AVforum - AVforum

Sponsorer:

» Siste fra AVforums redaksjon

Side 24 av 35 FørstFørst ... 14222324252634 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 696
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Denne versionen spiller av Blu-Ray ( har testet på 10 talls bluray konserter selv ) men det er uten meny. Man bare velger filmen etter man har SCRAP'et den ( lagt den inn i library ), så starter XBMC selv den største filen ( filmen )
    Hvordan kan man velge en film etter at man har kastet den? Eller mener du "scrape"?

Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hvordan kan man velge en film etter at man har kastet den? Eller mener du "scrape"?
    Mener scrape, husket bare ikke ordet. Derfor jeg la til "lagt til i bibliotektet" ;-)

XBMC Audio goes HD | XBMC

Bare som en liten opplysning, så er dette på vei inn i neste release
    Gleder meg til dette er i boks.

Alle filmer som er lagt inn og som senere er slettet vises fortsatt i listen. Hva skjer hvis jeg trykker "rens bibliotek"?? Jeg er redd for å slette ting jeg har, eller forandre på ting jeg fortsatt vil ha. Har prøvd å google/søke men ikke funnet svar. Noen som vet?

Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Alle filmer som er lagt inn og som senere er slettet vises fortsatt i listen. Hva skjer hvis jeg trykker "rens bibliotek"?? Jeg er redd for å slette ting jeg har, eller forandre på ting jeg fortsatt vil ha. Har prøvd å google/søke men ikke funnet svar. Noen som vet?
    Hei.

Du sletter ikke filene fysisk hvis du "renser biblioteket". Du synkroniserer simpelthen databasen slik at den viser korrekt av hva du har av filer.

Har problem med å spille av BluRay/M2TS filer.... HD lyd fungerer fint men det er ekstremt mye støy/feil i bilde så det er i praksis umulig å se på det. Spiller jeg de samme filene av i andre avspillere går det fint. Andre filer enn M2TS går helt fint, er kun bluray filene som lager problem.

Lurte litt på skjermdriver men har oppdatert uten at det har hjulpet og det fungerer som sagt fint med andre avspillere.

Noen som har tilsvarende problem og eller/tips??

Prøvde meg med ny oppdatering av XBMC men samme problema med Bluray avspilling fortsatt.. er det slik hos alle?

Måtte visst komme til bunns i dette selv og etter å ha prøvd meg på alle mulige innstillinger fannt jeg svaret til slutt... jeg måtte deaktivere DXVA2, etter jeg gjorde det forsvant alle problema relatert til bluray avspilling

Egnet som XBMC-boks?

Begynner å bli en stund siden jeg var i "HTPC-bransjen" for å side det slik...

Fant ikke denne på søk i tråden, så jeg spør:

Er dette en sak jeg kan stole på at takler "alt jeg kan kaste på den"?

Shuttle XS35GTA V3 Barebone Sort

Unnskyld at jeg spør dumt, men er det begrensninger i HW på slike pøser når det gjelder 3D blu-ray (rip) avspillinger?

Verdt å merke at ATI skjermkort ikke støtter HD audio under Linux.

Selv har jeg en Xtreamer Ultra 2 og den har lik hardware (Atom D2700) men med NVIDIA GT520M chipset. Spiller alt jeg kaster på den, inkl. HD audio. Kjører OpenELEC med XBMC Frodo. Kan varmt anbefales da denne boksen er bygd for å kjøre XBMC. Har også integrert IR receiver og du kan slå på strømmen via fjernkontroll.

Sitat Opprinnelig postet av trondah
    Verdt å merke at ATI skjermkort ikke støtter HD audio under Linux.
    Akkurat det gjør lite for mitt vedkommende.

Selv har jeg en Xtreamer Ultra 2 og den har lik hardware (Atom D2700) men med NVIDIA GT520M chipset. Spiller alt jeg kaster på den, inkl. HD audio. Kjører OpenELEC med XBMC Frodo. Kan varmt anbefales da denne boksen er bygd for å kjøre XBMC. Har også integrert IR receiver og du kan slå på strømmen via fjernkontroll.
    Preinstallert XBMC høres jo kurant ut. Prisen er jo ikke så gal heller, i forhold til den jeg foreslo.

Styrer du den med en plate-app?

Og er den bråkete? Det er jo en liten hissig vifte i den, er det ikke?

Jeg har XS35GT V2 med windows 7, XBMC 11 og Slysoft anydvd.
    Jeg har også Total media theatre 5 på den.
    Den spiller alt jeg har kastet på den, men når det er mye trafikk på det lokale nettet (når vi spiller filmer flere steder samtidig) hender det at BD-iso hakker de første ti sekundene. nettverkstrøbbel eller serveren greier ikke å dra unna fort nok med en gang.
    Ellers har jeg ikke merket noe på den. har også puttet en intern BD spiller i den, og det er den eneste komponenten som lager noe lyd.
    Ble anbefalt den av noen som hadde V1

Shuttle XS35GTA V3 bør være bedre, men... det er ingen spillemaskin

Adskilte filbiblioteker (voksne/barn)

Er det mulig med XBMC å ha to adskilte film-biblioteker, hvor det ene krever noe passord-lignende?

Min Popcorn-løsning i dag kjører dette med stor suksess og det hadde vær veldig kurant om noe lignende kunne gjøres med XBMC.

Jeg er ikke spesielt interessert i at jentungen på 7 skal rote seg bort i "the dark side" av filmsamlingen min...

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er det mulig med XBMC å ha to adskilte film-biblioteker, hvor det ene krever noe passord-lignende?

Min Popcorn-løsning i dag kjører dette med stor suksess og det hadde vær veldig kurant om noe lignende kunne gjøres med XBMC.

Jeg er ikke spesielt interessert i at jentungen på 7 skal rote seg bort i "the dark side" av filmsamlingen min...
    Er vel bare å kjøre med to forskjellige profiler i XBMC, å der ha forskjellige biblioteker?

Profiles - XBMC

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er vel bare å kjøre med to forskjellige profiler i XBMC, å der ha forskjellige biblioteker?

Profiles - XBMC
    Aha... ja, dette kan jeg se for meg blir veldig bra!

Takker :-)

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Preinstallert XBMC høres jo kurant ut. Prisen er jo ikke så gal heller, i forhold til den jeg foreslo.
    Prisen er absolutt ikke så ille nei, følger med 32GB SSD også. Booter veldig kjapt, kanskje 10 sekunder fra du slår den på men har ikke målt. Merk at dette er med OpenELEC, som er en Linux-distro skreddersydd for å kjøre kun XBMC og lite annet. Hele OS'et er på ca 100MB. Skulle du ønske å kjøre en vanlig Linux-distro eller Windows, må du belage deg på mye tregere oppstartstid.

Styrer du den med en plate-app?
    Jeg bruker fjernkontrollen, men du kan jo godt styre den med iPhone/iPad app eller hvilken som helst nettleser.

Og er den bråkete? Det er jo en liten hissig vifte i den, er det ikke?
    Du kan tvinge viftene til å kjøre på lavt nivå og da er den så og si lydløs. Den er faktisk ikke så ille default heller, er veldig lydsensitiv men jeg hører den ikke når filmen ruller

Skulle du ønske å kjøre en vanlig Linux-distro eller Windows, må du belage deg på mye tregere oppstartstid.
    Det føler jeg overhodet ikke behov for. Så lenge XBMC er preinstallert skal jeg med største glede holde meg langt unna å installere OS.

Du kan tvinge viftene til å kjøre på lavt nivå og da er den så og si lydløs. Den er faktisk ikke så ille default heller, er veldig lydsensitiv men jeg hører den ikke når filmen ruller
    Nåja, det skal vel være relativt hissig støy for å høres under filmavspilling. Da er det mer påtagelig i pauser mellom sanger ved musikkavspilling etc.

Men blir det for galt er det vel fram med loddebolten og sette på en 120mm vifte som tusler og går helt lydløst...

Vob filer

Har lagt inn ca 350 filmer på pc`n i vob format (iso tar så lang tid) men finnest det noen måter i xbmc som gjør at jeg bare trenger og trykke på filmen jeg vill se så starter den?

Nå er det sånn at når jeg velger film jeg vill se så trykker jeg på film tittelen så åpnest enn ny mappe med alle vob filer i..

Liker det enkelt

Åsså lurte jeg på om det er noen som har erfaring med xbmc på mav mini server vurderer og innvistere i det ? noen for og mot? evenuelt hvorfor?

Glenn123:

Vet ikke hvorfor det ikke fungerer slik hos deg. Alle mine filmer trykker jeg bare OK på i biblioteket og dem starter.

Sitat Opprinnelig postet av Glenn123
    Har lagt inn ca 350 filmer på pc`n i vob format (iso tar så lang tid) men finnest det noen måter i xbmc som gjør at jeg bare trenger og trykke på filmen jeg vill se så starter den?

Nå er det sånn at når jeg velger film jeg vill se så trykker jeg på film tittelen så åpnest enn ny mappe med alle vob filer i..

Liker det enkelt

Åsså lurte jeg på om det er noen som har erfaring med xbmc på mav mini server vurderer og innvistere i det ? noen for og mot? evenuelt hvorfor?

Sikker på at du har gjort det rett? for xbmc er så enkelt at uansett hvor mange filer du har i ei mappe (vob osv.) så skal den automatisk starte den, har du scrapa dem inn i bibioteket og dem ligger under film?!? om du går filer veien så vill du oppleve det som du beskriver

Og RuneW kjørte selv windows 7 og xbmc på ein laaaangt treiger (laptop) og så lenge du får noen til eller gjør det selv deaktivere alt som bruker mye resurser dvs fancy skin osv. så vill xbmc og windows 7 på den pcen du har fungerer UTMERKET!! er alt stilt inn rett så vill xbmc starte omtrent før windows er ferdig oppstarta :P (liten overdrivelse men slik er det på min nye htpc som er omtrent som den du har der (spec messig.)

Er xbmc satt opp rett så vill du ha verdens beste mediaplayer, synd blu-ray er så "teit" :P

Side 24 av 35 FørstFørst ... 14222324252634 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •