Babylon 5 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 110 av 110

Tråd: Babylon 5

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stargate var en OK serie, men etter 2. sesong merket jeg at kvaliteten sank ganske dramatisk. Rundt sesong 6-7 så var det ganske rævva. Problemet var at manusene var ganske dårlige og ugjennomtenkte. B5 var betraktelig bedre, selv om kvaliteten på episodene varierte veldig. Grunnen til at jeg syns B5 er bedre, er vel fordi at du utviklet et tettere bånd til rollefigurene der enn i Stargate. B5 var mer et mer story/character-drevet show og Stargate var mer action-drevet. Hver episode måtte ha x antall minutter med skyting og slåssing.

For de som elsker god sci-fi vil jeg også anbefale Firefly.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel

For de som elsker god sci-fi vil jeg også anbefale Firefly.
    Der er jeg helt enig, kan ikke fatte at intressen var så laber at de måtte legge ned.

Newcomer Vaden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Der er jeg helt enig, kan ikke fatte at intressen var så laber at de måtte legge ned.
    FOX airet episodene i feil rekkefølge. Og då blei alt bare rot, og seerne skjønte ingenting. Det var når DVD'en kom ut at serien blei veldig populær.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel sci-fi nerd, har sette det meste, både meir og mindre gode serier.

Liker veldig godt Stargate, mye artig og gode komentarer, spesielt de første sesongene med Richard Dean Anderson. Atlantis har aldri nådd helt opp for min del

Ellers er Firefly en kjempeserie, synd at den ble ødlagt av rot. Likte forresten ikkje avsluttningsfilmen "Serenity" Alt for mange hurtige og dårlige løsninger for å avslutte historien.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Atlantis er jo helt fantastisk. Jeg kjøpte ikke SG1 før etter jeg hadde sett 3 sesonger SGA. Mckay er jo bare konge!!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serenity var ikke en avslutningsfilm. Det var en gjenfødelse som forhåpentligvis skulle ha ført til en ny tv-serie. Men det skjedde ikke...

Last ned og se "Done the Impossible", så får du hele historien. Det er en fan-made dokumentar med intervjuer av fans, skuespillere, Joss selv og andre som har hatt noe med serien å gjøre. Veldig sær dokumentar, men også veldig god.

Dokumentaren kan også kjøpes. De som lagde den har selv lagt den ut på nettet, så det er fullstendig lovlig å laste den ned. Jeg kjøpte den selv for alt bonus-materiale (som det er SINNSYKT mye av)...
    Trailer og butikk her: Done the Impossible - The Fans' Tale of Firefly and Serenity

Men dette blir veldig off-topic..

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nostalgi:
    Har i helgen sett slutten av sesong 5 med B5 og gud bedre så bra det egentlig er. Jeg blir faktisk rørt på slutten av Sleeping in Light - en utrolig fin avslutning på noe av det bedre, om ikke beste som er laget av TV-underholdning. Noen få episoder er ikke helt på topp, men historien helt fra sesong 1 - 5 er knall - og serien har en magi over seg som lite annet og de klarer nok aldri å lage noe lignende igjen. Fantastisk!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Til tross for utdaterte effekter, VELDIG variable skuespiller-prestasjoner, og et par episode-manus som ser ut som var skrevet av en 9-åring, så klarer faktisk B5 å skape en magisk følelse når man ser serien som helhet. Og Sleeping in Light er en fantastisk episode. Jeg knekker sammen hver gang Delenn og Sheridan sier farvel for siste gang... og ikke minst den siste scenen hvor alle rasene står på rad og rekke utenfor Babylon5. Det er så jæææææææææææææævla vemodig.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vet, "Goodbye, brightest star on my sky" - "You are my sky...my moon..." unt so weiter, blir nesten deppa over å vite at det slutter der, og det hele blir litt stort og episk med alle som forlater hverandre - magien går liksom mot en slutt.... Vel, vel, for dere som ikke har sett den - ikke noe å vente på, selges billig på play.com.

Er noen episoder innimellom som føles litt som "fillers" i sesong 1 og 2, men etter det synes jeg det stor sett er knakende bra.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du vet jo aldri. Jeg følte at episode 3 i sesong 1 (Soul Hunter) var helt elendig. Men på slutten der så starter en av Delenns viktigste story arcs med en liten kommentar fra soul hunteren. Og den tråde blir ikke plukket opp før i sesong 3 (hvis jeg husker riktig). Så selv 'filler'-episodene plukker opp noen av de røde trådene som går på tvers av sesonger og hele serien.

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •