Samsung UE60KS7005 og Denon AVR-X3110W

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2017
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Samsung UE60KS7005 og Denon AVR-X3110W

Har som nevnt i tittelen en Denon receiver som tv'en er koblet til med optisk kabel.

Tilkoblet tv'en er en T-We boks og en pc.
    Bruker diverse app'er direkte fra tv'en. Plex, Netflix, NRK TV osv.

Får fint lyd ut av receiver, men skulle gjerne kontrollert denne med smart remote som fulgte med tv.
    Den fungerer helt fint med T-We boksen. Bytte kanal, tv-guide osv osv. Bytte kanal ved bruk av mikrofon fungerer også.

Har lagt til receiver i både lydoppsett på tv'en og som en enhet i oppsettet til smart remote.

Receiver skrur seg ikke på når jeg trykker på power knapp på smart remote (det gjør tv og t-we boks), og tegnet for at tv'en er koblet til ekstern lydkilde kommer på tv'en hver gang jeg bruker volumkontrollene uten at jeg får kontrollert volumet på receiver.

Noen som har noen tips til hvordan jeg får dette oppsettet til å fungere ?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,715
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hakongram Vis post
    Har som nevnt i tittelen en Denon receiver som tv'en er koblet til med optisk kabel.

Tilkoblet tv'en er en T-We boks og en pc.
    Bruker diverse app'er direkte fra tv'en. Plex, Netflix, NRK TV osv.

Får fint lyd ut av receiver, men skulle gjerne kontrollert denne med smart remote som fulgte med tv.
    Den fungerer helt fint med T-We boksen. Bytte kanal, tv-guide osv osv. Bytte kanal ved bruk av mikrofon fungerer også.

Har lagt til receiver i både lydoppsett på tv'en og som en enhet i oppsettet til smart remote.

Receiver skrur seg ikke på når jeg trykker på power knapp på smart remote (det gjør tv og t-we boks), og tegnet for at tv'en er koblet til ekstern lydkilde kommer på tv'en hver gang jeg bruker volumkontrollene uten at jeg får kontrollert volumet på receiver.

Noen som har noen tips til hvordan jeg får dette oppsettet til å fungere ?
    Der er din receiver som må være ditt kontrollsenter, ikke din TV...alt må kobles til receiver...og helst via HDMI hvis mulig.

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kunne styre AVR med TV'ens smartfjernkontroll så må de kobles sammen med HDMI og begge må støtte en for form hdmi control. Hos Samsung heter dette Anynet+. Vet ikke hva Denon kaller det.

4. Liker classic46, hakongram har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2017
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    For å kunne styre AVR med TV'ens smartfjernkontroll så må de kobles sammen med HDMI og begge må støtte en for form hdmi control. Hos Samsung heter dette Anynet+. Vet ikke hva Denon kaller det.
    Takk for info Gurba. Det gjorde susen det :-)

Receiver var allerede koblet på ARC-port (HDMI 4) på kontrollboksen til tv. Skrudde på HDMI-kontroll (som det heter i menyen til Denon) på receiver og da fungerte det med en gang ;-)

Nå er det bare T-We boksen som ikke skrur seg av når jeg skrur av tv og receiver, men det er ikke like krise.

6. Liker Gurba har likt denne posten

Lignende tråder

1. Problemer med HDMI-CEC med Denon og Samsung
    By Missy TommeN in forum TV-apparater
    Svar: 8
    Siste melding: 11-05-2014, 10:06
  2. Denon AVR-2308,ps3 og samsung le40f86bdx
    By comtec in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 09-03-2011, 21:00
  3. Samsung UE40B6050 og Denon A11XVA
    By Cervin in forum TV-apparater