AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25

Anbefaling av smhyttalere - Tips mottas

I prisklassen 2000,-

Lys (eks. bk) farget er foretrekke.

De skal brukes alene i liten stue (2.0)

Jeg s p SVS SBS-01, men de fes bare i svart. Disse skal vel vre noe av det bedre til rundt 2000,-, er det et annet alternativ i samme klasse jeg kan velge? Som ogs fes i lys (eks.bk) farge..

P forhnd takk.

Tannoy Fusion 1 kr 1995,-
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=14089

Hvis du kan strekke deg til kr 2396,- har Dali noen gode hyttalere, i lys bk og andre farger.

Dali Concept 2 -
    Hyttaler - Stativhyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 2 Hyttalere

Du finner ogs mer her - http://www.avhifi.no/

Tannoy

Sttter Tannoy, lter veldig folkelig og mykt.

Ser ok ut ogs. Har kommet meget bra ut i tester i alle de siste modellene de siste ra. Gode muligheter for gode priser p disse ogs.

Dali Concept 2 ser bra ut. Takk.

Jeg har SVS SBS-01 i (forelpig) 5.0 p en H/K 645. Har registrert at den fr mye skryt p forumet, men personlig er jeg ikke imponert. Nedre register av mellomtonen er nesten fravrende og bass finnes ikke. Vet at den er konstruert for parres med sub, og jeg skal da ogs kjpe en sub i nr fremtid, kanskje de pner seg mer da(?) I et 2.0 system vil jeg ikke anbefale disse, synes de er daffe/kjedelige.

Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Gode muligheter for gode priser p disse ogs.
    Og en god pris p Tannoy Fusion 1 er? 2000,- er den laveste butikkprisen jeg har kommet over.

Om fusion 1 ser fristende ut, ville jeg lagt i 500,- og gtt for fusion 2!

Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Om fusion 1 ser fristende ut, ville jeg lagt i 500,- og gtt for fusion 2!
    Jo, men har bare funnet de i mrk farge.

Sjekk Stereofil.no , har et par tilbud der n p Tannoy.

Her kommer jeg igjen trekkende med disse
    Aldri sett dem
    Aldri hrt dem

men de anbefales veldig "Over there" - ogs av T-amp brukere

Bookshelf Speakers - Axiom Audio

Infinity Beta 10

Infinity Beta 10 har ftt god kritikk.

http://www.harman-neby.no/test/TestBeta10.pdf

Koster derimot 2500

Tillegg : BMH har de for 1995,-

http://www.bmh.no/shop/index.php?pag...mart&Itemid=15

Jeg sttter definitivt forslagene om Tannoy Fusion 1 og 2, dette er gode hyttalere til prisen

Yamaha ns-333
    Surround.no
    koster 2000.

Og jeg kan selvflgelig ikke la en anledning til nevne Epos ELS3 g fra meg.
    Hvorfor?
    - De har ikke en overdrevet midbass for lure deg til tro at de spiller bass. Noe ingen ht i denne strrelsen gjr. Epos ruller av ved 60hz.
    - De har derfor en meget bra nedre mellomtone og midbass, ifht til prisen.
    - Diskanten er ikke den mest opplste, men er derfor heller ikke hard eller slitsom.
    - De tler utrolig mye effekt.

Jeg har brukt Epos ELS3 rundtom i et 5.1 sett et par r, p Denon 3805/3806. Og de er 4ohm, s de fr effekt s det holder.

hvis det ikke p dd og liv m vre stativhytaler s kan du se litt p netthandelen.no
    Kjpte nettopp Patos Basic 310mk2 derfra.. fikk de for 1500kr pluss frakt

Har ikke xtz noen testvinnere?

Ellers har jeg noen Proson 51RR jeg bruker sammens med t-amp og synes dette gir overraskende god lyd. N fikk jeg hyttalerene for under 400kr s ikke s rart jeg synes de er ett kupp. De er preget av spiss, men "opplst" diskant og litt "overdrevet" bass. T-amp'en med 4,5 effektive watt gjr at det trykker litt i brystkassa, s noe bass m de jo klare lage selv om det bare er stativ hyttaler med 5,25" element og ringradiator-diskant.

Sitat Opprinnelig postet av Herminator
    Har ikke xtz noen testvinnere?

Ellers har jeg noen Proson 51RR jeg bruker sammens med t-amp og synes dette gir overraskende god lyd. N fikk jeg hyttalerene for under 400kr s ikke s rart jeg synes de er ett kupp. De er preget av spiss, men "opplst" diskant og litt "overdrevet" bass. T-amp'en med 4,5 effektive watt gjr at det trykker litt i brystkassa, s noe bass m de jo klare lage selv om det bare er stativ hyttaler med 5,25" element og ringradiator-diskant.
    Hehe -
    "hva skal man med penger nr man nrmest kan F god lyd..........."

Herminators asvaberg slagord.

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    "hva skal man med penger nr man nrmest kan F god lyd..........."
    Nettopp! Hehe, t-amp ferdig levert til 300kr og Proson 41RR ferdig levert til 500kr er vel en av de billigste "hi-fi" komboene som noensinne har eksistert. Det beste av alt er jo at det spiller bde bra og hyt!

P ren musikk lytting s holder t'amp lenge, men kommer jo s klart til kort om det er snakk om fest! Vel, uansett s bor jeg i blokk og naboen banket veldig i veggen en gang jeg guffet p med t-amp'en! Jeg kjenner faktsik at det trykker litt i brystet. Jeg er ikke annet en imponert, denne t-amp'en har forandret hele mitt syn p forsterkere og effekt, og ikke minst god lyd.

Det er for meg en stor sorg at t-amp(1.gen) ikke produseres lengre... Thinkgeek hadde jo den superdealen, t-amp til 30 dollar, det var tider det!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •