem i en sak som dette. Er som å sende tv2 hjelper deg på bmw forhandleren fordi de ikke fortalte ham at han måtte skifte dekk til vinteren, eller fylle diesel i bensin tanken.

Tiger

0
24 Sep 2003
39.996
0
0
Revox skrev:
...Er som å sende tv2 hjelper deg på bmw forhandleren fordi de ikke fortalte ham at han måtte skifte dekk til vinteren, eller fylle diesel i bensin tanken.

Nei, vet du hva. Teit sammenligning. Skal vi fortsette med samma analogi burde det stå følgende i brukermanualen: "Titting på samme kanal i mer en 2-to-timer kan skade dette apparatet". Hører ikke hjemme noen som helst plass. Rett og slett latterlig. :?

Revox

0
12 Des 2004
12.100
0
36
Nå skal det ganske mye mer til enn 2 timer på samme kanal. En splitter ny Pioneer så kanskje ikke men ellers.

Er 2 ting som kan skade en plasma. 1 den skal ikke fraktes liggende. 2 Den har risiko for innbrenning. Dette er noe alle produsenter vet og noe alle selgere vet. Mulig selger ikke gjorde kunde oppmerksom på det men jeg tror ihvertfall at de fleste er smarte nok til å inkludere dette som en advarsel i sin brukermanual. De advarer jo mot alt annet tenkelig så hvorfor ikke. Står det absolutt ingenting om dette så har kunden muligens en sak men hvis det gjør det driter han/hun seg ut på riks dekkende tv. Forbruker kjøpsloven sier at man er pliktig til å lese en bruker veiledning for å forstå et apperats fulle funksjon. Har man ikke gjort det kan man ikke kreve noe som helst fra butikken.

Revox

0
12 Des 2004
12.100
0
36
Tiger skrev:

Heh men det er jo sant.. Satt å spillte Mario kart på et vorspiel hos en som hadde fått seg 50" pioneer. Satt på pause for å "sosialisere" litt og når vi skulle fortsette hadde vi en diger fin pause logo svidd inn i skjermen. Dette var etter kanskje en time eller no. Du kan tenke deg humøret i stua datt relavtivt fort men heldigvis hentet den seg inn igjen. Men det er en tankevekker. Har ikke merket dette problemet i så stor grad på noen andre merker.

15 Sep 2005
3.947
0
0
Mener å ha lest at Hitachi med sitt alis panel skal være mindre utsatt for innbrenning.
Det interessante er hvordan innbrenningen har oppstått. Skyldes det feil bruk, har ikke forbrukeren noe han skulle ha sagt.