AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47

Katastrofefilmer!

Jeg er en svoren tilhenger av katastrofe filmer! Digger filmer som f.eks Twister, Independence day, Armageddon, Deep Impact, 28 dager senere (kongefilm!),The Core osv. Helst filmer hvor hele jorda er i fare (Me like! Me crazy!) Venter i spenning på filmen The day after tomorrow! (Kino 28. Mai). MEN, i mellomtiden, hvilke filmer vil dere anbefale meg å kjøpe på DVD? Gamle som nye! Post de her! Gjerne med en link til anmeldelse hvis dere gidder!

ProtoType

Nå er ikke hele jorda i fare, men det er vel i kategorien katastrofe filmer:

Volcano
    Dante's peak
    Daylight
    Godzilla

Jeg gleder meg også til The day after tomorrow, håper de har truffet riktig med denne.

Er The rock en såkalt katastrofe film?

Isåfall er den å anbefale selv om sikkert alle har sett den og den ikke er ny.

Er det skuespilleren som kaller seg "the Rock" du mener? I så fall vil jeg si at de fleste filmene han spiller i går under katastrofale filmer.

Er det filmen "the rock" med gamlegutten Sean Connery, så er vel dette neppe noen katastrofefilm.

Kjelli

The Rock er en solid actionfilm i et hav av middelmådige Bruckheimer-seleksjoner. Soundtracket er et av de beste jeg har hørt, og filmen har en av de kuleste skurkene noengang sett i en film siden Alan Rickmans "Hans Grüber" fra Die Hard.

Kan vi holde oss til tråden? Jeg har The Rock, og ville nødig kalle den en katastrofefilm selv om de truer med å sprenge en by var det ikke det? Med katastrofefilm mener jeg at helst hele jorda må være truet, og det av en kjempekatastrofe som f.eks jordskjelv, vulkanutbrudd, oversvømmelse o.l.

ProtoType

Hehe, digger katastrofefilmer 8)
    Er nok ikke direkte en katastrofefilm, men hva med Abyss? Likte den iallefall kjempe godt...

Det fins en film som heter Fail safe. --> http://www.imdb.com/title/tt0235376/

Den grenser vel til katastrofe-film?

Det som er imponerende med denne filmen, er at den ble fremført live, i ett enkelt opptak. Richard Dreyfuss, Noah Wyle (Akutten), George Clooney, Hank Azaria (The Simpsons), Harvey Keitel er bare noen av skuespillerne som gjør en fantastisk profesjonell jobb. I tillegg er filmen veldig spennende og underholdende.

Jeg anbefaler den på det sterkteste.

Jeg ser på katastofefilmer som en film med en naturkatastrofe i seg,
    og ikke terrorister. The Rock er en utrolig god actionfilm. Men til topic,
    så er jeg ikke er den eneste som gleder meg til The Day After Tomorrow

Det er synd ikke Lucifer's Hammer (av Larry Niven og Jerry Pournelle) er blitt filmatisert. Tror den ville utslettet Deep Impact...

Sitat Opprinnelig postet av Dagbladet
    Kneblet forskerne
    Miljøkatastrofefilmen «The Day After Tomorrow» er så ekstrem at NASA ble pålagt munnkurv.
    http://www.dagbladet.no/kultur/2004/04/27/396954.html

Sakset fra www.vg.no:

HER ER 15 ANDRE KATASTROFEFILMER:
    «Airport» (1970) Katastrofefilmen som genre ble innledet med klassikeren «Airport», som spilte grovt på publikums flyskrekk. «The Poseidon Adventure» (1972) Passasjerene på et synkende cruiseskip kjemper for å redde seg ut og overleve på åpent hav. «Inferno i flammer» (1974) Det holdes en åpningsfest på toppen av en ny, dårlig konstruert 138 etasjer høy skyskraper. En brann bryter ut og truer hele bygningen og dem som er i den. «Earthquake» (1974) Forskjellige historier om folk mens et kraftig jordskjelv rammer Los Angeles. «Meteor» (1979) Etter en kollisjon med en komet er en åtte kilometer lang bit av asteroiden «Orpheus» på vei mot jorden ... «Independence Day» (1996) I «Independence Day» kommer aliens på besøk fra verdensrommet. De vil drepe alle menneskene og ta over jorden. «Twister» (1996) En av de første filmene som tok for seg naturkatastrofer - her i form av tornadoer. «Asteroid» (1997) En asteroide er på vei mot jorden - og USAs regjering legger en plan for å ødelegge den før den rammer. «Titanic» (1997) Leonardo DiCaprio og Kate Winslet spiller hovedrollene i filmen om verdens mest berømte skipsforlis. «Dante's Peak» (1997) En mann oppdager at Dante's Peak, som er blitt kåret til USAs beste bosted, trues av en vulkan. «Volcano» (1997) Et vulkanutbrudd truer Los Angeles. «Armageddon» (1998) En asteroide på størrelse med Texas er på vei mot jorden; verdens beste sprengningseksperter blir sendt for å sprenge asteroiden fra innsiden. «Deep Impact» (1998) En komet er på vei rett mot jorden og kommer til å utslette menneskene hvis man ikke klarer å ødelegge den før den rammer. «Hard Rain» (1998) Styrtregn fører til en katastrofal flom i en amerikansk småby. «Aftershock: Earthquake in New York» (1999) New York er fanget i et mareritt da et kraftig jordskjelv rammer byen uten forvarsel.

ProtoType

Gleder meg til The Day After Tomorrow... trur dette blir en veldig bra katastrofefilm

Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Gleder meg til The Day After Tomorrow... trur dette blir en veldig bra katastrofefilm
    Når kommer den på kino??

Den kommer på kino den 28. mai

The Day After

heter en film fra 80 talet . om konsekvensen av en atom krig .det var etter denne filmen at amerikaneren begynte å se konsekvensen av en atom krig og at motstanden mot atomvåpen begynte i USA for alvor
    . god film forresten .

DTS: Har den alt på DVD! Grei film ja! Synd det er så dårlig lyd/bilde på den.

ProtoType

Så The Day After Tomorrow i kveld... og må si jeg var godt fornøyd. meget bra katastrofefilm, veldig gode effekter også!

Har ikke fått somla meg til å se den! Mye regninger denne måneden..Har forhåndsbestilt den på dvdstrax til 159 kr alt! Denne SKAL på DVD! Tipper Twister blir en kjedelig affære etter å ha sett The Day After Tomorrow!

ProtoType

Ja, den blir nok kanskje det I hvert fall vis denne filmen faller godt i smak! Det er ikke bortkastede penger på og kjøpe denne filmen!

Side 1 av 3 123 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •