Sponsorer:
Viser resultater 1 til 12 av 12

Pris p brukt TV

Jeg kjpte en 32" LCD TV i august som n skal selges fordi jeg har vunnet en ny strre og bedre TV.

TV'en kostet 3500 kr + at jeg kjpte en trygghets-avtale p 3 r til ca. 600 kr.
    S totalt ca 4100 kr.

Skrev i en "salg, bytte, gis b..."-gruppe p Facebook at den var til salg. Sa frst at minste prisen var 2500, men gikk ned til 2000 etter "diskusjon med/tilbakemelding fra" en annen person.

Da jeg skrev at prisen var 2000 kr, fikk jeg "Lykke til " som svar fra denne personen, med en flelse av at personen ogs der ville skrive "Du fr aldri solgt til den prisen", Noe personen skrev da jeg sa 2500 kr.

Det er en utmerket TV, etter min mening er det strlende bilde og lyd (uten at jeg er noen ekspert), og om den nye ikke hadde vrt en 40" er jeg usikker p hvilken jeg hadde lagt ut for salg.

Har ogs ftt to andre bud p rundt 1000 kr, mens noen andre jeg har hrt med mener 2000 er nesten i billigste laget.

Er jeg er helt p jordet med en pris p 2000 kr?

Hva ville du tatt/gitt?

Gjelder denne TV'en:
    Grundig 32 LCD-TV 32 VLC 9141 T2 - Elkjøp

De fleste ville vel tatt mest mulig. Det er mer interessant sprre om hva vi ville gitt.

Og jeg ville ikke gitt mer enn 1000kr, topps.

Vel en trygghets avtale er ikke noe spes.
    Det er i det fleste tilfeller bortkastet kjpe en slik. Mange vil kanskje argumentere imot, s de som sier de s gi meg dere tilfeller hvor du/dere har ftt brukt den hvor norsk forbrukerkjpslov ikke strakk til.
    Vel jeg ville vel kanskje litt noe mer enn 1k, men ikke mye mer..
    Men det er Grundig da.. Bildet kan vre bra men det trekker ned p salget desverre. Strrelsen trekker ogs ned.. Har sett 42" p finn under 2K.

Tror ikke du skal regne med f noe som helst for trygghetsavtalen.

Nr det gjelder TVen pleier jeg i utgangspunktet si halv pris av dagens nypris for samme eller tilsvarende produkt. Men, siden TVen ikke er et halvt r gammel enn, s burde du kunne ta litt mer. 2000,- hres derfor ut som en ganske riktig pris for meg.

Ironisk nok, tror jeg litt av problemet er at det er en ganske bra, og dermed dyr, TV. Jeg innbiller meg at de som kjper brukt-TVer ikke er primrt opptatt av kvalitet. Om de kan velge mellom en 2 r gammel drlig TV til en tusenlapp og en 4 mneder gammel god TV til det dobbelte, s tar de den billigste hver gang. For f best mulig pris for TVen tror jeg du m finne noen som egentlig ikke er p jakt etter en brukt TV, men en som er p jakt etter en ny 32" i 3-4000,- klassen, som gjerne kan tenke seg spare litt p kjpe en som er nesten ny.

Hva skal man med trygghetsavtale p et nytt produkt med garanti?

Takker for svar.

Nr det kommer til trygghetsavtalen har jeg vel skjnt i ettertid at det egentlig bare var tull kjpe den, og dette bare er noe butikkene har fr tjene mer. Men jeg hadde egentlig sett p en annen tv til litt over 4000, men ombestemte meg i butikken til en billigere, og da var jeg innafor budsjettet mitt uansette, og tentke hvor ikke, men kommer neppe til kjpe trygghetsavtale neste gang.

Lykke til med salget, i hvert fall

Vel.. du har jo en trygghetsavtale.....

*hint*

Ok, ser at det ikke er mange som skjnner poenget med en trygghetsavtale.

Du kjper en trygghetsavtale i tilfelle du skulle vre s uheldig sle et glass cola i din 3 r gamle brbare pc en uke fr avtalen utlper. Evt at det var fryktelig klnete miste tv'en i gulvet da du skulle flytte den fra stua til soverommet. Gjerne en uke fr avtalen utlper her ogs.
    Vel.. dere skjnner sikkert tegningen.

Hvis man derimot ikke har tenkt utnytte disse "idiotforsikringene" s er det jo selvflgelig bortkastede penger tegne slike avtaler.

Vel, litt morsomt dersom en av leserne her faktisk var en fra et slik forsikringsselskap..
    Og har man prvd trygghetsavtalen p den mten?
    Dette blir jo registrert s du kan tenke deg hva som skjer nr du virkelig er uheldig med en 60" tv til 30.000kr. Tror ikke de er s vennlig da..

Tilbake til topic. Det er er n en Samsung 40" LED tv hos lefdal (sikkert ogs hos Elkjp) til 3333Kr! S gi 2000 for en "brukt" Grundig er ikke det beste kjpet..
    Og du kan jo tenke deg nyttrssalget s gr ikke prisene opp akkurat.
    S selg s raskt som mulig. Svelg det sure tapet, slik er det for oss mange her..

Sitat Opprinnelig postet av AvB
    Vel.. du har jo en trygghetsavtale.....

*hint*
    Ved en slik avtale s fr man ikke ndvendigvis pengene igjen,men et nytt SAMME PRODUKT, da er man jo nesten like langt.......

Tror du m ned p mellom 1000 og 1500 for f solgt en Grundig p 32 tommer. Jeg solgte nylig en pent brukt 42 tommers Panasonic plasma for 2000 kr. Den var riktignok noen r gammel, men var best i test ret den kom ut. Den hadde nok et betydelig bedre bilde og lyd enn Grundigen din.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •