AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25

Hvilket strmfilter er best?

Har tenkt til g til innkjp av et strmfilter til hjemmekinoen min,og lurer p hvilket jeg skal velge.

Har lyst p den typen som har plass til flere stikk s jeg fr samlet alle ledningene p ett sted.

Har funnet frem til disse selv

VALHALLA TECHNOLOGY VT clean power Kabel

InterConnect

Ser bort ifra de to dyreste til Monster cable.

Hvilket av disse er best p fjerne sty fra nettet?Om det finnes andre typer som er bedre s tar jeg gjerne imot tips

IsoTek er vel noe av det beste du fr tak i. Nettbutikk - Hi-fi Center Kjeden Har ogs gode erfaringer med Monster sine.

Som de sier selv i annonsen til valhalla:
    . Hvorvidt et nettstyfilter gir en reell forbedring av akkurat ditt anlegg er imidlertid et sprsml som avhenger av mange faktorer. Er strmforsyningen din sunn og komponentene dine godt avskjermet, har du sannsynligvis ingen problemer. Da blir filtrering omtrent som ta medisin mot en sykdom man ikke har, noe som jo ikke akkurat kan kalles en god id.
    Har du et problem med nettsty? Ellers kan jo overspenningsvern vre greit n i disse uvres tider.

Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Som de sier selv i annonsen til valhalla:

Har du et problem med nettsty? Ellers kan jo overspenningsvern vre greit n i disse uvres tider.
    Jeg er ikke sikker p om det er nettsty,men det er en susing i bakgrunnen som kommer og gr.Hrer den ikke p musikk/film der det er lyd hele tiden,men er spesiellt hrbart p akustisk musikk hvor det er stille i bakgrunnen,om du skjnner hva jeg mener.

Susingen er alts ikke konstant,men kommer og gr.

Spr om du kan lne med deg en for testing. Evt. lne av noen "snillinger".

Og siden det kommer og gr s kan det muligens tyde p at det er en eller annen eletrisk forurensende enhet i nerheten som lager styen nr den er i bruk?

Hmm..det kan jo vre de billige dimmer-dingsene med fjernkontroll som jeg har plugget inn i stpslene i stua for styre lyset.Har lest att dimmere er vrstinger p lage sty.Fr prve fjerne dem en stund se om det hjelper.

Kast alle dine dimmere, eller sett de p en annen kurs enn stereoen.
    LCAudio sitt nettfilter hjelper mot klikk fra kjleskab, dimmere osv men anbefales bare til forsterkere med over 120.000 uf i strmforsyningen.
    PSAudio sin Noise Harvester er et annet alternativ, men det bedste er forebygge...

Min erfaring er at en isotrafo, eller skilletrafo som det vel egentlig heter, fungerer helt glimrende. Kjpte en Ladac p 2000 VA for noen r siden, og har aldri sett meg tilbake.

Fr jeg kjpte den hadde jeg problemer med trafobrum i effektforsterkeren fram til klokka 23.00 hver eneste ukedag. Etter ha koblet den opp forsvant alle problemer som dugg for solen, og lyden opplevdes som renere.

Ftt svar her gitt,trodde nesten denne trden var dd jeg

Skal prve fjerne dimmerne,har ikke ftt somlet meg til det enn.Om styen fortsatt er det s br jeg vel kanskje prve noen av forslagene her.

Men det kan vel ogs vre sty ifra en av komponentene mine ogs ?Istilfelle s er det vel vrre f gjordt noe med problemet kanskje?

hvor mye m man betale for ett "descent" filter da? orker ikke betale 2000,- ++ for noe snt, det blir litt for mye...

Sitat Opprinnelig postet av krille_krokodille
    Min erfaring er at en isotrafo, eller skilletrafo som det vel egentlig heter, fungerer helt glimrende. Kjpte en Ladac p 2000 VA for noen r siden, og har aldri sett meg tilbake.

Fr jeg kjpte den hadde jeg problemer med trafobrum i effektforsterkeren fram til klokka 23.00 hver eneste ukedag. Etter ha koblet den opp forsvant alle problemer som dugg for solen, og lyden opplevdes som renere.
    Hmmm, hrtes interessant ut. Kan du vise oss noe bilde av saken du har kjpt eller en link til produktet? Jeg sliter med "brum" i et effekttrinn selv om jeg kjrer styfilter av ganske s dyr type...

Forvrig enda en link med "godkjent" utstyr:
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30
    T+A holder i alle fall grei klasse.

Sitat Opprinnelig postet av Aftensvermer
    hvor mye m man betale for ett "descent" filter da? orker ikke betale 2000,- ++ for noe snt, det blir litt for mye...
    Hvor dtor er strmforsyningen i din forsterker da ? Er den stor nok er LCAudio sit filter veldig bra, koster ca. 500 kr. Ikke kjb det om strmforsyningen er forliten, da fr du ingen lydmessig gevinst, oppnr kun at impulser fra kjleskab osv blir borte.
    For brum lager LCAudio et DC filter ogs.

Jeg har problemer med sty ogs, men da p bildesiden. Fikk et tips i en annen trd om koble fra radio/tv-kabelen. Det hjalp. Da forsvant styen i bildet p prosjektoren.
    Hvordan kan en filter/skilletrafo hjelpe her?
    Jeg har forresten egne kurser for lys/varme og HI-FI/Bilde.

Ville bare dra i gang denne trden igjen da jeg har et sprsml. ER det noe vits for meg og innvistere i et Isotek styfilter? Jeg mener, jeg har ikke sty i anlegget hvis jeg ikke skrur forsterkeren p over klokka 12 og legger ret helt inntil forsterkeren (spiller ikke musikk nr jeg gjr dette ) Men fra lydkortet mitt i HTPCen kommer det litt mere enn fra cdspilleren og forsterkeren, men det er ogs minimalt. Kjrer et X-Fi lydkort fra Creative som jeg er veldig fornyd med og jeg syntes gir mye for pengene.

Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Ville bare dra i gang denne trden igjen da jeg har et sprsml. ER det noe vits for meg og innvistere i et Isotek styfilter? Jeg mener, jeg har ikke sty i anlegget hvis jeg ikke skrur forsterkeren p over klokka 12 og legger ret helt inntil forsterkeren (spiller ikke musikk nr jeg gjr dette ) Men fra lydkortet mitt i HTPCen kommer det litt mere enn fra cdspilleren og forsterkeren, men det er ogs minimalt. Kjrer et X-Fi lydkort fra Creative som jeg er veldig fornyd med og jeg syntes gir mye for pengene.

Da har du vel heller det som kalles "Gain"?:twisted:

Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Det frste du br prve er koble fra eventuelle kabel-TV signaler / kabler. Dette gir gjerne jordslyfe feil - ergo sty p ditt elskede utstyr. Deretter m du forske lne hjem en filterlsning, for eksempel fra Stereofile - som villig vil lne meg det utstyret som jeg mener trenge.
    Avhengig av hvor god din kraft-leverandr er s vil du oppleve dette p ditt anlegg. Det finnes i prinsippet ingen garantier fra kraft-leverandr p kvaliteten. Men erfaringene mine er at de er svrt gode p kvalitet.

Skribent Arve heim p audiophile.no skrev en nesten euforisk minitest av Isotek GII minisub for noen uker siden. Han skulle komme tilbake med en dybdetest, men den har ikke kommet enda. Jeg ble nesten litt fristet til prve selv, selv om jeg er litt skeptisk... Jeg kommer aldri til kjpe et slik produkt uten frst teste det hjemme hos meg selv.

Er litt skeptisk til strmfilter siden det sies at det fjerner litt av dynamikken i musikken....s det aller beste m vel vre f det til best mulig uten?.

Dersom strmfiltrene er for "sm", s vil de redusere dynamikken. Poenget er finne det riktige strmfilteret til sitt anlegg, s unngr man det problemet.

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •