Star Trek - Tråd om TV-Seriene. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samme her egentlig. Men arbeidstiden min forhindret meg i å få sett noe Enterprise når det gikk. Lite som er så digg som å komme hjem, poppe en kald en og fyre opp en star trek dvd, så jeg kan da ikke klage likevel

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Notodden
    Lite som er så digg som å komme hjem, poppe en kald en og fyre opp en star trek dvd, så jeg kan da ikke klage likevel
    Jess, nå snakker vi

Samtidig lagt inn en ordre hos den lokale pizza-pusheren slik at pizzaen kommer lagom til andre episode - hvorpå den andre boksen med Lundetangen sprettes hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var hamstringen av Star trek dvd-bokser startet. Fant Sesong 1 av både The Next Generation og Deep Space Nine i postkassen i dag.

Utførelsen av den rimeligere Slim Line typen om jeg kjøper virker grei, 3cm bredt pappomslag (av enkel kvalitet) som samler 4 stk dvdcover med 7 stk dvder. Jeg er veldig spent på lyd og bilde kvalitet, lurer på om dette er projektor-mat.

Har regnet ut at det er totalt 25 stk bokser jeg skal skaffe, det kommer å koste. Får vel tenke som notodden gjorde i et tidligere innlegg - prisen er et "ikke tema"
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør sjekke ut denne selgeren på finn.no
    Finn Torget - Ute etter komplette orginale DVD-serier?

Jeg har selv kjøpt xfiles fra dem. Betalte på forskudd, 1 uke senere blei pakken levert på døren. (rett fra kina)
    Kvaliteten er helt vanlig dvd.
    Prisen på en komplett sesong med startrek tror jeg var 1400! TNG, DS9, TOS og Enterprise.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Azathoth
    Du bør sjekke ut denne selgeren på finn.no
    Finn Torget - Ute etter komplette orginale DVD-serier?

Jeg har selv kjøpt xfiles fra dem. Betalte på forskudd, 1 uke senere blei pakken levert på døren. (rett fra kina)
    Kvaliteten er helt vanlig dvd.
    Prisen på en komplett sesong med startrek tror jeg var 1400! TNG, DS9, TOS og Enterprise.
    Jeg så denne anonnsen tidligere, men med forskuddsbetaling og uten norsk tekst så var det ikke så intressant. Hva er det for merkelig parallellimport da?

Men billig var det jo.......

For meg ble det en norsk nettbutikk i stedet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg fått sett et par episoder av The Next Generations sesong 1.

Førsteintrykket er: oi dette var bra! Det er en stund siden jeg så dette på tv sist, hadde på en måte glemt hvor god denne serien er.

Lyd og bilde da..... vel her var det labre saker. Lyden er forsåvidt grei - men ikke mer. Bildet er ganske labert og får såvidt godkjent på min 32" crt. Bruk av projektor eller større tv fungerer dårlig. Håper på en forbedring i nyere sesonger her.

Nå er jeg kanskje litt preget av å ha sett dvd-utgaven av Twin Peaks i det siste - bildet på denne er sylskarp og i en helt annen klasse. Kanskje det er brukt film-kamera og ikke video i denne? Uansett er de laget omtrent samtidig - TP 2-3 år nyere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og lette litt etter spennende SciFi-filmer på noen nettbutikker - da kommer jeg over denne skatten:

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=759747

Star Trek: TNG - 20th Anniversary Boxset (49 disc)

Jeg har etter dette lett på nettet om de andre seriene kommer til å få en slik utgivelse, men kan ikke finne noe. Noen andre som har litt inside info?

Dette er ihvertfall en flott måte å skaffe seg topp underholdning til en meget fiin pris. Tør nesten ikke å tenke på hvor godt denne kommer å ta seg ut i bokhylla Så nå er det bare å vente til september......

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Ja da har jeg fått sett et par episoder av The Next Generations sesong 1.

Førsteintrykket er: oi dette var bra! Det er en stund siden jeg så dette på tv sist, hadde på en måte glemt hvor god denne serien er.

Lyd og bilde da..... vel her var det labre saker. Lyden er forsåvidt grei - men ikke mer. Bildet er ganske labert og får såvidt godkjent på min 32" crt. Bruk av projektor eller større tv fungerer dårlig. Håper på en forbedring i nyere sesonger her.
    Forsåvidt. Er vel ikke det beste bildet, men det som er artig med serien er jo hvordan karakterene utvikler seg gjennom sesongene. De starter litt famlende synes jeg, men "finner seg selv" litt etterhvert.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS: Min favorittkarakter i Startrek er Spock og Garak. Jeg har faktisk et signert bilde av Spock på veggen Samt masse orginale fotografi fra den orginale serien. Og et signert bilde av "Odo" ,men det ligger for tiden i en skuff

Endelig en Startrek tråd jo Dere ser vell kanskje hvor avartaren min kommer fra? Et par år gammelt bilde hvor dere har Starfleet Headquarters og Golden Gate i bakgrunnen

Selv så må jeg nok si at det er vanskelig for meg å nevne en favorittserie ,men etter å ha tenkt nøye over saken så vil jeg nok si at TOS er den serien som jeg synes er best. Den har tatt opp så mange utrolige gode samfunnskritiske punkter , samtidig som noen av episodene er meget godt skrevet. Samt samspillet Mellom Shatner, Nimoy og Kelley er utrolig (Kirk , Spock and Bones).. Og her er det en ting som TOS har gjort MYE bedre enn de andre seriene , nemelig de bestemte seg for at hovedkarakterene skulle være kjent med hverandre før serien startet slik at det ikke ble kastet vekk en hel sesong på dette.

Ellers vil jeg nok si at jeg liker DS9 pga "Follow-up" prospektet. Slik at man kan følge sammenhengen mellom de forskjellige episodene. En ting som faktisk var veldig lite utforsket i Startrek fram til den tid , det var noen referanser i TNG ,men dette var særs lite. Dette ga mange nye muligheter og etter min mening ble de godt tilvaretatt.. Han som skrev mesteparten av de siste sesongene (krigen) av DS9 jobbet org med TNG ,men han hadde andre visjoner for Startrek enn B&B hadde og han viste virkelig hva han kunne med DS9.

TNG er veldig mye likt TOS ,men tar langt på nær opp så mange samfunnspolitiske ting som TOS gjorde, men generellt sett kan jeg nok si at skuespillerne gjør en bedre job. Brent Spiner og Patrick Stewart er begge glimrende skuespillere, men de hadde også flere på den HELT andre siden av skalaen. Som feks Riker.

Enterprise var serien som hadde potensialet til å gjenreise Startrek. Startrek var begynt å bli en B-serie mens DS9 og Voyager holdt på pga at seertallene falt alarmerende raskt. Enterprise skulle bøte på dette ved å gjøre startrek mørkere og mer intens med mindre fokus på den moralske preken (DS9 hadde dog banet veien her).. S1 var direkte dårlig (2gode eps) S2 kom seg veldig fra 2x12 (samt noen få før det). S3 var helt midt på treet og siste delen av S4 var meget bra.

Hvis Manny Coto hadde kommet inn i Enterprise tidligere så hadde det gått en helt annen vei. Manny Coto har sagt flere ganger at han beundrer TOS og endelig fikk vi sett hvordan Enterprise skulle være fra starten!

Jeg er ikke noe stor fan av VOY. Hadde man pakket sammen alle episodene til 2 sesonger hadde serien vært underholdende ,men det er bare så mange episoder. Hvem husker ikke episoden "Threshold" som er kåret til den dårligste Startrek episoden noensinne?
    Min Rangering:
    TOS
    DS9
    TNG
    ENT
    VOY

Hvorfor ikke stikke innom Trekkers Norge! ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    PS: Min favorittkarakter i Startrek er Spock og Garak. Jeg har faktisk et signert bilde av Spock på veggen
    Du har hva for noe???

Fantastisk, har ikke ord.......

Ellers et herlig innlegg - moro med flere trekkies

Jeg ble selv fan når jeg så TOS rundt 1970 på svensk tv.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at platekompaniet får inn en HD-DVD utgave av Star Trek - The Original Series 1.
    på denne må det vel være god bildekvaliet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobbo
    ser at platekompaniet får inn en HD-DVD utgave av Star Trek - The Original Series 1.
    Spennende, har desverre ikke sett bildekvaliteten på TOS på dvd.

Men ut ifra det jeg har sett av TNG på dvd så klarer ikke kvaliteten på de opptakene engang å utnytte dvd fullt ut.

Så det spørs om det er noe å hente der. Får lese litt reviews etterhvert.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ikke si at jeg er noe hard core fan, så kunne dere som har god oversikt liste opp alle seriene, med antal sesonger og episoder, og en liste på filmene hadde og vært greit.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan ikke si at jeg er noe hard core fan, så kunne dere som har god oversikt liste opp alle seriene, med antal sesonger og episoder, og en liste på filmene hadde og vært greit.
    Ok:

Star Trek: The Original Series (TOS), 1966-1969
    Season 1: 29 Episoder
    Season 2: 26
    Season 3: 24

Star Trek: The Next Generation (TNG), 1987-1994
    Season 1: 25 Episoder
    Season 2: 22
    Season 3: 26
    Season 4: 26
    Season 5: 26
    Season 6: 26
    Season 7: 25

Star Trek: Deep Space Nine (DS9), 1993-1999
    Season 1: 19 Episoder
    Season 4: 25
    Season 7: 25

Star Trek: Voyager (VOY), 1995-2001
    Season 1: 16 Episoder
    Season 4: 26
    Season 7: 26

Star Trek: Enterprise, 2001-2005
    Season 1: 26 Episoder
    Season 3: 24
    Season 4: 22

Filmene:

Star Trek: The Motion Picture (TOS), 1979
    Star Trek II: The Wrath Of Kahn (TOS), 1982
    Star Trek III: The Search for Spock (TOS), 1984
    Star Trek IV: The Voyage Home (TOS), 1986
    Star Trek V: The final frontier (TOS), 1989
    Star Trek VI: The Undiscovered Country (TOS), 1991
    Star Trek: Generations (TNG), 1994
    Star Trek: First contact (TNG), 1996
    Star Trek: Insurrection (TNG), 1998
    Star Trek: Nemesis (TNG), 2002

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, da får jeg begynne å se meg om etter slimboks utgaver.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, da får jeg begynne å se meg om etter slimboks utgaver.
    Jeg samler slimboks utgaver jeg også.

Men skal du kjøpe The Next Generation, så anbefaler jeg at du vurderer den 20 års jubileums boksen jeg henviste til i et tidligere innlegg. Ser ut til at den skal slippes i slutten av denne måneden. Den skal jeg ha

Active Andy_Dandy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den: HD DVD Disc Details: Star Trek: The Original Series -- The Complete First Season | High-Def Digest

Jeg er glad jeg har en HD DVD spiller. Denne utgivelsen lukter det krutt av. Den er fikset opp på samme måte som George Lucas fikset opp Star Warsfilmene i ny utgave, med litt ansiktsløftning på noen av spesialeffektene. Ekstramaterialet blir enormt på denne utgivelsen også.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andy_Dandy
    Her er den: HD DVD Disc Details: Star Trek: The Original Series -- The Complete First Season | High-Def Digest

Jeg er glad jeg har en HD DVD spiller. Denne utgivelsen lukter det krutt av. Den er fikset opp på samme måte som George Lucas fikset opp Star Warsfilmene i ny utgave, med litt ansiktsløftning på noen av spesialeffektene. Ekstramaterialet blir enormt på denne utgivelsen også.
    Oi, dette hørstes veldig spennende ut

Var ikke dette en ganske "rimelig" pris på hele serien?

Sesongboksene av denne serien på dvd har jo vært skamdyre.....

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den nye filmen som angivelig skal komme? J.J. Abrams ved roret og delaktig til skriptet. Noen hørt noe mer om den? Hvis den blir noe av, så kan man håpe på at det puster liv i ST-franchisen på TV-fronten også. Filmen var hvertfall i fjor planlagt for release i 2008.

ToCa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har fått med meg er filmen fortsatt på gang, og Nimoy skulle jo stikke innom filmen også visstnok til stor begeistring for folk

Leonard Nimoy tilbake som Spock - Dagbladet.no - film

Utenom dette er jeg ny-trekkie Kjøper inn slim-packs fortløpende og er akkurat ferdig med Sesong 4 av TNG, helt genial serie, selv om noen av episodene er drepende kjedelig.

Også lurte jeg på om noen hadde giddet å liste opp filmene som er nevnt i forrige post her etter sesonger, altså hvordan er sammenhengen ? Hvilken film følger hvilken sesong ?

Katten min heter forøvrig Spock

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •