Sponsorer:
Viser resultater 1 til 7 av 7

Lansering av nye TV-modeller?

Snakket med en selger på Expert i helga. Jeg vurderer å kjøpe enten Sony 40W2000 eller Samsung 37M86 om dagen. Ifølge denne selgeren ville nesten samtlige produsenter lansere nye TV-modeller i løpet av et par ukers tid(untatt Samsung som da akkurat har gjort det).

Stemmer dette?

I såfall vil jeg prøve å smøre meg med litt tålmodighet for å få med de nye modellene (da spesielt av Sony) for vurdering.

-LE

Sitat Opprinnelig postet av larserso
    Snakket med en selger på Expert i helga. Jeg vurderer å kjøpe enten Sony 40W2000 eller Samsung 37M86 om dagen. Ifølge denne selgeren ville nesten samtlige produsenter lansere nye TV-modeller i løpet av et par ukers tid(untatt Samsung som da akkurat har gjort det).

Stemmer dette?

I såfall vil jeg prøve å smøre meg med litt tålmodighet for å få med de nye modellene (da spesielt av Sony) for vurdering.

-LE
    Hvis valget etterhvert skulle stå mellom Sony og Samsung, vil jeg absolutt anbefale SonyW2000 som i mine öyne har en bildekvalitet milevis bedre enn de Samsung-modellene jeg har sett.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvis valget etterhvert skulle stå mellom Sony og Samsung, vil jeg absolutt anbefale SonyW2000 som i mine öyne har en bildekvalitet milevis bedre enn de Samsung-modellene jeg har sett.
    Har du sett de nye Samsung-modellene, eller referer du til de gamle? M86 er kraftig forbedret fra de gamle m-modellene. M86/87 er en av de beste LCD-TV-ene jeg har sett

Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Har du sett de nye Samsung-modellene, eller referer du til de gamle? M86 er kraftig forbedret fra de gamle m-modellene. M86/87 er en av de beste LCD-TV-ene jeg har sett
    Desverre, jeg har bare sett Sony'en og en Samsung LCD(ikke den som kom nå) jeg ikke husker navnet på side om side sammen med en Pioneer 507 plasma, alle foret med signal fra en Sony Blu-ray-spiller. Samsungen hadde meget bra bilde, men jeg la merke til en god del stöy i bildet og at sortnivået ikke holdt ritt med Sony'en og Pioneer'en. Sony'en hadde ikke like bra sortnivå som Pioneer'en (svart=blåsvart, et problem jeg ofte ser på LCD'er), men hadde allikevel et utrolig bra bilde. Jeg foretrekker Pioneer'en, da jeg synes plasma har mere "smell/futt" i bildet. Sony'en blir litt for matt, selv om bildet selvsagt er meget bra.

Har også sett de helt siste modellene fra Samsung, men ikke med samme signal som de jeg har nevnt, så derfor var det litt vanskelig å sammenligne.

Sony'en er den förste LCD'en jeg har sett som har en bildekalitet på lik linje med en bra plasma, hvis man ser bort fra sortnivået.

Jeg må selvsagt ta i betraktning at disse TV'ene muligens ikke har blitt kalibrert optimalt.

Etter å ha sammenlignet M87 og W2000 side ved side, foret med digitale satelittsignaler, er jeg av den mening at sortnivået på M87 er hakket hvassere enn på W2000. Nå kan jeg ikke garantere at de var riktig kalibrert, men det så i alle fall veldig slik ut. Når det gjelder fargegjengivelse, så syntes jeg W2000 kanskje var ørlite bedre. Kontrastnivået var i alle fall ganske mye bedre på M87 enn på W2000, syntes jeg. At det var lite støy i bildet på M87 var i alle fall sikkert.
    Jeg har ikke tidligere vært så fan av Samsung-TV-er (bortsett fra M61 som var bra), men nå ser det ut som om de virkelig har kommet seg.
    Men herregud, begge er svært gode TV-er.

Her er en sammenligning av de to TV'ene:
    LE40M86BD Or KDL40W2000?

Du finner også tester av begge TV'ene på disse sidene.

Spennende! Det ser ut til at Samsung og LCD-teknikken begynner å komme seg skikkelig.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •