AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Viser resultater 1 til 12 av 12

Striper under NRK logo p LCD TV

Har noen vertikale striper under Logoen p NRK1 kanalen. Dette er p en Samsung LCD tv. Er dette noen form for innbrenning? Trodde ikke dette kunne skje p LCD.

Sitat Opprinnelig postet av speedfreak
    Har noen vertikale striper under Logoen p NRK1 kanalen. Dette er p en Samsung LCD tv. Er dette noen form for innbrenning? Trodde ikke dette kunne skje p LCD.
    nei...
    Innbrenning (forvrig for det meste plasma/crt-problem), vil vre som et "spkelsesbilde". Det skjedde ofte p gamle pc-skjermer, som stod med samme tekst (fr skjermsparer ble vanlig).

Det m vre et statisk bilde LEEEENGE fr man fr innbrenning p LCD.
    For vanlig bruk, er det et ikke-tema for lcd.. men om du har en lcd som pcskjerm, uten screensaver og den str med statisk tekst, vil du etter lang tid f innbrenning.

Dog., en stripe under nrk-logo hres ikke ut som innbrenning. (om du s "spkelse" i form av selve nrk logoen, s kunne du tenkt innbrenning)

Skjnner at det ikke er plasma type innbrenning, men hva kan det dreie seg om? Ser det tydelig nr det bare er hvit tekst p svart bakgrunn. Vertikale striper over hele skjermen under tekst/logo.

Hres mer ut som et dobbeltbilde. Noe som er ganske vanlig med drlige analoge sendinger. Men om du har et digitalt TV-signal, s er det ikke dette..
    Gjelder det BARE NRK?

Jss, er 2011 det store LCD-problemret? Jeg synes at folk skriver om problemer med ujevnt baklys og striper p omlag alle fora for tiden.

Dessverre har jeg ingen lsning til deg. Kontakt forhandler, eventuelt importr. For slik skal det ikke vre.

Disse stripene du refererer til kommer som flge av at det blir gjort en eller annen form for bildeprosessering. Jeg ser dette sttt og stadig nr jeg er ute og jobber med kabel-TV. Dette, og skygger p logo (og tekst) som ligger sideveis (horisontale). Det rare er at de aldri kan gjenskapes p mleinstrumentet mitt, og dermed er det generert i TV-apparatet. Skal vedde p at det blir bedre om du skrur av alt som heter styreduksjon (NR, DNR, SNR, osv). P gode TV-apparater fr man stort sett alltid fjernet problemet ved deaktivere undvendig prosessering, men p en del billige TV-apparater ligger det ofte p prosessering som ikke kan deaktiveres.

Ikke for kapre trden, men jeg sliter ogs med striper, banding eller hva det n heter p min nye samsung c755 lcd
    Slik ser min lcd ut, og som Gorm sier klarer ikke service stedet gjennskape dette nr den er inne (snart for 3 gang) service. Jeg har gtt ut av mitt gode skinn for forklare og dokumentere dette for service stedet som n er i ferd med boikotte meg :-/

Byttet alt av kabler, byttet receiveren, ny dekoder, prvd en ny bdp 1611 og en bdp 9600 spiller, men stripene er der like s. Men det gjelder ikke gi seg.

Ps: Det meste av biled dippe duppe behandling er skrudd av. Spears and munsil er brukt.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Klikk p bildet for  se en strre utgave

Navn:		IMG_7437-2 (Large).jpg
Visninger:	5
Strrelse:	40.1 KB
ID:		74736   Klikk p bildet for  se en strre utgave

Navn:		IMG_7245-2 (Large).jpg
Visninger:	6
Strrelse:	21.2 KB
ID:		74737  

Cool

Sitat Opprinnelig postet av sollie
    Ikke for kapre trden, men jeg sliter ogs med striper, banding eller hva det n heter p min nye samsung c755 lcd
    Slik ser min lcd ut, og som Gorm sier klarer ikke service stedet gjennskape dette nr den er inne (snart for 3 gang) service. Jeg har gtt ut av mitt gode skinn for forklare og dokumentere dette for service stedet som n er i ferd med boikotte meg :-/

Byttet alt av kabler, byttet receiveren, ny dekoder, prvd en ny bdp 1611 og en bdp 9600 spiller, men stripene er der like s. Men det gjelder ikke gi seg.

Ps: Det meste av biled dippe duppe behandling er skrudd av. Spears and munsil er brukt.
    Regner vel med at tv'en din har innebygget digital tuner....koble til en antenne og sjekk NRK1 i HD.over en periode......er det femedels striper, s m det vre TV'en...
    TV: Panasonic PX-T50ST60 med antenne til NRK og div. lokale kanaler via RIKS TV.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 2020, Panasonic DMP-BDT 330, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    2 stk VIASAT HD PVR paraboltunere, 2 stk CANAL DIGITAL ADB HD PVR, en til svensk og en til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Hyttalere: Canton CD 160 7.1

ikke for Canal D parabol, har prvd alt, de er der p dvd, bd og tv, lett synlige i lyse omrder. Fikk tak i en NORKS en p service avdelingen til samsung p fredag som s snakket med europas beste, i flge han, service mann p samsung, en kar p elseco i Bergen, som sa at tv'n ikke var helt i toppform, i motsettning til service eksperten vest p vettre som jeg har helt opp under adamseplet.

De stripene der skyldes sty som trenger inn p nettet ditt? Er det kabel-TV eller parabol?

EDIT: S du har dem der ved alle typer avspilling. I s tilfelle er det antakelig et internt problem i TV-apparatet. Alts sty fra en eller annen kilde (internt eller eksternt), som pvirker bildegjengivelsen. Har du prvd flytte TV-apparatet? Eller koble fra en og en kilde? Eliminasjonsmetoden gir deg raskt svar p om problemet ligger internt i TV-apparatet, eller om det pfres fra utsiden eller via en kablet kilde.

usb penn i siden p tv med ensfarget bildet (rdt / grnn osv) gir utslag det ogs, har egen kurs til tv/stereo i stua, men kan jo prve flytte den til en annen kurs.

Beklager speedfreak, hper du ikke blir arg for kapring av trd. kanskje det kommer noe godt ut av det..

hei, om du har levert den to ganger til service for samme feil og du fr den tilbake - og du nok en gang (for tredje gang) opplever samme type feil:

30. Gjennomfring av avhjelp
    Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke fr dekket sine utlegg av selgeren.
    Selgeren har ikke rett til foreta mer enn to avhjelpsforsk for samme mangel, med mindre det foreligger srlige grunner som gjr at ytterligere avhjelp er rimelig.
    Hvis selgerens avhjelp vil medfre at forbrukeren i mer enn en uke vil bli avskret fra bruke tingen, kan forbrukeren kreve f stilt en erstatningsgjenstand til rdighet for selgerens regning. Dette gjelder likevel bare hvis kravet fremstr som rimelig sett i forhold til forbrukerens behov og den kostnad eller ulempe som selgeren pfres.
    Dersom det ikke foreligger en mangel, kan selgeren bare kreve betaling for underskelser som har vrt ndvendige for avgjre om det foreligger en mangel, og betaling for reparasjon av tingen, dersom selgeren har gjort forbrukeren uttrykkelig oppmerksom p at han eller hun selv m dekke slike kostnader.
    Du har mao. rett p kreve enten nytt produkt (tilsvarende spesifikasjoner) eller kreve heving. Om du vil heve kjpet og produktet er mer enn 1 r gammelt, tror jeg avskrivning er 10%(?) per r. Dog., om du feilmeldte fr produktet var 1 r gammelt, kan de ikke kreve avskrivning.

jeg tror du ogs kan kreve forsinkelsesrenter fra kjpsdato, ved heving.. (dette vil som regel g ca opp i opp med en eventuell avskrivning).

Se ogs: Kalkulator for beregning av forsinkelsesrente etter forsinkelsesrenteloven

PS. kan vre jeg husker feil tall p avskrivning, men forsinkelsesrenten gjelder fra kjpsdato!

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye trder
  • Du kan ikke svare p innlegg / trder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •