Sponsorer:
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: HDD Recovery

HDD Recovery

Heisann, jeg har just installert win 7, og samla all viktig info fra gamle maskina i den ene HDD. Og den vil selvfølgelig ikke oppføre seg etterpå.
    Det er en Samsung 500GB Disk med NTFS filsystem.

Finner disken under diskbehandling i explorer, og der står disken som ugyldig.
    Har forsøkt å reaktivere den, men det går ikke. Og foruten det, så er det jo kun formatering windows klarer gjøre med disken. Og det gjør jeg ikke før jeg har gjort et godt forsøk på å hente det som ligger på disken.

Noen som vet om noe brukende software til å få tilgang til filene på den, fra win7 ?

Power Data Recovery Pro har hjulpet meg flere ganger

Har du vært innom :

Kontrollpanel - Administrative verktøy - Datamaskinbehandling - Diskbehandling

Og sett hvordan HDD står oppført der.?
    Husker ikke helt hvordan dette var, men du må liksom "importere" HDD som en standard intern Harddisk eller noe slikt...

Om den er registrert men er defekt eller har korrupt data, så trekk ut strømkontakten på HDD om det ikke allerede er for seint...

En defekt harddisk eller minnekort må ikke brukes eller forsøkes å skrive til...
    Skal en datagjenoppretting ha sjanse for å være suksessfull må ikke gamle/slettede/korrupte data skrives over av ny data...
    | KK DXD-12012 | BW CM9 | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Disken står som ugyldig i diskbehandling.
    Og det er en option å aktivere den, men det vill den ikke....
    Så jeg må nok til med noe ymse programvare for å få tilgang til den. Det recovery programmet var da dyrt, ihvertfall om det ikke funker. Så får vell prøve ut de anbefalte programmer, og se hva som skjer

Sitat Opprinnelig postet av suprted1
    Disken står som ugyldig i diskbehandling.
    Og det er en option å aktivere den, men det vill den ikke....
    Så jeg må nok til med noe ymse programvare for å få tilgang til den. Det recovery programmet var da dyrt, ihvertfall om det ikke funker. Så får vell prøve ut de anbefalte programmer, og se hva som skjer
    Får du ikke gjort det via software, er en SATA-USB enhet tingen, som f.eks Komplett.no - Sunsway/ST Lab USB 2.0 til IDE/SATA

Bare koble til disken og usb kabelen og utforske harddisken på en annen maskin

Kjøpte en usb HDD docking dings, og har prøvd på 2 maskiner, kanskje det går bedre på en win XP maskin ? det har jeg ikke prøvd enda.
    E-sata å allslags på den. Så det går temmelig kjapt, bare eg får åpne filstrukturen på den....

...det kan vel ikke være noe med brukerrettigheter siden det er NTFS disk da? har du sjekka rettighetene du nå har på den etter win7 install?

hadde du noen problemer med den før du installerte win7?

Ville også prøvd å boote via en linux boot cd, f.eks Ubuntu LiveCD å sett om det var mulig å få tilgang til problem hardisken.

Sitat Opprinnelig postet av Eleanor
    Ville også prøvd å boote via en linux boot cd, f.eks Ubuntu LiveCD å sett om det var mulig å få tilgang til problem hardisken.
    WinPE er også fint (eget OS på CD) for å sjekke om det er liv i disken, og eventuelt kopiere over til en usb disk

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •