AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Viser resultater 1 til 10 av 10

3d blu ray spiller

jeg har idag et samsung ht-bd 1250 anlegg med 5 høytalere + sub. og jeg, har prøvd og sende mail med samsung og føler ikke at jeg får nok hjelp. så det jeg lurer på er at denne AVshop.no / SAMSUNG BD-C6900 Blu-ray avspiller samsung 3d bluray-spilleren. har 7.1 analoge lydutganger. der lydutgangene har forskjellige farger ( lilla blå rød husker ikke helt akkurat men) er det mulig å plugge/lodde ledningene fra de gamle høytalerene mine. inn i sånn utgangsplugger som samsung 3d anleggets 7.1 analoge utganger er. og hvor jeg eventuelt får tak i slike plugger jeg kan bruke Håper denne teksten var fårsåelig. jeg er glad for alle svar.
    Håper noen kan hjelpe meg.

Det kan du IKKE, bluray spilleren har ikke forsterker utganger, bare signal utganger.
    Du må kjøpe en surround receiver for å få 5.1/7.1 lyd.

takker for svar. men det er vel ikke noe problem og koble høytalerene over i reciver? har ikke brukt reciver før. men bare anlegget. å ett spørsmål til. trenger blu-ray spilleren og ha alle de hd-lyd formatene f.eks dts-hd dolby digital plus. vist reciveren har det? eller er begge både spiller og reciver nødt til og støtte den. eller bare reciver?

Sitat Opprinnelig postet av Mozi
    takker for svar. men det er vel ikke noe problem og koble høytalerene over i reciver? har ikke brukt reciver før. men bare anlegget. å ett spørsmål til. trenger blu-ray spilleren og ha alle de hd-lyd formatene f.eks dts-hd dolby digital plus. vist reciveren har det? eller er begge både spiller og reciver nødt til og støtte den. eller bare reciver?
    Alle nye BD spillere støtter alle HD lyd format enten ved å
    videresende dem (bitstream over HDMI )
    eller decode dem til multichannel PCM(HDMI)
    men noen har også mulighet til decode til multichannel analog ut .

Du vil ikke få HD lyd ve å bruke BD spillere til din samsung ht-bd 1250
    Ja ht-bd 1250 støtter HD lyd men det er til den intergrerte BD spilleren men
    ht-bd 1250 har ingen HDMI inngang eller multichannel analog innganger ved å kople ekstern BD spiller

ht-bd 1250 er en kombinert spiller reciver (combi hjemmekinosystem) men mangler innganger du trenger til HD lyd

Hvilken lyd du kan få ut av BD-C6900 Blu-ray avspiller og ditt ht-bd 1250
    Stereo (med optisk eller phono kabel mellom spiller og ht-bd 1250)
    Dolby Digital 5.1 (med optisk kabel mellom spiller og ht-bd 1250)
    DTS (med optisk kabel mellom spiller og ht-bd 1250)

Hva du må gjøre for å få 3D og HD lyd
    bytte til et nyere (combi) hjemmekinoanlegg som har HDMI 1.4 og 3D spiller eller satse på komponenter der du har sepparat 3D BD spiller , sepparat reciver med HDMI 1.4
    (dette fordi BD C6900 å de fleste spillere har bare 1 HDMI ut som er HDMI 1.4)

alternativ er sepparat BD spiller med 2 HDMI ut da du også kan bruke den opp mot eldre sepparat reciver (feks HDMI 1.3) (men også eldre recivere med mulighet for multichannel PCM over HDMI vil gå)
    Spillere til nå med 2 HDMI og 3D er
    Samsung BD-C7900
    Panasonic DMP-BDT300

Selvsagt kan du kombinere 3D BD spiller som har multichannel analog ut med an gammel sepparat reciver som har multichannel analog innganger

Uansett om du skulle innvistere i annen combo hjemmekino eller reciver så bør du ikke kjøpe combo/reciver uten HDMI innganger men helst en med flere innganger
    (HDMI er fremtid i tilkopling å uten HDMI innganger blir man låst til dårligere alternativer)

Ok. jeg er ikke så veldig innpå dette. Men vist jeg forstår riktig, så er det ingen muligheter å bruke disse høytalerene på en reciver f.eks Elkjøp - Onkyo TX-SR508 receiver denne her.
    vist det ikke skal funke. hva er da forskjeld på ein høytaler til anlegget mitt og en løskomponent høytaler. Men takk for svar.

Ok. jeg er ikke så veldig innpå dette. Men vist jeg forstår riktig, så er det ingen muligheter å bruke disse høytalerene på en reciver f.eks Elkjøp - Onkyo TX-SR508 receiver denne her.
    vist det ikke skal funke. hva er da forskjeld på ein høytaler til anlegget mitt og en løskomponent høytaler. Men takk for svar.
    Svarte vel egentlig ikke på høytalere da jeg svarte på HD lyd utnyttelse ved å kople til ny BD spiller fremfor utnyttelsen av ny BD spiller koplet til annen type anlegg.

Når det gjelder høytalere du har er vel de 3 ohm (oppgitte ohm)

Reciver (Onkyo TX-SR508 )er vel oppgitt til bruk med høytalerimpendans 6 ohm-16 ohm
    (om 4 ohm ikke er anbefalt ?)

Nå er 4 ohm , 6 ohm , 8 ohm vanlig på høytalere til reciver/forsterker bruk

Jeg vil ikke anbefale 3 ohms høytalere på en reciver da det er store sjangser for at man ved uheldig lyd/uheldig bruk vil ødelegge reciver eller høytalere.
    Selvfølgelig får du lyd , det gjør du med 2 ohms bilhøytalere også men veien er kort til katastrofe

Kjøp ferdige surround pakke nytt eller brukt
    (skal du ha 3D bør reciver ha HDMI 1.4 , kjøper du en BD spiller med 2 stk HDMI ut eller multichannel analog utganger kan du greie deg med anlegg med HDMI 1.3 eller mindre)
    (vil uansett anbefale deg HDMI 1.4 anlegg til 3D for da står du mye friere til bytte av 3D BD spiller senere en gang)
    SURROUNDPAKKER | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Kjøp løskomponenter brukt eller nytt både HDMI 1.4 reciver (HDMI 1.3) høytalere osv

Kjøp komplett hjemmekinosystem med 3D kulighet
    Her er det vanskeligere å endre ting senere å man bør være obs på innganger man har til fremtidig bruk.
    Slike anlegg er oftest ikke beregnet til større bytter/endringer/utvidelser så derfor er det oftest eklest å bytte hele anlegget

Hovedsakelig har du da 3 valg
    1: Anlegget som du har i dag (hjemmekinosystem) med ny BD spiller vil ikke gi HD lyd
    så bytter du til ny spiller får du bare dd 5.1/dts/stereo

2 : Er du fornøyd med slike hjemmekinosystem kan du bytte ut det du har å kjøpe nyere og mere oppdatert hjemmekinosystem til HDMI 1.4 og 3D om 3D er ønske

3 : Bytte ut det du har og starte på nytt med løskpmponent som kanskje er beste løsningen om du ser en fremtid der du kanskje vil prøve/bytte/fornye noe fortløpende med årene
    Man får mye større valgmulighet mellom høytalertyper , spiller typer og enkelt å bytte reciver eller enkelt med tiden om man skal utvide med effektforsterkere

Du må jo ha 3D tv for å dra nytte av 3D fra Blu Ray men det er du vel klar over

Har du ingen hast med 3D satsing vil jeg vel anbefale deg å vente til sent i høst ---> frem til jul da det kommer mange flere 3D produkter både som hjemmekinosystem , løskomponent + priser vil sikkert falle litt

Ja. jeg har tenkt å vente til senere. men jeg bare prøver øg finne ut mest mulig. og ja jeg har tenkt på å kjøpe 3d prosjector når de kommer og starter og gå ned i pris, så jeg er klar til og vente. men jeg tror kanskje jeg tar løsningen, med å først kjøpe en bd 3d spiller og 3d projector. og føre lyd me optisk lydkabel. å jeg er ikke så veldigt inntresert i å kjøpe hjemmekinoannleg føler meg litt låst. så jeg tror at jeg etterpå sparer litt penger til reciver, virker veldigt fristene til og bruke de gamle høytalerene mine, men det er jo ikke verdt det vist de eller reciveren skulle bli ødelagt, så tror nok det er lurt å kjøpe høytalere i løskomponenter. men hvordan vet jeg hvilken ohm eller impedans, høytalerene mine er. jeg har to fronthøytalere til sterioanlegget, men det lager god lyd men det er gammelt.
    er det muligt de kan brukest som fronthøytalere? å med løskomponent høytalere, er det lett å koble de i reciveren. att det ikke blir noe problem. kan jeg bruke ledningene til de gamle høytalerene. sånn Rød å svart ledning på de?

leste nettop om anlegget mitt på samsung. der i spesifikasjonene sto det på impedans 4 Ω er det noen recivere som takler det?

leste nettop om anlegget mitt på samsung. der i spesifikasjonene sto det på impedans 4 Ω er det noen recivere som takler det?
    Ditt anlegg utganger og ditt anlegg høytalere

Du får høre med høytaler/reciver spesialistene
    http://avforum.no/forum/audio-teknisk-diskusjon/
    men jeg ville ikke koplet 3 ohms høytalere på en vanlig reciver
    (heller ikke om reciver støtter 4 ohm ut)

hmm ser ut til at samsung lyver på hjemmesiden sin hjemmekino med Blu-ray HT-BD1250 - Hjemmekinoanlegg - Hjemmekino | SAMSUNG ... her står det klart og tydeligt 4 i impedance. men det er nå ikke det som står på selve høytaleren, på den står det 3 som du sa hygen. så det er litt irriterende. for her tror jeg at jeg ikke roter eller blander med noe annet.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •