Serier som burde vært avsluttet etter 1. eller 2. sesong - nok er nok!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Serier som burde vært avsluttet etter 1. eller 2. sesong - nok er nok!

Irriterer meg grenseløst over serier som går over til å bli et sammensurium av handling som blir dratt ut i det uendelige.

Jeg nevner i fleng:
    • Heroes (skrudde av halvveis i episoden som kom denne uken, nå er denne serien virkelig blitt dritt!!)
    • Lost
    • Prison Break

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ellers har du det bra?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    • Heroes
    • Lost
    • Prison Break
    • Hotel Cæsar
    • Mot i Brøstet
    • Karl & Co
    • Home & Away
    • Passions

Her kan man holde på i evigheter....
    Jeg synes det meste (< 90%) av det som kringkastes er tanketomt vrøvl.
    Jeg har et fjernsyn uten antenne jeg har brukt to ganger på et år, så jeg er nok neppe representativ for den gjengse seer.

Jeg vil anta at grunnen til at serier har slik levetid er at folk vil se de, reklameinntektene er gode og driften er lønnsom.

Hva du eller jeg har for et forhold til en serie er irrelevant så lenge majoriteten ønsker serien kringkastet. Denne tråden er dermed kun en unødvendig ventil for folk som føler for å uttrykke sin uenighet noe som igjen fører til en debatt om personlige preferanser som ikke har noen annen funksjon enn at folk ikke kan enes om hva som er best, burde stoppes og sendes mer osv.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går deg med deg JD?
    Har det fint her
    fint der også eller jokke2k3?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Lost er vel et av de verste tilfellene jeg har sett.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra tråd, har selv sluttet å se Lost og Prison Break for leenge siden, heroes begyner å bli ganske utvannet også... En annen serie som burde vært avsluttet for lengst er House MD.. Selv om det ikke er noen stor story her som de andre. Er serien ganske repetativ og gørrkjedelig, syns de første to sesongene var ok.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke2k3
    Irriterer meg grenseløst over serier som går over til å bli et sammensurium av handling som blir dratt ut i det uendelige.

Jeg nevner i fleng:
    • Heroes (skrudde av halvveis i episoden som kom denne uken, nå er denne serien virkelig blitt dritt!!)
    • Lost
    • Prison Break
    Hvis du irriterer deg grenseløst over disse seriene se vil jeg anbefalle deg å la være å se på dem........ denne måten de lager disse seriene på er kommet for å bli, så dette må du nok vende deg til :wink:

Men jeg ser poenget ditt. Slutten er ikke fastsatt i disse seriene, så lenge dem har seere så vil vil dem dra ut handlingen i det "uendelige". Det er profit som er bakgrunnen til dette. Den dagen dem har "melket" for mye ut av handligen og seerene mister interresen så faller alt i grus i en brå slutt.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Og ellers har du det bra?
    Nei, jeg plages. Og det ble ikke bedre av at du kom her og bæsjet!!!!

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Hvis du irriterer deg grenseløst over disse seriene se vil jeg anbefalle deg å la være å se på dem........ denne måten de lager disse seriene på er kommet for å bli, så dette må du nok vende deg til :wink:
    Nei, jeg ser ikke på dem mer, og prøver spre det glade budskap til "saueflokken" om at det er på tide å nappe av seg skylappene og se seg om.

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt enig med de tre i første post, selvom jeg må innrømme at Prison Break Sesong2 ikke var så gæli. Så den i sommer. Heroes satt jeg limt til skjermen og så på ifjor, falt av etter to-tre episoder i høst. Lost kommer jeg vel til å se på igjen, men kun fordi jeg har kommet til "point of no return" :P

Måte de lager serier på nå er så overkomersiell at jeg ikke får meg til å begynne å se på nye serier. Det er vel ikke det de ønsker å oppnå på sikt..

Kanskje vi heller burde starte en ny tråd med "Serier som avsluttes på en verdig måte uten å trekke seg selv ned i søla"..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    • Heroes
    • Lost
    • Prison Break
    • Hotel Cæsar
    • Mot i Brøstet
    • Karl & Co
    • Home & Away
    • Passions

Her kan man holde på i evigheter....
    Jeg har et fjernsyn uten antenne jeg har brukt to ganger på et år, så jeg er nok neppe representativ for den gjengse seer.
    Forøverig synes jeg du hadde fått med deg mange serier for å ha kun brukt TV to ganger i året...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg så både 2. sesong av Prison Break og av Heroes, og det var ikke så galt. Men 3. sesong av Heroes må være noe av det største kvalitetsfallet jeg har sett. Var dum nok til å se på store deler av sesong 3 av PB også (litt flaut men).

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som den lydige sauen jeg er, er jeg stor tilhenger av alle de seriene du remser opp, og kommer ikke å slutte å se dem med det første. Prison break fortsetter på historien fra første sesong, "the company" blir nevnt der, så det er ikke noe de har bare tatt rett ut av lufta. Syntes det er kjempe bra at de holder serien i live, den er faktisk spennende. Og si at seriene bare burde være på 1 til 2 sesonger er som å si at man burde heller ha tatt alle 3 ringenes herre filmene og pressa de inn i en 1,5t spillefilm.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg så både 2. sesong av Prison Break og av Heroes, og det var ikke så galt. Men 3. sesong av Heroes må være noe av det største kvalitetsfallet jeg har sett. Var dum nok til å se på store deler av sesong 3 av PB også (litt flaut men).
    Syns faktisk sesong 4 av Prison Break er ganske severdig. Den har dog fint lite med det originale PB-konseptet å gjøre...

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig! Selv om jeg ikke irriterer med grenseløst over det.

Jeg detter normalt ut etter en eller maks to sessonger. Hvorfor kan de ikke lage serier som går over 5-10 episoder?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må tildels si meg enig i trådstarters påstand, spesielt når det gjelder Prison Break. Jeg så de to første sesongene og synes serien er spennende og smart, men at det nå bare blir dratt ut i flere sesonger med total avsporing for maks avkastning på bekostning av en verdig slutt og at konseptet som var basen i serien nå er utvannet til det ugjenskjennelige, gjorde at jeg har sluttet å følge med lenger.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lenge siden Lost mistet meg som seer. Prison Break følger jeg med på enda. Hotel Cæsar har jeg prøvd å se en gang, ente opp med krampe gråt på gulvet.

Resten av de seriene dere ramser opp, har jeg aldri sett på. Følgte med Oz og The Shield når det gikk på tv.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg plages. Og det ble ikke bedre av at du kom her og bæsjet!!!!
    Vel, da må jeg jo plage litt til... Neida, ligger syk og kjeder meg, ikke meninen å være ufin..

Poenget mitt var jo at du kommer med tre eksempler som er de største publikumssuksessene i de senere år, og at nok de fleste vil være uenig med deg. Dog, det er jo noe av seriekonseptet, så se heller en film eller en miniserie hvis du vil ha avslutning.

Til zatz: Både Lost og Prison Break har vel definert hvor lenge de skal gå. Mener å huske at siste sesong av PB går nå, og at det er to ses igjen av Lost.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lost. Ga opp hele greia et stykke ut i sesong 2...

Active chal sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Lost. Ga opp hele greia et stykke ut i sesong 2...
    samme her

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •