Sponsorer:
Viser resultater 1 til 14 av 14

Samsung Plasma-TV slr seg av og p

Jeg har en Samsung 42" plasma-tv (PS42Q96) som er ca 1 r gammel. En tid etter at vi hadde kjpt TV'en, begynte den sl seg av og p av seg selv nr den str i stand-by modus. Har hatt den inne til reperasjon hos Elkjp tidligere i hst, men ca 14 dager etter at vi fikk den tilbake, begynte problemet p nytt. Jeg kjenner to andre familier som har samme TV og samme problem, og lurer p om dette er en kjent produksjonsfeil p denne serien e.l.

Noen som har hrt om/har tilsvarende erfaringer med denne TV'en, og som kan anbefale en lsning?

Sikker p at det ikke er noe timere som blir trykket p?

Satt deg p fjernkontrollen!? :P (kunne ikke dy meg...)

Hehe. Dette skjer tilfeldig og gjentatte ganger med noe mellomrom nr tv har sttt i standby modus en tid, uten at jeg benytter noen fjernkontroller eller andre deler av hjemmekino-anlegget. Har ikke klart oppdage noe mnster i.f.t. tid eller andre aktiviteter. Ettersom to andre opplever det samme, er jeg rimelig sikker p at dette er en feil ved TV'en.

hei! jeg har en samsung lcd som oppfrte seg snn etter at jeg hadde vrt i service menyen og trykket p noe jeg ikke skulle ha gjort... har du vrt i servicemenyen? kanskje du m inn der stille p noe?.ta kontakt med samsung og spr hva du skal gjre.ikke rr service menyen uten at du har ftt instruksjoner fra samsung/verksted.bare flaks at jeg fikk fikset min.men lsningen p problemet ditt kan ligge i servicemenyen.farlig,farlig......................

Viser til innlegget over.

Hadde samme problem p min samsung ps Q97. Her mtte jeg inn i service menyen og skru av en eller annen oppdateringsfunksjon..

Nr tven min skrudde seg av og p, var det bare rette p dette i servicemenyen, s var problemet lst

Skurer tven seg faktisk p, eller bare hres det ut som om den gjr det, uten at det kommer noe bilde?

Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Viser til innlegget over.
    Skurer tven seg faktisk p, eller bare hres det ut som om den gjr det, uten at det kommer noe bilde?
    Det hres ut som den skrur seg p, og det kommer lys (men ikke bilde) i skjermen. Enkelte ganger slukker ogs standby-lyset nr dette skjer, men mener huske at dette ikke er konsekvent.

Hvordan fr jeg tilgang til servicemenyen? Er dette samme meny som justering av lys, kontrast osv.?

Og er det noen som vet hvilken innstilling i servicemenyen som m sls av?

Husker ikke hvordan man fikk tilgang eller hvilken innstillingen man skurudde av.

Jeg ringte samsung, og ble guidet gjennom prosedyren av en tekniker derfra..

Da har jeg snakket med Samsung, og det som mtte gjres var flgende:
    Velg D-meny p fjernkontrollen, og fra menyen velg:
    Innstilling > System > Programoppgradering > Oppgradering i standbymodus = Av.

Forhpentligvis er det lsningen p problemet.

Takk for respons og forslag alle sammen!

Jeg har n testet menyinnstillingene gjengitt ovenfor noen dager, og problemet med at TV slr seg av og p er lst.

Har informert Elkjp om at jeg synes det er utrolig at ikke merkeverkstedet deres var klar over denne lsningen. Etter at jeg fikk TV igjen etter frste "reperasjon", var meldingen bare "software oppdatert, og feilen utbedret". Hvilket alts ikke var tilfelle. At de i butikken ikke hadde peiling heller, overrasket meg ikke s mye...

For vrig et TV jeg er meget godt fornyd med - topp billedkvalitet til tross for at det bare er 720p - ogs p vanlige TV-sendinger som ikke er HD.

Sitat Opprinnelig postet av GeirLo

Dette fungerte p min PS50B650 ogs.
    Husket at jeg var inne der og rotet nr jeg s det igjen n...

Sitat Opprinnelig postet av GeirLo

Har det samme problemet p min tv... men jeg kommer meg ikke inn p D-meny'en, gjorde dere noe spesielt for f tilgang ?

Hei, og beklager sent svar. Du har kanskje lst problemet allerede, men hvis ikke anbefaler jeg deg ta en telefon til Samsung sin kundesupport i Norge. Det var det som hjalp meg

Sitat Opprinnelig postet av Hatlebakk
    Har det samme problemet p min tv... men jeg kommer meg ikke inn p D-meny'en, gjorde dere noe spesielt for f tilgang ?
    Hei, Du kan trykke p DTV p fjernkontrollen frst, deretter gr du inn i menyen. D-menyen er n tilgjengelig

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •