AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Viser resultater 1 til 7 av 7

Nye Pioneer PDP4280XA i butikkene fra Juni. Tanker?

42" Pioneer PDP4280XA
    1024x768 oppløsning
    16000:1 kontrast
    3xhdmi inganger
    3xscart
    1xkomponent

£1299 "Partly derived from US Dollar and Japanese Yen at current exchange rate, whacking on 17.5% VAT to arrive at Britain’s rip-off prices."

Denne snadder tv`n skal være i sjappene fra juni ifølge itavisen, ser ut som den kan bli utrolig bra. Valget mitt står mellom denne og Panasonic 42PX70, spørs litt på hvor mye Pioneeren vil ligge på her til lands
    Noen tanker?

Kilder:
    Plasma med superkontrast - ITavisen
    Pioneer PDP428XD Predictions
    PIONEER PDP-4280XA - 107 cm, fiche technique, prix et avis consommateurs

Er litt tidlig å si om alle specs er 100% korrekte, men vi kan jo bruke denne tråden til å oppdatere eventuelle spesifikasjoner etterhvert som de blir bekreftet.

Noen tanker?
    Min tanke: Kjøp! (jeg har blant annet hatt både 427/507 og PV70 tidligere i år)

Vel, den dukker jo garantert ikke opp i juni her til lands da, sikkert ikke England heller. Litt utpå høsten tenker jeg. Skal du har deg en god TV nå er jo PV70 et svært godt valg i alle tilfelle da, så får du heller bytte når ny TV er tilgjengelig.

Jeg er veldig skeptisk til 1024x768 oppløsningen med "avlange" pixler.
    Dette fører jo til at alle input signaler må konverteres og på en 42" TV begynner vel forkjellen i oppløsning i forhold til "ekte" HD å bli merkbar.

Stabel

Hvordan vil denne være i forhold til Panasonic PZ 700?

Sitat Opprinnelig postet av stable
    Jeg er veldig skeptisk til 1024x768 oppløsningen med "avlange" pixler.
    Dette fører jo til at alle input signaler må konverteres og på en 42" TV begynner vel forkjellen i oppløsning i forhold til "ekte" HD å bli merkbar.
    Stabel
    Leste i Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 tråden en som hadde sett pv70 (1024x768) ved siden av en full hd panasonic plasma (1080p), og han sa at forskjellen kun var synlig hvis man satt veldig nærme skjermen. Ellers var det ganske så likt. Hvis du vil lese mer om det kan du scanne igjennom den 15 siders lange tråden selv

stable: det spørs jo litt hva man skal bruke tvn til og. Hvis du kun skal se på Blueray og HD-DVD filmer så er kanskje en 1080p skjerm å anbefale, men skal du se litt low-res content(kabeltv, parabol, divx, dvd, vhs) så er nok 1024x768 en bedre løsning. Tror en slik oppøsning vil spille både high-res og low-res stuff meget pent. Klart det hadde jo ikke gjort noe om den var 720p native, men virker som de fleste plasma produsentene mener at det er nok med 1024x768 på 42" plasma skjermer. Dette emnet står det faktisk og mer om i Panasonic PV70 og PV700 Viera Plasma 2007 tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •