Sponsorer:
Viser resultater 1 til 18 av 18

Trenger litt informasjon ang Dali Concept 10

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg nytt surround anlegg om noen dager. Etter noen timer med research har jeg kommet frem til denne løsningen.

Dali Concept 10
    DENON AVR-4306
    Dali Concept 2
    Dali Concept CT

Det jeg lurer på er om Denon forsterkeren jeg har valgt ut er kraftig nok til å dra Dali Concept 10

Alle svar vil bli satt stor pris på

Er det virkelig ingen her som har erfaring med Dali Concept 10?
    Vær så snill hjelp meg, trenger denne infoen før jeg handler

Sitat Opprinnelig postet av nidhogg
    Er det virkelig ingen her som har erfaring med Dali Concept 10?
    Vær så snill hjelp meg, trenger denne infoen før jeg handler
    Finn ihvertfall en annen center concept centeren suger!! har selv concept 10 og concept 2 og de funker jo helt ok de..

Har lyst på Concept 10 selv, så jeg slenger meg på her

Mulig du vil få et bedre resultat av å gå ned ett hakk på frontene.
    Om ikke tror jeg du bør kjøre på med en effektforsterker.

HFK kan sikkert sette opp Denon`en med både 8`ern å 10`ern. Så finner du jo fort utav hva som blir best. Har selv hatt 8`ern, 6`ern og CT`en. Funka fett:-D

yezz...

Hei.

Jeg har tenkt til å kjøpe meg nytt surround anlegg om noen dager. Etter noen timer med research har jeg kommet frem til denne løsningen.

Dali Concept 10
    DENON AVR-4306
    Dali Concept 2
    Dali Concept CT

Det jeg lurer på er om Denon forsterkeren jeg har valgt ut er kraftig nok til å dra Dali Concept 10

Enten gå ned på frontene til concept 8 eller kanskje helt ned til 6 ellers må du nok invistere i et par ekstra effekt trinn. Hadde aldri tatt sjangsen på bare DENON AVR-4306 på concept 10'ene. Stor sjangs da for at forsterkeren din går eller at ht'ene ryker. Har nemlig prøvd ut det samme med mine b&w604'r Der str-DA80es reciveren min gikk. Dette har jeg liten tro på at kommer til å bli billig for noen av oss :| Så effekt trinn til concept 10 er fullt nødvendig. Anbefaler deg å enten gå til en hifi sjappe å få hørt litt hvordan dette spiller sammen eller få lånt elementer med deg hjem Det beste resultatet får du ved å høre på litt forskjellige sammensetninger
    Sånn får du det dessiderte beste resultat for det beløpet du er intressert i å legge inn i anlegg

Har hørt Concept 10 på Denon 4306, og det spilte mer enn bra nok det. Kan guffe på mye uten at det er noen fare :-) En kamerat har dette, å han sier selv han ikke trenger noe mer effekt enn det han har til rådighet. Om du vil spille skyhøyt er det klart du trenger mer effekt. Men skal du spille uten om å få vondt i ørene, så er 4306 mer enn bra nok sier nå jeg. Men det er da igjen min mening :-)

Takk

Takk for alle svar! Skal høre på de forskjellige oppsettene på hifi-klubben. Det er mulig at jeg kjører concept 10 uten effektforsterker den første måneden, så kjøper jeg heller en effektforsterker etter det.

Er det noen her som har noen anbefalinger på en effektforsterkere til concept 10?

Igjen takker for alle svar.

Takk for alle svar! Skal høre på de forskjellige oppsettene på hifi-klubben. Det er mulig at jeg kjører concept 10 uten effektforsterker den første måneden, så kjøper jeg heller en effektforsterker etter det.

Er det noen her som har noen anbefalinger på en effektforsterkere til concept 10?

Igjen takker for alle svar.

Jeg kjører Nad C272 (2x150) på mine concept 10 og syns det er alt for slapt.Vil anbefalle min 2x200 watt på concept 10.men det er jo klart lommeboka styrer jo mye Et par monoblokker kjøper jeg muligens etterhvert når lommeboka blir tykkere igjen. Først er det Pj og lerret.

Hei beklager ekstrem sen tilbakemelding.

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe en forsterker fra Rotel på 2 x 200 W i 8 ohm. Husker ikke modellen. Tror derere dette vil holde da tenker jeg ikke bare effekt, men også en forsterker som kler høyttalerene mine.

Tusen Takk for all hjelpen!

Det kjem heilt an på ditt behov

Det vil nok holde til ei viss grad.. Eg har eit par Dali axs-10k, also Dali med dobble 10" i kvar høgtalar.. Brukte en Rotel på 200w i 8ohm på dei, men fekk also ikkje spille so høgt som eg ville, då begynte det å skurre i diskant, og mellomtonen blei veldig varm.. Men so kjøpte eg meg midgard oberon 6.1 also 600w i 8 ohm, og no kan eg spille høgtalarane heilt ut, det er høgt.. Men kjem rett og slett en på ko mykje penger du vil legge i forsterker, og ko høgt du spiller.. Med rotel`n kan du nok spille reint opp til 113-115db i små rom tenker eg... Men vil du spille høgre anbefaler eg meir enn 200w i 8 ohm..
    Opp til deg og dine behov, men du bør ikkje gå under 200w iallfall meina eg..

Sitat Opprinnelig postet av thoslags
    Det vil nok holde til ei viss grad.. Eg har eit par Dali axs-10k, also Dali med dobble 10" i kvar høgtalar.. Brukte en Rotel på 200w i 8ohm på dei, men fekk also ikkje spille so høgt som eg ville, då begynte det å skurre i diskant, og mellomtonen blei veldig varm.. Men so kjøpte eg meg midgard oberon 6.1 also 600w i 8 ohm, og no kan eg spille høgtalarane heilt ut, det er høgt.. Men kjem rett og slett en på ko mykje penger du vil legge i forsterker, og ko høgt du spiller.. Med rotel`n kan du nok spille reint opp til 113-115db i små rom tenker eg... Men vil du spille høgre anbefaler eg meir enn 200w i 8 ohm..
    Opp til deg og dine behov, men du bør ikkje gå under 200w iallfall meina eg..
    Det er det med lommeboka. Det lydoppsetet jeg har nå koster ca 30 000. Tror Jeg ikke klarer å strekke meg noe særlig over 12 000. Merker du forskjell på klarhet i lyden fra 200 W til det du har? Jeg spiller ikke så høyt ofte.

Takk!

forsterker til concept 10

Sitat Opprinnelig postet av Mr_dvd
    Jeg kjører Nad C272 (2x150) på mine concept 10 og syns det er alt for slapt.Vil anbefalle min 2x200 watt på concept 10.men det er jo klart lommeboka styrer jo mye Et par monoblokker kjøper jeg muligens etterhvert når lommeboka blir tykkere igjen. Først er det Pj og lerret.

hva med å kjøre 1stk NAD C272(evt NAD 216) på hver DALI concept 10??

Driver å skal gå til anskaffelse av ett eller annet snart.
    Har vært veldig fornøyd med NAD og DALI tidligere om åra hvertfall.

Hei.

Dali Concept 10
    DENON AVR-4306
    Dali Concept 2
    Dali Concept CT

Heisann nidhogg!

Veit ikkje kor stor effekten til 4306 er oppgitt til, men når eg skulle kjøpe Concept 10 så prøvde eg den med 3806. Det einaste som er rett å sei om det var at det låt for*****. Veldig bassfattig.. Kunne nesten ikkje så elemta bevege seg. Enkelt og greit fordi ein surround receiver ikkje er dimensjonert til å drive 4x10"

Då gjekk eg heller ned til 2307 og kjøpte ein effektforsterker. Cerwin Vega! A1.5KW eller kva den heiter. Då blei det fart i sakene.. Så du må nok ha litt krefter for å få fram potensiale i Concept 10. Eller eventuelt gå ned til Concept 8 som mange meier spiller høgt nok.
    Cerwin Vega! A1.5KW er ein billig effektforsterker som passer Concept 10 bra.. Men du må desverre leve med viftestøy og ein forsterkerer du manuelt på slå av og på siden det ikkje er fjernkontroll til den.

Når det gjelder Concept CT bør du droppe den og heller gå for ett par Concept 2 som center. I alle fall viss du kjøper Concept 10. Kanskje Concept CT klarer å holde følge med Concept 6, men i alle fall ikkje Concept 10 og sannsynligvis ikkje Concept 8.

Concept 10 er ein utrulig artig høgtalar! Vanvittig morsomt å sjå film med dei

edit: Såg først nå at du faktisk hadde kjøpt Concept 10 ja.. Er kanskje litt trøtt i dag
    Men viss du bruker 3806 på dei så kan eg garantere deg at du ikkje får ut potensiale i den høgtaleren!
    Du bør absolutt kjøpe effektforsterker. Du treng ikkje 600W eller noko sånn, men i alle fall NAD 372 bør få fram meir av potensiale enn det 3806 klarer!

Er vel ingen vei utenom. NAD c375Bee:-D

Sitat Opprinnelig postet av jensrobert
    Er vel ingen vei utenom. NAD c375Bee:-D

1,5 år siden forrige svar

Fin fisk, men ingen rekord.

hehe.. eeh, ja La merke til det først nå..:idea:

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •