Star Trek - Tråd om TV-Seriene.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 68
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Star Trek - Tråd om TV-Seriene.

Nå når vi har fått en egen kategori om tv-serier så må vi jo ha en Star Trek tråd!

Kanskje naturlig at jeg starter den hehe.

Jeg hadde nesten avskrevet å skaffe meg dvd-boksene fra denne serien - med en pris godt oppunder tusenlappen for hver boks, ble det altfor dyrt for meg.

Men hva ser jeg nå dvd-boksene kommer i en ny "Slim-Pack" til en langt hyggeligere pris.

Ser at "The Next Generation" og "Deep Space Nine" foreløpig er tilgjengelige i denne nye utførelsen med norsk tekst. Regner vel med at "Voyager" og "Enterprise" også kommer etterhvert.

For meg er dette en god nyhet, regner med å begynne å samle bokser med det første.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, burde vært egne tråder for de forskjellige Star Trek seriene De er jo såpass forskjellige.

Newcomer sandalius sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen over og ingen ved siden av Star trek!!

Bare så synd at det ikke kommer nye sesonger med Star Trek...?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Heh, burde vært egne tråder for de forskjellige Star Trek seriene De er jo såpass forskjellige.
    Ja det er vel en god ide, men det sendes jo ikke lenger på tv så det er vel bare noen hardcore fans som skaffer seg boksene.

Men sett gjerne i gang, jeg regner med å skaffe meg alle boksene etterhvert og diskuterer gjerne de forskjellige seriene

Vi kunne vel kanskje lage en avstemning om hvilken av seriene som forumdeltagerne liker best?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandalius
    Ingen over og ingen ved siden av Star trek!!

Bare så synd at det ikke kommer nye sesonger med Star Trek...?

Når du ser hva de har klart med Battlestar Galactica, så spørs det om ikke noen tv-selskaper ser mulighetene til å lage nye prosjekter bygget på Star Trek.

Vi får leve i håpet

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på boksene er et ikke-tema for meg. Enkelte ting bare man ha, uansett. Og hardpackene ser jo forbasket bra ut i hylla og

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Prisen på boksene er et ikke-tema for meg. Enkelte ting bare man ha, uansett. Og hardpackene ser jo forbasket bra ut i hylla og
    Hehe, hvor mange dvd-bokser har du av Star Trek?

Det er godt det finnes flere trekkies der ute

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, next generation 1-7, voyager 1-5 (i innkjøps fasen), star trek filmene 1-10 i box, pluss et par av filmene i separat utgave. Leter etter en boks med Borg episodene som heter Borg Cube og. Formet som en Cube. Men den har jeg ikke sett på lenge. Artig med trek ja :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, next generation 1-7, voyager 1-5 (i innkjøps fasen), star trek filmene 1-10 i box, pluss et par av filmene i separat utgave. Leter etter en boks med Borg episodene som heter Borg Cube og. Formet som en Cube. Men den har jeg ikke sett på lenge. Artig med trek ja :-D
    Fin samling du har. Jeg har kun alle filmene på dvd.

Er det denne cuben du mener:

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/137766/-/Product.html

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Q episodene i Star Trek er veldig artige. Kunne godt tenkt meg den boxen som inneholder Q episodene.
    (link: Star Trek Store: Star Trek: Fan Collective - Q DVD Set)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spekulert på å handle DS9 serien og, men jeg er litt skeptisk. Mer sansen for når de reiser rundt, fremfor å sitte "værfast" på en stasjon...

Det er denne DVDHuset AS - Star Trek - Borg Box Set, DVD - Salg av DVD, spill og mobiltelefoner boksen, men i cube utførelse. Men det kan være den kun var på VHS. Temmelig lenge siden jeg så den serru.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DS9 er veldig gøy!! Min klare favoritt etter The Next Generation.
    De er rundt og stiger litt i verdensrommet i DS9 også...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett noe av DS9, likte det godt.

Jeg regner med å kjøpe alle boksene så noen spesielle tema-bokser vil jeg ikke kjøpe. Men Q er kul da

Uansett kommer det til å bli veldig gøy å se seriene etterhvert som jeg handler inn bokser. Jeg tviler på om jeg har fått med meg mer enn 50% av det som er sendt på tv.

Har ikke helt oversikten over hva som har blitt sendt på tv. Kan vel forske litt på det.......

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt leting hos tv2:

Star Trek - The Next Generation
    TV 2 har nå vist alle episodene av «Star Trek - The Next Generation» som vi har kjøpt rettighetene til, nærmere bestemt sesongene 1 til 4. TV 2 kommer ikke til å kjøpe inn flere sesonger av denne serien.

Star Trek Voyager
    TV 2 har nå vist to sesonger av «Star Trek Voyager». Serien er også sendt i reprise, så forløpig har vi ikke rettigheter til å sende noen av Star Trek-episodene igjen. Vi har ingen planer om å kjøpe inn noen av de andre « Star Trek» -seriene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo fastboende Ferengier på DS9. Skal bli hardt å venne seg til det og hehe. Suspekt gjeng.
    Gikk ikke Enterprise serien på en eller annen kanal her for en stund siden? Den har vel ikke gjort så stor suksess mener jeg å ha hørt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo fastboende Ferengier på DS9. Skal bli hardt å venne seg til det og hehe. Suspekt gjeng.
    Gikk ikke Enterprise serien på en eller annen kanal her for en stund siden? Den har vel ikke gjort så stor suksess mener jeg å ha hørt.
    Entrprise ble vel sendt på nrk, tror ikke alle 4 sesongene ble sendt. Fikk med meg noen episoder, men ikke alle. Likte den godt.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett alt utenom de 3 første "originale" sesongene, som ble litt for gamle etter min smak.

Ellers synes jeg alt var helt topp. Voyager er kanskje den minst gøye, men jeg koste meg gjennom alle sesongene.

Enterprise står ikke tilbake for noen av de andre, mener nå jeg. Så grunnen til at den ikke hadde så stor suksess hvet ikke jeg...?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke godt å si. Seertallene stupte vel etter en stund. Men det er the next generation som for meg er selveste star trek serien. Sjøl om jeg var skeptisk til om Picard var kar nok til å fylle stolen til Kirk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt intrykk er at hvis Scifi serier som Star Trek skal få høye seertall så må det noe være noe som skjer i verden (ute i rommet) som trigger folkets interesse.

Ta for eksempel månelandingene på slutten av 60-tallet og populariteten til den første Star Trek serien og andre serier den gangen. Eller hypen om planeten Mars med utsending av sonder og påfølgende populære Scifi filmer om Mars.

Akkurat nå er det ganske knusktørt SciFi messig både fra Hollywood og i tv-verdenen - er vel bare Battlestar Galactica som står på.

Så jeg tror at Enterprise var bra nok i massevis, men uheldig med timingen.

For meg er det uintressant - SciFi er det jeg liker best uansett om uroligheter i gulfen dominerer nyhetsbildet.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •