AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Side 3 av 36 FørstFørst 1234513 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 701

Tråd: Sony VPL-HW50

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det er ikke optikken vi tenker på når vi nevner større bilde, det er at den økte lysstyrken kan takle et større lerret. Kasteavstanden er lik på begge. 3.9 meter kasteavstand gir deg mulighet for alt fra 84 til 126 tommer bildeflate.
    Rommet ditt blir relativt lyst med fargevalget på veggene, samt det hvite taket. Jeg ville ikke gått for noe i nærheten av maks lerret-størrelse med såpass dårlig lyskontroll. Ville holdt meg under 100 tommer med HW30, og kanskje opp mot 110 tommer med HW50. Sistnevnte er basert på gjetting, siden vi ikke har sett hva HW50 er god for enda.
    Takk for svar! Så det hjelper ikke å gå for en helt matt maling, så lenge den er lysegrå? Hvor mørk fargetone ville du minimum gått for? Og hvilken farge ville du hatt i taket? Jeg så for meg hvit med glansgrad 0, dvs at den skal jo egentlig reflektere 0? Hjelper det med et grått lerret?

Det er klart det hjelper, sammenliknet med blank maling. Men et lyst rom vil reflektere lyset fra lerret, uansett hvor matt malingen er. Hvit/beige maling som ikke reflekterer lys ville jo ført til at lampene i rommet ikke ville gjort rommet særlig mye lysere heller, og det er jo ikke tilfellet.

Eneste løsning er å bruke den økte lysstyrken i den nye projectoren på ett gråere lerret.

Det er eneste praktiske måten å dempe refleksjoner.

Lyse vegger eller tak vil ødelegge for sortnivået uanseet hvor matt malingen er.

Ett A4 ark er veldig matt, men likevel reflekterer det mye lys.

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Eneste løsning er å bruke den økte lysstyrken i den nye projectoren på ett gråere lerret.

Det er eneste praktiske måten å dempe refleksjoner.

Lyse vegger eller tak vil ødelegge for sortnivået uanseet hvor matt malingen er.

Ett A4 ark er veldig matt, men likevel reflekterer det mye lys.
    OK, jeg bør kanskje velge grått lerret da. Jeg kommer til å gå for en relativt mørk grå farge (sortnivå 55%) på bakveggen. Sideveggene er relativt uproblematiske tror jeg (langt unna, dekket av bokhyller etc, den ene er et peisløp malt mørkegrått), men jeg får aldri i verden gjennomslag for å male taket noe annet enn hvitt (dog med glansgrad 0). Lysinnslipp=svært lavt (kjeller med blendingsgardiner). Har dere noen konkrete lerret å anbefale? Og vil det variere dersom jeg skulle gå for HW30 istedenfor HW50? Jeg har veldig lyst å gå for 120 tommer....

I og med at rommet ikke er helt mørkmaskert, så bør du definitivt velge grå duk. Dersom du ønsker en grå duk på 120", så bør du vente på HW50.
    HW30 vil kun fungere en periode på 120" grå duk. Etter hvert som lampen mister intensitet, så vil den ikke lengre klare å produsere nok lys.
    Med HW50 kan du antakelig kjøre den i øko-modus til å begynne med, og så øke lampespenningen når du føler det er på tide å "sprite den opp litt"

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    I og med at rommet ikke er helt mørkmaskert, så bør du definitivt velge grå duk. Dersom du ønsker en grå duk på 120", så bør du vente på HW50.
    HW30 vil kun fungere en periode på 120" grå duk. Etter hvert som lampen mister intensitet, så vil den ikke lengre klare å produsere nok lys.
    Med HW50 kan du antakelig kjøre den i øko-modus til å begynne med, og så øke lampespenningen når du føler det er på tide å "sprite den opp litt"
    Tusen takk for godt svar. Da får jeg spare til HW50. Er det slik å forstå at jeg bør gå for en duk med lavest mulig gain? Er f.eks 0,8 bra? Jeg ser at de som selges på AVShop ligger på gain=1. Har du en duk til vil anbefale (som ikke er alt for dyr)...?

Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Tusen takk for godt svar. Da får jeg spare til HW50. Er det slik å forstå at jeg bør gå for en duk med lavest mulig gain? Er f.eks 0,8 bra? Jeg ser at de som selges på AVShop ligger på gain=1. Har du en duk til vil anbefale (som ikke er alt for dyr)...?
    Min forståelse er at de fleste grå dukene hos "standardmerkene" er 0.8 gain. De som skriver 1.0 feilinformerer sannsynligvis.

Når kan vi vente offisiell info om pris og tilgjengelighet på HW50? Dersom denne er tenkt å være starten på en ny serie mellom modell 95 og 30 er det ikke sikkert de legger seg på "standardprisen" 29.995.-.

Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Min forståelse er at de fleste grå dukene hos "standardmerkene" er 0.8 gain. De som skriver 1.0 feilinformerer sannsynligvis.

En rimelig grå duk med 1.0 gain, vil gi sparcle effekt. Det koster mye penger å utvikle coating som reduserer denne "refleks-effekten". Det er også grunnen til at gode lerret med grå duk og "høy" gain gjerne koster fra 15-20K, og oppover.
    De fleste grå dukene i budsjett-klassen har 0.8 gain. Noen få har høyere gain, men disse bør man selvsagt holde seg langt unna.

Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    Har du en duk til vil anbefale (som ikke er alt for dyr)...?
    Sjekk ut Dreamscreen på nettdata.no.

Sitat Opprinnelig postet av Aabø
    Sjekk ut Dreamscreen på nettdata.no.
    Det er vel avshop som har dreamscreen

Sitat Opprinnelig postet av Saarg
    Det er vel avshop som har dreamscreen
    Sorry, ammetåka og fredagsrødvin = rør og rot. Mente Grandview!! Har selv bestilt en 106" grå Grandview i dag :-)

Art Feierman har tatt en kikk på HW50 "live" og er meget imponert!

The Art of Home Theater Projectors » Blog Archive » Sony VPL-HW50ES Projector – Sony Gets It Right

Key takeaways:
    - Better brightness
    - Blacker blacks
    - Excellent detail enhancement engine
    - The projector should be available in 2 months (trodde den kom i starten av oktober, jeg?)

Han kan videre melde at anbefalt pris blir $3,999, noe som også var prisen på HW30 når den kom ($3,699 uten 3D briller og sender). Da blir vel prisen her på berget ca kr 29,995, som har vært gjettet før 8).

Ble plutselig litt usikker nå - har en nyinnkjøpt HW30 i kjelleren med to uker igjen av returretten. Choices, choices... :???:

Når kan vi anta at de første testene dukker opp her i norge (eller på AVforum)?

Sånn kan en alltid tenke Aaby, kommer alltid noe "litt bedre" rett rundt svingen... Samtidig må jeg jo si at HW50 virker som en spennende "evolusjon", de tar uten tvil tak i de viktigste parametrene med unntak av RF-system for 3D som jo er litt synd at mangler...

Når det for øvrig ryktes om en kombinasjon av BÅDE "better blacks" og høyere lysutbytte snakker vi nok her om et greit hopp i ANSI-kontrast om også bildedynamikken for øvrig holder tritt.

Reality Creation er for øvrig også en svært spennende greie, spesielt i 4K, så det blir spennende å se hvordan denne funker i praksis i 2K.

Syns ikke det går sååå fort i projektorverden. Er jo godt over ett år mellom HW30 og HW50...

Ser ut som HW50 blir levert med ekstra pære inkudert i pakken, i tillegg til de to brillene.

http://www.hometheater.com/content/s...d-3d-projector

Er det noen som vet når de får tilgang til å teste denne? Klør etter å høre noen brukererfaringer!

følger med litt på denne tråden. En som har fått et eksemplar og lager en review nå kanskje iløpet av helga.

Google Translate

Sitat Opprinnelig postet av tor
    følger med litt på denne tråden. En som har fått et eksemplar og lager en review nå kanskje iløpet av helga.

Google Translate
    Jeg leser innlegget ditt som at DU har fått et eksemplar og kanskje lager en review nå ila helga. Hvordan har helga gått? Eller var det et spørsmål uten spørsmålstegn?

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg leser innlegget ditt som at DU har fått et eksemplar og kanskje lager en review nå ila helga. Hvordan har helga gått? Eller var det et spørsmål uten spørsmålstegn?
    Han refererer til personen i linken, som forøvrig har postet en del resultater men ingen full analyse ennå.

Mener å ha lest et sted at HW50 skal komme for salg i Norge i oktober? Når tror dere nettbutikkene legger den ut for salg? Oktober starter jo neste uke...:-)

Side 3 av 36 FørstFørst 1234513 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •