Star Trek - Tråd om TV-Seriene. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 68
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil..
    Såvidt jeg har fått med meg er filmen fortsatt på gang, og Nimoy skulle jo stikke innom filmen også visstnok til stor begeistring for folk

Leonard Nimoy tilbake som Spock - Dagbladet.no - film

Utenom dette er jeg ny-trekkie Kjøper inn slim-packs fortløpende og er akkurat ferdig med Sesong 4 av TNG, helt genial serie, selv om noen av episodene er drepende kjedelig.

Også lurte jeg på om noen hadde giddet å liste opp filmene som er nevnt i forrige post her etter sesonger, altså hvordan er sammenhengen ? Hvilken film følger hvilken sesong ?

Katten min heter forøvrig Spock
    Mitt intrykk er at filmene på en måte er frittsående.

Alle TOS filmene ble jo laget lenge etter serien var avsluttet. Det samme er det vel med TNG filmene - mulig den første ble laget samtidig som siste sesongen gikk.

Men det kan jo hende det er detaljer i filmene som tilsier at de skjer i sammenheng med utviklingen av seriene.

Få forske litt på det - eller kanskje noen andre som vet?

Genialt kattenavn!!!!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg med her jeg også. Er definitivt sci-fi fan, men Star Trek vil nok alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt. Ser at original series er på vei på HD-DVD, noen som vet hvordan det blir med Enterprise? Jeg vet at mange sikkert uenig med meg her, men jeg synes Enterprise er den beste Star Trek serien som er laget. Denne har jo blitt sendt på TV i HD også så den burde jo også gis ut på HD-DVD.

Jeg kommer hvertfall til å stå i kø før butikken åpner for å få den...

- - Judaz

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. angående TNG:

Trekkers Norge!

trekkers.no har forøvrig egen webshop med svært gode priser for medlemmer...

- - Judaz

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Judaz
    PS. angående TNG:

Trekkers Norge!

trekkers.no har forøvrig egen webshop med svært gode priser for medlemmer...

- - Judaz
    Den linken viser en pris på kr 2600,- for denne 20th anniversary boksen med TNG - på cdon koster den kr 1800,-?????

Har ellers sett gode priser på trekkers.no på vanlige dvd-bokser. Kanskje verdt å prøve...
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg med her jeg også. Er definitivt sci-fi fan, men Star Trek vil nok alltid ha en spesiell plass i hjertet mitt. Ser at original series er på vei på HD-DVD, noen som vet hvordan det blir med Enterprise? Jeg vet at mange sikkert uenig med meg her, men jeg synes Enterprise er den beste Star Trek serien som er laget. Denne har jo blitt sendt på TV i HD også så den burde jo også gis ut på HD-DVD.

- - Judaz
    Jeg skal helt klart skaffe meg Enterprise serien - om det blir HD..... vel får se.

Serien er kanon!!

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

- - Judaz

Helt enig med deg her, den er litt mer"sex, drugs and rock&roll" enn de andre seriene noe som jeg liker, samtidig er den ikke like ekstrem som SGA osv. (en serie jeg forøvrig og elsker)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Snart sett alle 5 seriene... ** Spoilers!! **

Bare sesong 6 og 7 igjen nå av DS9, så har jeg sett alle 5 seriene

Vanskelig å si hvilken jeg liker best egentlig, synes alle er bra jeg.
    Men både TOS og TNG er merket av tidens tann.

Her er noen av tingene som jeg synes er highlights i seriene:

TOS:
    • Samspillet og humoren mellom Spock, Kirk, Bones og Scotty har de ikke klart å matche siden i noen av seriene.
    • Scotty! De episodene der han er sjef på Enterprise av diverse grunner er noe av det tøffeste.
    • Utrolig gode historier bare man klarer å se forbi de grusomme spesialeffektene

TNG:
    • Data! En meget interessant karakter.
    • Picard.
    • Oppdagelsen av The Borg! Den ultimate fiende!
    • Q

DS9:
    • The Dominion.
    • Karakterene blir utviklet mye mer enn i de andre seriene.
    • Kontinuitet.
    • Dax!

VOY:
    • Seven of Nine. En utrolig interessant karakter! Og da snakker vi ikke bare om utseende
    • Videreutviklingen av Borg-universet.
    • EMH, The Doctor. Utrolig artig karakter.
    • Den grundige utforskingen av holodekkene.
    • De finner igjen ting fra Alpha-kvandranten.

ENTERPRISE (veldig synd at denne tok slutt når den endelig ble en superserie. Manny Coto skulle kommet inn før):
    • "Begynnelsen" på en del historier, spesielt det med forhistoriene til det som skulle bli både Data og Khan. Og ikke minst historien om hvorfor klingonene så ut slik de gjorde i TOS
    • Løgnaktive Vulcans

Men sånn overall med alle seriene så er det tidsreisene deres det absolutt kuleste de foretar seg. Den første episoden jeg kommer på nå (sikkert siden jeg så den for ikke så lenge siden), er Children of Time fra DS9, glimrende!
    Kan egentlig ikke huske en eneste dårlig episode der tidreising er involvert. En av filmene (kanskje den beste) er jo basert på dette også (First Contact).

Det er jo litt interessant det med at de første filmene kom så lenge etter TOS sluttet. Grunnen til det er vel de begynte å holde conventions, som ble utrolig populære. I tillegg gikk det vel en sesong med Star Trek tegnefilm, som de originale skuespillerne hadde stemmene på. (Star Trek the animated series) på begynnelsen av 70-tallet.

Litt trivia:
    Enkelte skuespillere har spilt mange forskjellige roller i de forskjellige seriene, men ingen så mange som Jeffrey Combs, som har spilt i 3 av seriene, hele 9 forskjellige karakterer! Hvorav 6 av dem i DS9 alene.

Og Oh Yes, jeg gleder meg til neste film kommer i 2008 ja

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk greid å fått dama med på å sett det aller meste av startrek på DVD (jeg har alle boksene av TNG, DS9 og Voy)...!

Vi begynte i 2003 med TNG, deretter DS9 og er på ses. 6 av Voy nå - antagelig er vi ferdige på slutten av året. Det er jo snakk om bortimot 500 episoder a. 45 min så det er ikke så dårlig mener jeg

Jeg har jo til alt overmål sett det meste før på tv - men har vært bra å se alt etter hverandre. Selv Voyager er faktisk ikke så ille, men det er klart at TNG og DS9 er mye bedre...

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare 2-3 dager til første sesong Star Trek -The Original Series slippes på HD DVD og DVD Combodisker nå. Gleder meg virkelig til denne, og 800,- er vel ikke gærnt...

Star Trek HD-DVD | Buy Star Trek The Original Series - Season 1 HD-DVD

Blir faktisk mitt første ordentlige møte med Star Trek, og jeg begynner med begynnelsen....

Har sett en del eldre filmer på HD, som f. eks. Kubricks 2001, og resultatet tar pusten fra deg. Jeg elsker gode klassikere.

Ser ut som de første reviewene gir Star Trek TOS sesong 1 gode kritikker også: Star Trek The Original Series: Season One HD DVD Review | TheManRoom The Man Room

Utdrag:

Anyone with an interest in the original Star Trek series deserves to own this re-mastering because frankly, the show has never looked better. An extensive restoration began with the tattered original film prints which were scanned frame-by-frame into a computer and then thoroughly cleaned to remove cracks, dirt, and other unwelcome blemishes. In addition, the colors were considerably brightened resulting in more saturated colors adding a lot of pop to the picture. This restoration is clearly evident on the 1080p AVC-MPEG-4 encoded 1.33:1 high definition transfer and the 480p standard DVD side, with the high definition picture clearly sharper and deeper, but not by much.

Og for de som ikke har HD DVD spiller; diskene er tosidige, med vanlig DVD på en side, HD DVD utgaven på den andre. HD DVD spillere begynner å bli rimelige, så dette er en fin anledning til å sørge for at man kan kose seg med den beste siden av platen.....

Reklamefilm for ST TOS ses. 1 Remastered: Star Trek: Remastered Season One Preview

YouTube - Star Trek Remastered

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper på en måte at de gir ut noen av de eldste TNG som var "skutt" på film på HD - men på den andre siden har jeg brukt bortimot 20.000 kr på DVD utgavene av hhv. TNG, DS9 og Voy (sukk) så det er kanskje litt uaktuelt å kjøpe dem fysisk (uansett hvor fristende det måtte bli). MKV'ene blir nok ihvertfall å finne på en harddisk nær meg...

TOS har jeg veldig dårlig forhold til egentlig - men kunne være interessant å stifte et nytt bekjentskap. Dog tror jeg de ser best ut med en 14" 4:3 tv sånn i forhold til at effektene skal se noenlunde realistiske ut

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flintstone
    TOS har jeg veldig dårlig forhold til egentlig - men kunne være interessant å stifte et nytt bekjentskap. Dog tror jeg de ser best ut med en 14" 4:3 tv sånn i forhold til at effektene skal se noenlunde realistiske ut
    Alt ser fantastisk ut på en 508XD!

De har tydeligvis hatt dette for øyet, sprite opp spesialeffektene litt for større, nyere skjermer, men ikke forandre dem fundamentalt. Ellers er jo også det originale 4:3 beholdt, noe jeg mener er positivt når det er det opprinnelige.

Uansett er jeg mest spent på plottene og handlingen i TOS. Har aldri sett serien før, men regner med at eldst er best.... som så ofte ellers.....

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Alt ser fantastisk ut på en 508XD!
    Vel... Jo... Kan ikke annet enn si meg enig i det. Bare 4:3 materiale i stor skala blir fort litt kjipt...

Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Uansett er jeg mest spent på plottene og handlingen i TOS. Har aldri sett serien før, men regner med at eldst er best.... som så ofte ellers.....
    TNG og DS9 er nok bedre. Ville ikke avfeid startrek før du har sett minst 10 eps av hver av disse seriene

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En så lang tråd og så er Trekkin'-sangen ikke linket?
    YouTube - The Firm - Star Trekkin'

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bevares! den sangen var jammen irriterende!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte et sekund å kjøpe meg et par sesonger av Enterprise på cdon nå, men det er jo noen sinnsyke priser på Star Trek der! 850 kr per sesong er litt mer enn jeg anser serien som verdt...
    (jo den er verdt det men lommeboka er ikke like enig)

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så vet man at materialet finnes i HD...

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kommet en teaser på den nye Star Trek filmen som kommer i løpet av året:
    YouTube - Star Trek XI Teaser

Så at det er selveste JJ abrams som står for regien på denne, det skal bli artig å se hvordan det blir, har store forhåpninger om at det blir bra!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8

Så at det er selveste JJ abrams som står for regien på denne, det skal bli artig å se hvordan det blir, har store forhåpninger om at det blir bra!
    Det blir spennende!

Star Trek (2009)

Bra skuespillere også :-D

Ellers har jeg nå skaffet meg denne Star Trek: The Next Generation - 20th Anniversary Edition 49 disc!

Skaffet den rimelig fra Trekkers.no

Herlig å se på :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8

Blir moro med ny Star Trek-film ja
    Universet og karakterene er de samme som vi har sett før, bare at nå er de unge i denne filmen
    Men Simon Pegg i rollen som Scotty? Stiller meg litt tvilende til den. Jeg forbinder Pegg i humoristiske, crazy roller, ikke som seriøs maskinrom-sjef på Enterprise

De prøver seg på en "reboot" av ST-franchisen nå da, på samme måte som vi har sett med f.eks Batman (Begins), og franchisen er vel helt ute av hendene på Berman & Braga nå.

Filmen skulle opprinnelig komme i mai 2008, men er nå utsatt tydeligvis.
    Håper dette betyr at de finner tid til å skrive inn gode gamle kaptein Kirk . Det har vært mye snakk om dette, men de måtte droppe det pga. WGA-streiken. Gamle Spock er allerede bekreftet til å være med . Opptredenene blir riktignok små, det blir mer som en hyllest, men det lukter jo tidsreise av sånt, og det liker iallefall jeg . Dessuten føles det rett å ha med de to som en hyllest når en slik "reboot" skal skje.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt Star Trek nytt: