AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Viser resultater 1 til 5 av 5

Unhappy Uten signal fra Sirius med 4-hoders parabol

Tuner: Nokia 9802S (Viasat) med firmware v5
    Parabol: Raven G90 med universale LNB og DiSEQ
    Sted: midt i Vest-Telemark

Har siden 2001 hatt Nokia Mediamaster 9802S for Viasat og medfølgende 2-hodet Nokiatallerken og fått det fint inn selv ved ganske dårlig vær.
    Har nå i påsken skaffet Raven G90 4-hoders tallerken med alt tilbehør for å få litt flere kanaler.
    Men nå har vi fått det problemet at mens Astra og Hotbird kommer ganske bra inn og ganske stabilt, står det dårligere til med Sirius og Thor. Thor får vi brukbart inn, og signalet ser ut til å være akkurat innafor. Men Sirius får vi rett og slett ikke noe bilde fra. Det viser seg at signalet på den er ekstremt ustabilt og kan gå fra null til veldig høyt i veldig korte peaks, men altså ikke nok til å få bilde. Det kan virke som det er noe alvorlig feil siden det er såpass stor tallerken i forhold til geografisk posisjon. Da vi justerte inn parabolen var det umulig å finne en posisjon som funka godt på Sirius, selv om den sitter på selve holderen, mens de andre tre jo sitter på en brakett som gjør at de ikke står helt jevnt.

Det hadde vært fint om noen hadde noen tanker om hva som kan være problemet? Vi har ikke noe signalmåler, men vurderer å høre etter hjelp på den lokale radio/tv-butikken etter påske om det ikke løser seg (de var stengt i dag).
    Nå kan man jo si at vi fikk "noen" flere kanaler i bytte mot de på Sirius, men nå er det tross alt de på Sirius vi betaler for. Heldgivis får vi NRK også på Thor, så nøttene kommer fram.

hei
    jeg har Raven 90 antenne har bra signaler på alle satellitter .bor i østfold.
    hvis signalene flyr opp og ned så kan den være dårlig kontakt i tilkoblings pluggene.alle plugger må ha god kontakt med skjermen i kablene for det er den ene lederen
    du kan prøve og koble til mikrobølge hodene utenom svitsen.
    og se om det hjelper.
    kan også høre ut som et tre eller noe annet som stenger for signalene.

instalerte du talarken selv ??

det jeg kommer på i farta er, enten LNB-ER er ikke riktig posisjønert
    eller at selve talarken står litt garnt i forhold til sateliten.

det skal vare 6 grader melom rom på ale lnb , også se om diseqen er ok
    dertetter se in på boksen at du har gitt rigtig port på alle lnb-er

bobi

Jeg sniker meg litt inn her ... Kan det gå an å bruke to LNB for Canal Digital og Viasat samtidig på samme parabol? Kan jeg bruke samme disk som fulgte med CD? Fins det swich med to inn- og utganger slik at man kan velge vilken LNB man vil bruke i to forskjellige rom?

yeep det kan du godt bruke

det du trenger er en twin lnb holder , en lnb og en diseq switch 2in1
    så setter du lnb på den, 1 kabel låper ut fra hver lnb in i switsjen på a/b ingangene, så har du en utakk såm går in i mottakeren

dette fungerer med en boks såm tar in bode CD og Via sine kanaler

hvis du har CD og Viasat sine bokser , da må du når treke ledning fra hver enkelt lnb rett in i boksen.

bobi

Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Jeg sniker meg litt inn her ... Kan det gå an å bruke to LNB for Canal Digital og Viasat samtidig på samme parabol? Kan jeg bruke samme disk som fulgte med CD? Fins det swich med to inn- og utganger slik at man kan velge vilken LNB man vil bruke i to forskjellige rom?

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •