Hvilke 4K og 3D-filmer er MÅ-HA?

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    555
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke 4K og 3D-filmer er MÅ-HA?

Hoi! Jeg har akkurat kjøpt ny BluRay-spiller som spiller 3D og 4K-filmer.

Men nå har jeg jo lyst til å finne et par filmer som er "the shit" for at frøkna skal slutte å skule på meg hver gang vi skrur på film, hehe..
    Neida, ho er ikke så gæærn på det, men jeg skulle gjerne hatt noen titler som viser hvor bra dette egentlig kan være.

Jeg tenker at Disney kanskje er et godt spor å gå for? Eller er det ikke slik at Disney står for referansemateriale lenger?

Jeg prøvde å søke på forumet men fant ikke noen tråd som utpekte seg som en god hjelper, men om det finnes en slik tråd så led meg dit så skal jeg få slettet denne.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel litt vanskelig å angi film på den måten, da det vel også er handlingen i filmen som gjør mye for opplevelsen.
    4k vs full hd BD trenger ikke å se så veldig forskjellig ut,. Det kommer også litt an på hva slags skjerm man viser dette på også. Tenker da på om man får utnyttet HDR og det større fargerommet som UltraHD kan vises med.

To av mine favoritter når det gjelder bildekvalitet er The Revenant og Deadpool.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,443
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ekte 4k-spiller (UHD) du har kjøpt, og ikke sånn såkalt oppskalerer til 4k????
    (Bare for å sjekke altså. Finnes ufattelig mange såkalte blu-ray 4k-spillere som kun oppskalerer, og ikke kan lese en UHD).

Mine personlige referanser på meget bra bilde
    UHD:
    Pacific Rim
    Lucy
    Sicario

3D:
    Star Wars The Force Awakens

Ellers er jeg enig med mye i denne lenken: https://www.lifewire.com/best-3d-blu-ray-movies-1846504

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    555
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Samsung UBD-K8500 spiller, sikkert en billigspiller dette men det får duge i starten. Så får jeg se hvor mye bedre en Oppo blir etter hvert.
    Fulgte med The Revenant, Deadpool og en X-Men film. Synes selv det jeg så på Deadpool så bra ut vertfall.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,443
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den samsungen er mer enn bra nok.
    Har selv hadd UB900, Samsung K8500 og nå Oppo 203.
    Er knapt forskjell på dem i det hele tatt når det gjelder kvaliteten på UHD-bildet.
    Jeg klarer ikke ser noen forskjell på 65" i hvertfall.

Synes Oppo og Panasonic var bedre enn Samsung på vanlige Blu-ray, hvis spilleren skulle stå for oppskaleringen.
    Det er vel det eneste.
    (Men jeg bruker Oppo en god del til CD og SACD, og valgte derfor den til slutt. Eller hadde jeg klart meg fint med Samsung K8500 som jeg likte mye bedre enn Panasonic).

Transformes-filmene i 3D har fått en del skryt.
    Ellers kommer nå snart Miss Peregrines Home For Peculiar Children på UHD. (Slutten av måneden??).
    Den har blitt rangert til 5/5 både på bilde og lyd. Så den gleder jeg meg til.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    555
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er inne på noe jeg er veldig usikker på der forresten, angående hvem som skal oppskalere..
    Gjør spilleren en bedre jobb enn de fleste tv'er, eller er tv'ene ofte bedre på dette enn spillerne?
    Jeg har en 65" LG 65UB950V i tilfelle noen har greie på hvor bra/dårlig denne er til å oppskalere.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,443
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Samsung K8500 gjorde en dårligere jobb enn min TV UE65JS9505.
    Men min Oppo 203 gjør en meget god jobb med å oppskalere.

Hva du foretrekker tester du selv.
    Finn en film du kjenner bildekvaliteten godt på. Se samme scene et par ganger hvor spiller oppskalerer, og samme igjen hvor tv oppskalerer.
    Måten du bestemmer hvem som skal skalere er:
    Hvis du setter spiller til å levere ut 1080p signal, må TV skalere for å fylle hele bildet.
    Hvis du setter spiller til å levere ut 2160p signal, er det spilleren som skalerer bildet.

8. Takk sickpuppy takket for denne posten
    Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,005
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3D: Bortsett fra de helt første som kom, Avatar - Last Airbender og første Clash Of The Titans som er rimelig crap 3D, så er det meste bra synes jeg.

Titler som utmerker seg i positiv retning er jaffal: Transformers Age of Extinction, Jupiter Ascending, Guardians Galaxy, Kubo, Journey center of earth 1 og 2, Terminator Genisys, Prometheus, Pixels, Conan, Point Break, G.I. Joe 2 ++++ (nå kommer jeg i hovedsak på filmer jeg liker godt da )
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

10. Takk sickpuppy takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    555
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    3D: Bortsett fra de helt første som kom, Avatar - Last Airbender og første Clash Of The Titans som er rimelig crap 3D, så er det meste bra synes jeg.

Titler som utmerker seg i positiv retning er jaffal: Transformers Age of Extinction, Jupiter Ascending, Guardians Galaxy, Kubo, Journey center of earth 1 og 2, Terminator Genisys, Prometheus, Pixels, Conan, Point Break, G.I. Joe 2 ++++ (nå kommer jeg i hovedsak på filmer jeg liker godt da )
    Jeg endte opp på Ekspert en tur i dag og kjøpte Ice Age 5 og Pixars Fly. Så akkurat Ice Age og liker jo effektene, men samtidig ikke helt overbevist. Så kan være jeg valgte en dårlig film..?
    Skal se om jeg finner Point Break, den har jeg ikke sett enda, så kanskje det blir en højdare. Takk for tipset =)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    555
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Min Samsung K8500 gjorde en dårligere jobb enn min TV UE65JS9505.
    Men min Oppo 203 gjør en meget god jobb med å oppskalere.

Hva du foretrekker tester du selv.
    Finn en film du kjenner bildekvaliteten godt på. Se samme scene et par ganger hvor spiller oppskalerer, og samme igjen hvor tv oppskalerer.
    Måten du bestemmer hvem som skal skalere er:
    Hvis du setter spiller til å levere ut 1080p signal, må TV skalere for å fylle hele bildet.
    Hvis du setter spiller til å levere ut 2160p signal, er det spilleren som skalerer bildet.
    Da skal jeg teste ut dette. Jeg mener TV'n står for oppskaleringa ellers, og da har jeg til tider en følelse av at ting blir "flytende", om du skjønner hva jeg mener..? Som feks om et ansikt er ganske rolig i bildet men rører bittelitt på seg, så kan øyne/nese/munn bevege seg "rundt i ansiktet"... Åh, klønete forklart, men jeg klarer ikke å si det på noe annet vis..

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,443
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner akkurat hva du mener, og det er ofte en "bildeforbedrings"-innstilling som sørger for slike ting. Altså noe en normalt ønsker å skru av.

14. Takk sickpuppy takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    555
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm, da må jeg finne ut av den innstillingen.. Noen idé om hva den heter på LG?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,443
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke. Men hvis du velger ISF-day eller ISD-dark, er problemet der da også?
    Vil jo tro at ISF-oppsettet normalt ikke skal ha dette aktivert.
    Du kan jo teste for å se om det gjør en forskjell.
    Og gjør det en forskjell vet du at det skal være mulig å justere deg mot tilsvarende oppsett med egne preferanser.

Lignende tråder

1. Babylon 5 - Hvilke filmer må man ha?
    By Mr_Spock in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 37
    Siste melding: 11-13-2015, 22:50
  2. Hvilke blu ray filmer må man ha i samlingen sin?
    By Slettas in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 24
    Siste melding: 07-28-2009, 13:42
  3. Hvilke filmer bare må man ha på Blu-ray?
    By kfh74 in forum Generell video
    Svar: 49
    Siste melding: 12-27-2008, 15:00
  4. Hvilke blu-ray filmer/titler..
    By ThePatriot in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 08-11-2008, 23:11
  5. Hvilke filmer ønsker du på HD/BD?
    By AndersT2 in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 36
    Siste melding: 05-23-2008, 10:04

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •