AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Viser resultater 1 til 13 av 13

Hvordan f betongdekke tett?

Har overtatt hus nettopp, og trenger tips. Huset har stpt garasje med veranda p toppen. Her skal vi legge tre-terasse opp betongen. Men fr vi gjr det vil vi gjre betongen s tett som mulig. Da har vi "ftt" to alternativ av den lokale fargehandleren. Epoxymaling eller membran.

1. Epoxymalingen kunne vi ikke smre p n, da det aldri ville bli trt nok p denne rstiden og det ville sprenge seg opp nr frosten kom. Ergo m vi i s fall vente til vr/sommer.

2. Membran kunne vi legge n, men da mtte all gammel epoxymaling slipes bort. Det har vi lite lyst til da vi regner med det er en j.... jobb.

Spm er om det finnes andre alternativer som kan brukes n p denne tiden? Gitt noen dagers trketid alts.

Hei

vil tru at papp er det beste som dere kan ha p.

se her ICOPAL Flate tak

det som ogs er en mulighet er og legge lekter 48*48 foreksempel, s lage renne i mellom av blekk, det har jeg gjort flere stder og det funker bra men kan kanskje bli litt dyrt hvis man ikke kjenner en blikkenslager..

Mulig f lagt folie som sveises i skjtene ogs. PVC Membran

Vil anbefalle og ta kontakt med en lokal taktekker/blikkenslagerbedrift og be om et prisoverslag, det er som regel uforpliktende og gratis..

Takker for tips folkens.

Blikk (TilTak) har jeg lagt fr, men dette koster. Har ikke sagt noe om budsjett, men det fr ikke koste allverden. Lsningene som er foresltt hres dyre ut, med unntak av takpappen muligens.

Ingen som kjenner en lsning som innebrer lite arbeid og liten kostnad?

Om det koster mye og er mye jobb, venter jeg heller til vren og smrer epoxy.

Er den gamle malingen p taket muggen nok kan det jo hende at 1 time med en hytrykkspyler med turbodyse gjr susen.

Tok meg 2,5 time med hytrykk for f vekk dritt og "grnske". (45m2) Lsna ikke noe maling. Det er smhull og smskader over hele, s det er mulig det har frostsprengt fr.

Hva med legge p godt med smremebran og legge fliser? Nesten vedlikeholdsfritt er det ogs.

Her er det lagt sveiset membran under 3,5-5 cm pstp (fiberarmert) med 30x30 fliser p. Vasker med langkost og grnnspe en gang i ret og spyler bort pollen rten ganger p vren.....
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk p bildet for  se en strre utgave

Navn:		Rocka1.jpg
Visninger:	166
Strrelse:	112.6 KB
ID:		82503  

Skrhaug er ikke det et taktekkerfirma som holder til p Eid?
    Kan jo hre hvor mye de skal ha for og legge duk,visst du skal ha
    terrasse tremmer over.

He he he. Det er det rdet jeg har ftt/lest flest ganger. Men nei, vi trives best p treverk gitt. Sg veldig koselig ut hos dere. Vi bygger over ca 1/3 av verandaen og skal ha markise p overbygget i tillegg. Mye god plass uansett vr.

Sitat Opprinnelig postet av carradona
    Skrhaug er ikke det et taktekkerfirma som holder til p Eid?
    Kan jo hre hvor mye de skal ha for og legge duk,visst du skal ha
    terrasse tremmer over.
    Fikk tips om de av Fargerike, men han sa ogs at det ville bli dyrt. Hvor holder du til siden du kjenner til Eida firma?

Kommer i fra Flor. Og siden jeg jobber i byggebransjen , har vi
    brukt skrhaug ved flere anledninger ved legging av duk.
    Tak-papp er jo ogs et alternativ som nevnt,men koster litt den og.
    Uansett lykke til videre

Aha. Snn det var ja.

Med det vret som er meldt fremover, ser det ut som om det blir lite trk uansett lsning. Sprs om vi likegodt br vente til vren og smre epoxy.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •