The Pacific (Band of Brothers oppfølger) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 101
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Ja, her må det spoilermerking til, det er sikkert! Eller helst ikke noe diskusjon om serien i det hele tatt. Lag heller en spoilertråd i så fall.
    Er det ikke egentlig lettere for dere som ikke skal se den før til sommeren å holde dere borte fra denne tråden enn det er for oss som ser den å legge alt vi skriver i spoilertags?
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er det ikke egentlig lettere for dere som ikke skal se den før til sommeren å holde dere borte fra denne tråden enn det er for oss som ser den å legge alt vi skriver i spoilertags?
    +1

Serien begynner jo på Canal Digital om ikke så lenge også, urimelig å kreve masse spoilertags fordi noen vil vente med å se serien til den kommer på blu-ray.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Første episode levde opp til forventningene vertfall, blir nokk bare bedre og bedre etterhvert:-D .

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett 2/10 episoder foreløbig, og dette lover veldig godt. Jeg har lasta ned i 720p, og kvaliteten er grei. Så blir fint å få dette på blåstråle.
    Men som med Band of Brothers tror jeg den serien trenger et par gjennomtittinger. Det er mye nye navn, og mange folk å få plassert. Men virkelig lovende. I 1080p tror jeg dette rett og slett blir en visuell orgasme.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    Jeg har sett 2/10 episoder foreløbig, og dette lover veldig godt. Jeg har lasta ned i 720p, og kvaliteten er grei. Så blir fint å få dette på blåstråle.
    Men som med Band of Brothers tror jeg den serien trenger et par gjennomtittinger. Det er mye nye navn, og mange folk å få plassert. Men virkelig lovende. I 1080p tror jeg dette rett og slett blir en visuell orgasme.
    Jeg har også lastet ned første episode i 720P, men har bare sett noen små smaksprøver, og det ser lovende ut. Nå venter jeg på at serien kommer i gang på Canal+ HD.

1080i materiale på min TW-5500 gir et meget bra bilde, og med litt frame interpolation forsvinner irriterende hakking også.

Men som du sier, når Bluray utgaven kommer blir det nok en audiovisuell orgasme :-D

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    Sliter litt med samme feelingen etter å ha sett de to første episodene. The Pacific var endel mer intenst enn BoB syns jeg, litt mer action, blod og gørr, men jeg klarer ikke helt få feelinga på skuespillerne og karakterene deres. Der synes jeg BoB var noe bedre, litt større personligheter med i bildet. Vil vise seg etterhvert da, kan hende det blir litt bedre etter et par episoder til.

Bra er det iallefall! :-D

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ENDELIG The Pacific

Ja da er den store dagen kommet for oss som ikke har lastet ned, gleder meg som en unge, håper den innfrir, har bursdag idag og dette er den beste gaven idag. Skål!

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så første episode idag, og detta var lovende og helt opp til forventningene
    Bare synd å vente en hel uke på episode to

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Ja da er den store dagen kommet for oss som ikke har lastet ned, gleder meg som en unge, håper den innfrir, har bursdag idag og dette er den beste gaven idag. Skål!
    Nå begynner ventingen, en heeeel uke til neste episode :neutral:

Gratulerer med dagen corleone..

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Nå begynner ventingen, en heeeel uke til neste episode :neutral:

Gratulerer med dagen corleone..
    He he takk for det. Ja det er litt lenge og vente men korter ventetiden med og se Band of brothers litt innimellom. Synes det var ganske bra kvalitet også på HD kanalen med Dolby Digital 5.1.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett de første 4 episodene. Må si at jeg foreløpig er skuffet. Dette er langt unna "band of brothers"- nivå. Så som så skuespillere, og ett par episoder som rett og slett er kjedelig og uengasjerende. Men fortsatt 6 episoder igjen da.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gurban
    Har nå sett de første 4 episodene. Må si at jeg foreløpig er skuffet. Dette er langt unna "band of brothers"- nivå. Så som så skuespillere, og ett par episoder som rett og slett er kjedelig og uengasjerende. Men fortsatt 6 episoder igjen da.
    Helt enig, har også sett 4 episoder og den er ikke i nærheten av BOB ivertfall. Så den må ta seg kraftig opp hvis den skal begynne å komme opp på BOB nivå.

Er kjedelig og skuespillerene er så monotone, blir liksom ikke "kjent" med de.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , litt kjedelig og høre att denne ikke er helt på høyde med BOB : (
    Har ikke sett noen episoder men får vente til den kommer på blu ray
    Jeg har venta på denne i laaaaaaaang tid og gleder meg veldig!! Men kanskje ikke lett og følge opp BOB? Har en følelse av att pacific kaster det rett ut ett fyrverkeri av action noen BOB ikke gjorde..Der fikk vi mulighet og bli kjent med de forskjellige karakterer og hvordan de ble kjent med hverandre på godt og vondt! Men som sagt har jeg ikke sett noen episoder ennå så jeg bare har en følelse att det kanskje er slik det er da flere ikke helt får tak i de forskjellige karaktere og personligheter!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zafir
    Hei , litt kjedelig og høre att denne ikke er helt på høyde med BOB : (
    Har ikke sett noen episoder men får vente til den kommer på blu ray
    Jeg har venta på denne i laaaaaaaang tid og gleder meg veldig!! Men kanskje ikke lett og følge opp BOB? Har en følelse av att pacific kaster det rett ut ett fyrverkeri av action noen BOB ikke gjorde..Der fikk vi mulighet og bli kjent med de forskjellige karakterer og hvordan de ble kjent med hverandre på godt og vondt! Men som sagt har jeg ikke sett noen episoder ennå så jeg bare har en følelse att det kanskje er slik det er da flere ikke helt får tak i de forskjellige karaktere og personligheter!
    Synes det ikke har vært så mye action så langt. Det hele virker litt rotete med mye frem og tilbake. Jeg elsker krigsfilmer og synes BOB er en av de beste jeg har sett. Har sett den fire ganger og det blir sikkert noen ganger til. Men denne har skuffet meg veldig så langt og blir det ikke bedre så kommer ikke jeg til å kjøpe den ivertfall.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er mye frem å tilbake må de jo følge. Er jo slik historien er. Er jo basert på fakta dette, å da hadde det blitt for dumt hvis Australia episoden var først........

Synes serien er knallbra selv, kanskje ikke helt på BoB nivå, men skal ikke si noe sikkert før alle episodene har kommet, å jeg har sett hele i ett sett slik jeg gjorde med BoB.

Newcomer Steiner sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betraktninger om "The Pacific"

Ingen "spoilers" følger

Som Kane skriver: "Er jo slik historien er" sitat slutt.

Etter seks episoder vil jeg påpeke følgende:

En sammenligning med BoB er uungåelig, både med tanke på produsenter, budsjett og tidsepoke. Men der tar likhetene slutt.

Vi må huske at BoB produsentene hadde en relativt enkel oppgave siden serien følger en avdeling (E Company of the 2nd Battalion, 506th Parachute Infantry Regiment), i en kort tidsperiode. Fra andre til siste episode snakker vi om tiden fra D-dagen til litt etter V-E.

The Pacific derimot, tar for seg hele det amerikanske felttoget (med landfokus) i stillehavet (fra Pearl Harbour til V-J). Vi følger tre hovedpersoner i fire år over flere tusen kilometer. Turen fra Normandie til Østerrike er en sprint i sammenligning. I tillegg kommer "kampen mot elementene" (les; gjørme, jungel, sykdom, etc) bedre frem i litterær form. Hint; les memoarene til Sledge og Leckie. Malaria er ikke like "eye-catching" som artilleri.

På toppen av dette ble produsentene påtvunget en historisk rekapitulasjon før hver episode av HBO. Dette ødelegger enhver form for flyt. Denne er overflødig for oss som ikke strøk i historie på VGS. Forhåpentligvis kan vi hoppe over disse når serien kommer på Blu-ray.

Til tross for dette lover det godt. Men jeg skal være ærlig å innrømme at serien ikke når opp til BoB rent dramaturgisk, men det har den heller ikke forutsetninger til. I mellomtiden kan vi se "From Here to Eternity" (1953) og "The Thin Red Line" (1998) om igjen (når kommer sistnevnte på Blu-ray ?). Begge basert på samme romanforfatter og de beste filmatiseringene av stillehavskrigen fra et amerikansk perspektiv hittil.

Desverre vil vi aldri se en tilsvarende produksjon om østfronten, men det er en annen diskurs...8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til budsjett må vel denne kunne kalles en gedigen flopp.

1) Skuespillerprestasjonene er næmest fraværende. BoB hadde flere relativt ukjente skuespillere som virkelig klarte å fremstå med personlighet på lerretet, i Pacific er det slitsomt å forsøke å holde de pregløse personene fra hverandre. Enkelte virker nærmest katatone og helt mimikkløse. I tillegg er flere skuespillere alt for gamle.

2) Slagene og trefningene som var både varierte og velforklarte i Bob er bare intetsigende og etterhvert monotone maskingeværorgier i Pacific. Fienden er pregløse pappfigurer som faller i hopetall, og allverdens håndholdte kameraer og nattfilming klarer ikke å inngi noen spenning i disse scenene. Det ville ikke vært noe problem å skrive inn noe av den historiske konteksten i dialogen, slik at man fikk inntrykk av noe annet enn vilkårlig dreping. I stedet ser man ut til å være alt for opptatt med å bruke dialogen til å lappe på rollefigurenes troverdighet. Forståelig nok. Om de har brukt mye penger på actionsekvensene er det vanskelig å få øye på dem.

3) Dialogen er tynn suppe full av selvfølgeligheter, manuset er springende og gir deg aldri tid til å bli engasjert. Vi får løsrevne scener fra før krigen, fra kirker, familiefester og oppbrudd som er helt intetsigende og tilfører rollefigurene null før vi møter dem i felten. Her forblir dialogen klisjéaktig og forutsigbar, man slutter etterhvert å bry seg om figurene i serien. Denne gang var det trolig en skivebom å bruke ukjente (og dessverre dårlige) skuespillere. Selv den endeløse perimisjonsepisoden fra Melbourne, hvor en av skuespillerne får tilnærmet ubegrenset tid på lerretet til å meisle ut sin rolle, klarer rett og slett ikke å tilføre noe dybde til rollefiguren.

4) Elendig skuespillerprestasjoner, manus og dialog kunne vært reddet av gode actionscener, dette er tross alt en serie om krig. Dessverre er også disse scenene næmest guttefantasier i all sin urealisme. Alt man sitter igjen med en masse flott CGI og et stort spørsmål om hvor penga ble av.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter oppom det som har blitt sagt av det negative. Desverre. Band of Brothers er en utrolig god serie og det hadde virkelig imponert meg om The Pacific hadde klart å matche, men så langt unna den er så er det sånn at jeg vurderer å slutte å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Som følger av seriens gang i USA er jeg meget fornøyd med hvordan serien utarter seg.

Jeg forventet noe helt annet enn BOB, og det fikk jeg så til de grader. Det BOB haddde til si store fordel var et kortere tidsstrekk, med en enormt stor, tjukk og god rød linje gjennom hele showet. I tillegg så handlet den om et kompani, der første episode gikk med til å bliu kjent med dem på hoppskolen. Da er egentlig mye gjort allerede. Dessuten var BOB skapt litt annerledes. Den skildret det som skjedde slik som du ville sett det fra utsiden. Dvs at du får med deg mye mere av krigshandlingene i sin helhet.

Pacific har ikke denne røde linjen. Det lar seg uansett vanskelig gjøre siden tidsspennet er alt for stort. Den fokuserer til gjengjeld på det mer mørke med krigen. Sykdommer, depresjon, selvmord og sånt jævelskap får større fokus.

I tillegg føler jeg at jeg må kommentere
    "Slagene og trefningene som var både varierte og velforklarte i Bob er bare intetsigende og etterhvert monotone maskingeværorgier i Pacific. Fienden er pregløse pappfigurer som faller i hopetall, og allverdens håndholdte kameraer og nattfilming klarer ikke å inngi noen spenning i disse scenene. "

Jeg mener at dette på en måte er mye mer korrekt enn BOB, og absolutt på sin plass slik som Pacific er skapt. Dem prøver å skildre hvordan han stakkars jæveln bak maskingeværet faktisk opplever krigen, og det synes jeg de klarer å skape et veldig bra bilde av. Det er ikke spennende og engasjerende med masse fet action for dem som er der. Det er lange perioder preget av usikkerhet, sykdom og jævelskap, plutselig avbrutt av korte øyeblikk med kaos, ren og skjær skrekk og frykt for å dø.

Virkeligheten er nok ikke så Hollywood som de fleste andre serier/filmer vil ha det til. Jeg synes det er ganske "ballsy" av produsentene å skape serien slik dem har, og det blir interessant og se hvor vi ender henne.

Konklusjon: BOB var fantastisk på alle måter. Pacific er mer nyansert, og leverer meget bra på det området de prøver å levere på. Den kan aldri ha den samme underholdningsfaktoren, men det har heller aldri vært poenget.

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av luria
    I forhold til budsjett må vel denne kunne kalles en gedigen flopp.

1) Skuespillerprestasjonene er næmest fraværende. BoB hadde flere relativt ukjente skuespillere som virkelig klarte å fremstå med personlighet på lerretet, i Pacific er det slitsomt å forsøke å holde de pregløse personene fra hverandre. Enkelte virker nærmest katatone og helt mimikkløse. I tillegg er flere skuespillere alt for gamle.

2) Slagene og trefningene som var både varierte og velforklarte i Bob er bare intetsigende og etterhvert monotone maskingeværorgier i Pacific. Fienden er pregløse pappfigurer som faller i hopetall, og allverdens håndholdte kameraer og nattfilming klarer ikke å inngi noen spenning i disse scenene. Det ville ikke vært noe problem å skrive inn noe av den historiske konteksten i dialogen, slik at man fikk inntrykk av noe annet enn vilkårlig dreping. I stedet ser man ut til å være alt for opptatt med å bruke dialogen til å lappe på rollefigurenes troverdighet. Forståelig nok. Om de har brukt mye penger på actionsekvensene er det vanskelig å få øye på dem.

3) Dialogen er tynn suppe full av selvfølgeligheter, manuset er springende og gir deg aldri tid til å bli engasjert. Vi får løsrevne scener fra før krigen, fra kirker, familiefester og oppbrudd som er helt intetsigende og tilfører rollefigurene null før vi møter dem i felten. Her forblir dialogen klisjéaktig og forutsigbar, man slutter etterhvert å bry seg om figurene i serien. Denne gang var det trolig en skivebom å bruke ukjente (og dessverre dårlige) skuespillere. Selv den endeløse perimisjonsepisoden fra Melbourne, hvor en av skuespillerne får tilnærmet ubegrenset tid på lerretet til å meisle ut sin rolle, klarer rett og slett ikke å tilføre noe dybde til rollefiguren.

4) Elendig skuespillerprestasjoner, manus og dialog kunne vært reddet av gode actionscener, dette er tross alt en serie om krig. Dessverre er også disse scenene næmest guttefantasier i all sin urealisme. Alt man sitter igjen med en masse flott CGI og et stort spørsmål om hvor penga ble av.
    Kunne ikke sagt meg mer enig.
    "Historisk korrekthet" og nyanser klarer ikke å dekke over at dette er den største og dyreste kalkunen HBO har laget.

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •