Sponsorer:
Viser resultater 1 til 8 av 8

Forslag til stereo reciver med HDMI

Jeg skal invistere i ny forsterker. Har bestemt meg at jeg vil kun ha en stereo forsterker med to utganger da jeg kun har tenkt å bruke to høytalere. I tillegg må den ha HDMI tilkobling. Gjerne SPDIF inngang også.

Eksisterer dette på markedet egentlig? Noen som kan gi noen gode forslag?

Tror nok ikke det er det enkleste å oppdrive, men det er jo ingen som sier at du ikke kan kjøpe surroundforsterker og bare bruke front-utgangene på denne.

Går fint an å kjøre stereo på en surroundforsterker, og da har du i tillegg surround-dekoding og muligheter for å utvide til flere høyttalere i senere tid hvis du skulle angre. Dessuten er det greit å ha muligheten for å koble på en aktiv sub og kjøre 2.1 oppsett.

I tillegg er det jo absolutt en fordel å få muligheten til både optisk og coax digitallyd inn.

Kan ikke gi deg et konkret forslag uten å vite hvor mye penger du er villig til å bruke men det finnes mange bra surroundreceivere der ute som oppfører seg pent i stereo også, uten å koste skjorta. Lykke til!

Hvorfor må den ha HDMI inngang? Du får jo ikke utnyttet teknologien uansett. Da er det bedre du tar HDMI fra avspiller og inn på TV også optisk fra avspiller til forsterker.

H/K 3490 har optisk inn og sub-ut. 5000kr på Soundgarden.

Vet det ikke var dette du spurte om. Håper du ikke blir sint for at jeg foreslo noe annet.

Sitat Opprinnelig postet av Tacritan
    Tror nok ikke det er det enkleste å oppdrive, men det er jo ingen som sier at du ikke kan kjøpe surroundforsterker og bare bruke front-utgangene på denne.

Går fint an å kjøre stereo på en surroundforsterker, og da har du i tillegg surround-dekoding og muligheter for å utvide til flere høyttalere i senere tid hvis du skulle angre. Dessuten er det greit å ha muligheten for å koble på en aktiv sub og kjøre 2.1 oppsett.

I tillegg er det jo absolutt en fordel å få muligheten til både optisk og coax digitallyd inn.

Kan ikke gi deg et konkret forslag uten å vite hvor mye penger du er villig til å bruke men det finnes mange bra surroundreceivere der ute som oppfører seg pent i stereo også, uten å koste skjorta. Lykke til!
    Jo, har tenkt på det å kjøpe en surroundforsterker for å så bare droppe 3/4 av utgangene, men synes dette er litt bortkastet da jeg vet 100% sikkert at jeg ikke kommer til å benytte meg av 5.1 eller 7.1 oppsett. Hadde håpet på en dedikert surroundforsterker MED HDMI, men det virker ikke som det er særlig marked for dette.

Prismessig er jeg ikke på noe budsjett, så der er jeg helt åpen for forslag.

Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvorfor må den ha HDMI inngang? Du får jo ikke utnyttet teknologien uansett. Da er det bedre du tar HDMI fra avspiller og inn på TV også optisk fra avspiller til forsterker.

H/K 3490 har optisk inn og sub-ut. 5000kr på Soundgarden.

Vet det ikke var dette du spurte om. Håper du ikke blir sint for at jeg foreslo noe annet.

Grunnen til at jeg hadde håpet på HDMI er at jeg vil helst slippe flere kabler til TV. Nå har jeg en HDMI som går til PVR. I tillegg har jeg en PS3 og en HTPC som begge har HDMI. Tenkte derfor å bruke en eventuel forsterker som samlepunkt for å så sende en HDMI kabel til TV-en.

Klart jeg kan fortsette å bruke optisk fra avspilleren min (HTPC) til den eventuelle nye forsterkeren, men synes det hadde blitt mer praktisk med HDMI over hele linjen.

PS! Ikke sint, bare veldig veldig skuffet ... :wink:

Har selv surroundreceiver hvor jeg kjører rent stereo-oppsett, og jeg syns det funker utmerket (selv om receivern er ei billig pingle). Nå skal det sies at jeg liker å ha muligheta for å utvide til surround, men det er absolutt ikke et must.

Jeg holder på standpunktet mitt om å finne en grei surroundreceiver også bare "glemme" surround-utgangene. Bare det faktum at du kan ha HDMI-switching og digitale lyd inn/utganger taler veldig for en surroundreceiver, særlig siden jeg tror du skal slite med å finne en stereoforsterker med HDMI på.

Ellers ønsker jeg lykke til!

Tror ikke det eksisterer nei. Men en surroundreciever har HDMI og fungerer som en slags media-hub.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...rsterkere.html

Eg gikk for onkyo 607. Langt fra ideelt. Men eg innbiller meg at en dedikert stereoforsterker med samme tilkoblingsmuligheter ikkje ville vært noe bedre i samme prisklasse. Konkurransen/priskrigen ligger i dette segmentet idag, ikkje blandt stereoforsterkere.
    :cry:
    Eg kjøpte meg nye høytallere i samme slengen (XTZ 99.36).

Sitat Opprinnelig postet av vofsen
    Jeg skal invistere i ny forsterker. Har bestemt meg at jeg vil kun ha en stereo forsterker med to utganger da jeg kun har tenkt å bruke to høytalere. I tillegg må den ha HDMI tilkobling. Gjerne SPDIF inngang også.

Eksisterer dette på markedet egentlig? Noen som kan gi noen gode forslag?

Kanskje ikke akkurat hva du er ute etter, men er ihvertfall en stereoforsterker med HDMI:
    Primare DVDI10 | Soundgarden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •