AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Side 3 av 5 FrstFrst 12345 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 97
    Det var synd at antall soner ser ut til minke p 960! Men ser fremdels frem bruke mleutstyret p den se! Har tenkt se p 760 etter pske. Det som er MEGET BRA p LG sine modeller i r er at s si alle ser ut til f FULL CMS kalibrerings muligheter samt enda mere valg i under menyer-meget bra p kalibreringsfronten! Her er LG i tet er min mening-de m bare f inn full gamma kalibrering p alle modeller n

24 mindre soner vil ikke endre bildet p den mten. 96 soner er fortsatt mer enn nok til lage kantene p TVen sorte nr det kun er innhold i midten! Om nedgangen er p 24 soner vil det ke arealet av hver sone med 25%. Det kan ha en negativ effekt, men p ingen mte s drastisk som vist her. Dette er jo verre en edge-LED!

Om lokal dimming systemet er i orden, og bildet som vises virkelig skal vre sort ville de ytterste LED-sonene vert avsltt, og det kunne umulig vert slik som vist her. Uniformitet har ikke vert ett problem ved full LED-matrise (kun evt halo). Grunnleggende forstelse av LED implementasjonen sier at noe M vre galt her!

Jeg venter hvertfall p tester fr jeg dmmer den. Dette er alt for vagt. Jeg tror LM960 blir en bra TV. Den har nok sine svakheter, men ikke s grunnleggende som her. Det hadde gjort den dyrere fulle LED-matrisen helt ubrukelig.

Men uansett 30000 for en 55" med det bildet der som utgangspunkt ser hvertfall helt hplst ut. Fr s sinnsykt mange andre tver for den prisen at den skal faktisk vre helt makels for overbevise om at denne er bedre enn HX923 f.eks.

Question Ny LG 60" 3D Plasma?

Kom over denne p El-kjp:
    LG 60" 3D Plasma Smart-TV 60PM680T - Elkjøp

LG 60" 3D Plasma Smart-TV 60PM680T

Ser ut til vre utstyrt med det meste, bl.a. integrert webleser - til kun kr. 13999,-
    Er litt skeptisk nr det er s billig, men har fra fr en 50" LG "billig"-plasma som jeg er meget fornyd med, s jeg ble interessert.
    Er det noen som vet noe om denne, kan den mle seg mot DE DYRESTE p 60"?
    Hva er galt - siden den koster bare 13999,-?

Sitat Opprinnelig postet av asimon
    Kom over denne p El-kjp:
    LG 60" 3D Plasma Smart-TV 60PM680T - Elkjøp

LG 60" 3D Plasma Smart-TV 60PM680T

Ser ut til vre utstyrt med det meste, bl.a. integrert webleser - til kun kr. 13999,-
    Er litt skeptisk nr det er s billig, men har fra fr en 50" LG "billig"-plasma som jeg er meget fornyd med, s jeg ble interessert.
    Er det noen som vet noe om denne, kan den mle seg mot DE DYRESTE p 60"?
    Hva er galt - siden den koster bare 13999,-?
    Er nok ikke noe galt med den bortsett fra at Plasma generelt sett er billigere, spesielt LG sine plasma, om du har en fra frav er denne sikkert helt overkommelig

God test av LG 55LM660T fra TrustedReviews. Scorer totalt 9 av 10 mulige og blir stemplet med "Trusted Reviews Recomended". Noe som br vre lovende for en budget TV. Lurer virkelig p om LG har tatt ledelsen over Samsung p 2012 modeller.

LG 55LM660T review - TV - Trusted Reviews

Da har LGs plasma toppmodell ogs blitt listet p Elkjp: LG 60" 3D Plasma Smart-TV 60PM970T - Elkjøp

Lurer p om ikke dette blir min neste TV.

Smile lg-lm960

Fantastisk design p denne tvn Ble helt betatt i butikken

Refleksjoner?

Vet man noe om de nye tv'ene til LG i forhold til refleksjoner i skjermen? Fortsetter de med noenlunde matte skjermer ala LW 4/5/650 serien? Sikler litt p 55LM660T men det er avgjrende for meg at skjermen er relativt matt da jeg har 3 store vinduer rundt tv'et i min stue.

Har bestemt meg for kjpe en av disse 47LMxx0T, men hvilken? Vil sitere wfmxx2000 hos flatpanelshd:
    Will you also test the 670T (6700) model any time soon?

So far the only advertised difference would seem to be 400MCI (120Hz TruMotion) for 670T compared to 800MCI (240Hz TruMotion) for 760T and a meaningless difference in dynamic contrast. According to US forums the 6700 model does not allow users to set TruMotion, so it might be off in terms of the soap opera effect and maybe only refers to scanning backlights (I'm hoping this, since I'd never consider using TruMotion interpolated frames).

So hoping you could review (or someone else) or just say if the picture for 670T is identical to 760T when you turn off all the fancy stuff (e.g. TruMotion and Dynamic Contrast). Or could there still be a difference in the frequency of scanning backlights which might be perceived as better on 760T?

Thanks,
    Fredrik
    Der skiller 2000 kr i pris p de to, men er det verdt det?

Sitat Opprinnelig postet av conkey
    Vet man noe om de nye tv'ene til LG i forhold til refleksjoner i skjermen? Fortsetter de med noenlunde matte skjermer ala LW 4/5/650 serien? Sikler litt p 55LM660T men det er avgjrende for meg at skjermen er relativt matt da jeg har 3 store vinduer rundt tv'et i min stue.
    Jeg har 670 T 55" og kan bekrefte at det er gjenskinn i tven selv om overflaten virker litt mattere enn andre modeller. om det er mer eller mindre enn andre modeller vet jeg ikke, men det er nok til at det kan vre irriterende i dagslys, heldigvis henger tven min litt hyt s det ikke synes s godt

Er det noen som har opplevd ha problemer med Harmony One og LG LM 670 T?

Jeg fr ikke overfrt kommandoene "Ratio" for stille skjermstrrelse/ratio selvom knappen blir "overfrt" via overfr kommando menyen.

Det samme gjelder "tilbake" knappen som brukes nr man er inne i menyer.

Utallige varianter

Hei.

Har ogs sett meg ut de nye LG tv'ene, og vurderer g til anskaffelse av en veldig snart Men blir smtt forvirret over alle de ulike modell-nummerene som florerer i markedet. Har lest i trden at det har vrt snakk om 55LM670T, ut i fra hva jeg har funnet ut er det kun Expert som selger denne modellen og da til 20K. Til gjengjeld finnes det i hvertfall tre andre varianter i 6-serien (hvis det kan kalles det); 55LM670S, 55LM615T, 55LM620T. Er det noen som aner hva som differensierer disse? Prisene spriker fra 15K til da 20K.

Takker for svar.

[quote=marra]Hei.

Har ogs sett meg ut de nye LG tv'ene, og vurderer g til anskaffelse av en veldig snart Men blir smtt forvirret over alle de ulike modell-nummerene som florerer i markedet. Har lest i trden at det har vrt snakk om 55LM670T, ut i fra hva jeg har funnet ut er det kun Expert som selger denne modellen og da til 20K. Til gjengjeld finnes det i hvertfall tre andre varianter i 6-serien (hvis det kan kalles det); 55LM670S, 55LM615T, 55LM620T. Er det noen som aner hva som differensierer disse? Prisene spriker fra 15K til da 20K.

Hvor har du funnet disse forskjellige 6 seriene? Vil da tro at bare tunere er forskjellen i utgangspunktet.

er sikkert bare tuneren ja. 670s selges p nettonnet til bare 16 eller noe. Sikkert helt samme som 670 T

Hvis du sker etter "55LM6" p prisjakt.no, finner du de variantene jeg nevnte. Virker som om det er forskjellige rammer p de ulike modellene ogs, hvis ikke det bare er bildet som lyver...

55LM620T selges av bl.a. MPX, Komplett til 16 995,-
    55LM670S selges av NetOnNet til 16 990,-
    55LM615T selges av Lefdal og Elkjp til 14 995,-'
    55LM670T selges av Expert til 19 999,-

Forvirrende...

LM615 er en enklere utgave uten Smart-TV, WiFi etc, og med litt lykkere ramme. Bildekvaliteten mener jeg skal vre samme som LM670. LM670 heter forvrig LM669 hos Elkjp/Lefdal, men er bare tiljengelig i 32, 42 og 47".

LM620 virker vre en grimport modell, da den ikke er godkjent for norske signal leverandrer. Den har samme design som LM615, men har ftt Smart-TV muligheter uten WiFi.

LM670S er grimportutgaven av Experts LM670T. T'en indikerer at det er en nordisk modell med de garantier og godkjenninger hos tjenesteleverandrer det medfrer.

LM760, LM860 og LM960 skal bruke samme panel som er av bedre kvalitet enn det som prukes i 6-serien. Forskjellen p 760 og 860 er dualcore prosessor, mens 960 som kjent i tillegg har full bakliggende LED-matrise med lokal dimming.

Det er forelpig f grundige tester p annet enn LM760. Panasonic DT50 er dog testet p flatpanels, og bruker samme panel som i LGs 6-serie. Den mlte drligere sortniv og uniformitet enn LM760 uten at det trenger vre helt representativt for LGs 6-serie modeller. Dog gir det sannsynligvis en viss pekepinn.

Tusen takk for godt og utfyllende svar.

Synes det er litt i meste laget bruke 22K++ p en TV (hvis man skal g for 7-serien eller bedre) - vet du hva forskjellen p panelet vil si i praksis? Vil mannen i gata merke forskjellen, eller er dette snakk om en forskjell fra ekstremt bra til enda mer ekstremt bra? Er 7-serien verdt de ekstra 5 tusen? Gitt at man gr fr grimporten til NetOnNet - har ikke behov for norsk bruksanvisning

Synes produktinformasjonen Expert og NetOnNet oppgir er lite utfyllende, men har forsttt det slik at 6-serien ogs leveres med DualGaming funksjonen, men da uten medflgende briller?

7+-serie panelet er hurtigere og har bedre kontrast. Hastigheten p panelet gir mindre slr p hurtige bevegelser, og mindre crosstalk p 3D.

Om vi bruker testen av DT50 som en pekepinn for 6-serien siden de bruker samme panel vil LM760 ha ca dobbelt s bra sortniv (0,08 vs 0,15 cd/m2), og med noenlinde lik lysstyrke gir det ca dobbelt s bra native kontrastniv (1413:1 vs 780:1). Dessuten virker LM760 ha noe bedre lyskontroll som gir mindre clouding. Som nevnt tidligere trenger ikke dette vre identisk for LGs 6-serie, men br gi en god pekepinn.

Alle Cinema-3D modellene i LM-serien leveres med 4 3D-briller. DualGaming brillene flger, som du sier, ikke med p 6-serien. Jeg mener dog at alle Cinema-3D modellene sttter DualGaming - selv om jeg ikke kan si dette helt sikkert.

Vel, har n denne LG 960 saken til kr. 30.000 og har ikke s mye greie p tv'er men m si jeg ble litt skuffa. Jeg ante ikke hva skalt clouding var men skjnte det med en gang da jeg slo p tv. Veldig skuffende med s mye clouding. Ellers synes jeg lyden er bra og fargene. Sortnivet ogs. Mye innstillinger og tv virker bra ellers. Er ikke helt sikker p om den er verdt s mye penger... I butikken s jeg klar forskjell, srlig i de mrke scenene at denne modellen er bedre enn modellen under til kr. 21.000,-

Side 3 av 5 FrstFrst 12345 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •