Sponsorer:
Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Thule effekforsterkere - Erfaringer?

Fant ikke all verden om disse her, men forhåpentligvis er det noen her som har erfaring med dette merket.
    Kjører i dag en Vincent sp331 effektforsterker på frontene min og er vel egentlig fornøyd med den (kjører i oppsett med cobalt 826s fronter).
    Ettersom jeg også kunne tenkt meg mer effekt i senter (electra cc900) etterhvert er det vesentlig å bruke samme effekktrinn på fronter og senter slik at lydsignatur blir lik, men da koster det meg 14k til for 2stk sp331. Var inne på tanken å kjøpe en sp996 til senter men har hørt at den ikke matcher sp331 på klangen, samt at jeg er noe skeptisk til den lave prisen.
    Kikket også litt på Thule Spirit PA100 på 2x100 watt i 8ohm, som ligger på 5k pr stk på Hifiklubben. Tenkte da på evt å selge vincenten og kjøpe 2stk thule i første omgang og 1 til senter etterhvert.

Er det noen som har noe erfaring med disse, og som evt kan beskrive klangen og kvaliteten på disse kontra vincent?

Thule

Du kan jo gå for den som er hakket dyrere en PA100 da, PA150B til 8500.
    Kan ikke si åssen det låter i forhold til vincent for har aldri hørt noe særlig på det. Men kan gå god for at THULE har veldig bra forsterkere med god klag og mye power.

Sitat Opprinnelig postet av DunDun
    Du kan jo gå for den som er hakket dyrere en PA100 da, PA150B til 8500.
    Kan ikke si åssen det låter i forhold til vincent for har aldri hørt noe særlig på det. Men kan gå god for at THULE har veldig bra forsterkere med god klag og mye power.
    Hvis jeg går for PA150B går ikke regnestykket mitt opp. Den har riktig nok 2x150 watt, men da må jeg ut med 17k for 2 stk, mot 15k for 3stk PA100. Begge løsninger vil til sammen gi 600watt i 8ohm, men med 3xPA100 sparer jeg 2k i tilegg til at jeg får effekt i hele frontrekka.

Hørte noen gamle (7-8 år) thule monoblokker for litt siden. Tror de het pa200. Låt faktisk skikkelig bra, selv om jeg tror eldre thule produkter med fordel bør parres med litt varmtlydende høyttalere. Gjorde en flott jobb på patos.

Vet ikke om det har noe med saken og gjøre:
    hørte en stor Thule Integrert forsterker, tror den var 100-150w, denne hadde "balletak" på alt vi slang på av høytalere

Thule er vel et av de merker der har gått litt i glemmeboken, av en eller anden grunn, ikke mange bruker de, er de for dyre ?
    Jeg har hatt min 350B i 4 år nå og er veldig fornøyd. Egentlig vet jeg ikke hvad den er god for, jeg har ikke high end komponenter foran den, synes bare den spiller meget neutralt, og enorm dynamisk og levende når materialet er til det.

Har både hørt mye bra og mye dårlig om thule.
    De siste utgavene har de visst hatt litt problemer med..
    Mye service..

Jeg synes Thule og Vincent har ulik lyd og ville ikke blandet dem i et oppsett. Det er da min personlige mening. Siden du allerede har en kjempe bra effektforsterker, ville jeg fortsatt med Vincent. Synes ikke Vincent SP-996 er så veldig langt unna i lydsignaturen, selvom mange mener dette grunnet rør i SP-331. Har du ingen mulighet for å få lånt et par 996 til å teste?? Evt, ville jeg spart/vurdert til en SP-331 til..

Jeg har hørt Thule en del ganger på mye forskjellige høyttelere, men aldri hatt det sjøl. Lyden syntes jeg er OK, men jeg klarer ikke si den er mer en det, for den er ikke så spesielt bra. Og designmessig så er dem jo også helt OK, men jeg har selvsakt sett MYE bedre. Og ryktene på Thule er vist ikke så veldig gode, forforsterkerene osv. har som regel vært veldig gode, men har hørt at det er veldig mye feil med effektforsterkerkerne.

Det jeg har hørt(kun nyere modeller) av effektforsterkere synes jeg verken ser eller høres bra ut, beklager til alle dere Thule-fans der ute. Kun min personlige mening. Dessuten har det vært en del/altfor mye reperasjoner på de siste modellene.. En del annet jeg ville valgt før Thule. Som Majesty nevner, har jeg hørt noe skryt over forforsterkerne, men disse har jeg aldri prøvd selv, så kan ikke uttale meg noe om det..

Thule slet en stund med tilpasningen til det norske strømnettet som gjorde at kondensatoren røk. Dette skal i følge Hi-Fi klubben nå være fikset. Det var nok også en kriterie for at Hi-Fi klubben skulle begynne å selge Thule. En ny Thule i dag bør være et trygt kjøp. Hadde vært mer skeptisk til bruktkjøp.
    Har selv Thule IA150B og er veldig fornøyd. Den har stålkontroll i bassen og har en forførende og deilig lyd. Planer om å utvide med effektforsterkeren PA150B etter hvert.

Takk for gode innspill folkens :grin: Tror jeg skal prøve å få lånt en sp996 for litt testing. Ser at BmAudio selger vincent og de ligger kun få min unna meg. Hvis det funker blir det 996 til senter og etterhvert en 331 til så jeg kan fylle frontene med 300watt i 8ohm:grin:

Mener å huske at Thule hadde en 3-kanals utgave av PA 100 for en stund siden, men det er mulig jeg tar feil. En slik, sammen med en PA 150 vil jo være det beste.

Jeg tar helt sikkert feil, men mente at PA100 var 2-kanals?

Jeg er selvfølgelig på dypt vann, og beklager så mye dersom jeg tar feil... :wink:
    "PA100 is Thule Audio's entry level 2x 100W power amplifier, which should not be confused with lack of power."

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Mener å huske at Thule hadde en 3-kanals utgave av PA 100 for en stund siden, men det er mulig jeg tar feil. En slik, sammen med en PA 150 vil jo være det beste.
    Beklager så mye, leste litt for raskt. Ser du skriver utgave av PA100. Det kan muligens stemme, over min kunnskap.. :razz:

Den heter Thule PA 100/3, men den er gått ut av produksjon, og kan nok være vrien å få tak i.

Stemmer, har finni litt i etterkant på Thule Audio, du hadde helt rett! :-p

Space PA100/3 EFFEKTFORSTERKER, 3 x 100W 8 495,00

2stk PA200 er på vei i posten til meg. Har bytta dem i noe pc saker jeg hadde liggende.
    Uansett, ser frem til å prøve dem ut.

Fått testet de ampene? hvordan låter de?
    Er det de som ligger på hifisentralen du kjøpte?

Det var de 2 der ja. Den ene slår ut sikringene for utgangen, og jeg har målt utgangstransistorene som alle er kortsluttet (røket). Nye er bestilt.

Ellers har jeg i mellomtiden koblet den andre opp som effekt til senter kanalen, og må si jeg er meget positivt overrasket over hvor sømløst denne spiller sammen med Pioneer VSX-AX5Ai recieveren...Ypperlig.

Ellers var tilstanden på forsterkerne meget bra. Diger ringkjernetrafo, og vekten på hver monoblokk er 13kg.
    At disse er ca 10år gamle synes ikke, og jeg fikk svar fra Thule audio (v/Anders Thule selv) om at PA200 er svært lik bygget som dagens PA150B.
    Ikke mye ny utvikling som har pågått der i gården nei...

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •