Seinfeld

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Seinfeld

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Seinfeld

Ingen Over, Ingen Ved Siden!

Er jeg gammeldags?:-D

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitet går ikke ut på dato, etter min mening. Storkoser meg fortsatt med gamle episoder, er en av de få seriene man kan se om og om igjen uten å bli lei.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Kvalitet går ikke ut på dato, etter min mening. Storkoser meg fortsatt med gamle episoder, er en av de få seriene man kan se om og om igjen uten å bli lei.
    My point exactly

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er på sånne måter man ser forskjellen i kvalitet på f.eks venner for livet og seinfeld! Venner for livet er en fabelaktig serie, for all del, men seinfeld! Helt suverent! Venner for livet episodene blir kjedelige etter andre gang! Seinfeld kan sees om og om igjen!

Mener eg!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler omtrent det samme som santa claus her sier... Jeg fulgte med Venner For Livet når det gikk, og syns det var morsomt! Begynte å se reprisene som nå går på tv og holdt på å kjede med fullstendig ihjel!! Seinfeld derimot...konge over heile linja! Stand-up'en hans I'm Telling You For The Last Time er også obligatorisk. Tror jeg at jeg har sett minst 10 ganger, og ler like rått hver gang

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg er helt uenig Begge er knall serier, men jeg ler like mye hver gang av Friends.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til komedie er jeg helt enig!! Alt i alt så er sopranos hakket vassere i mine øyne!!!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er kommet til det stadiget (hvis dette kan regnes som et stadie) hvor jeg sitter og vurderer å skrive en bok om Seinfeld. Jeg faller ikke inn i samme familie som de Star Wars-fans'ene som har sett de første 3 filmene (bokstavelig talt) 1000 ganger, men jeg ser mye Seinfeld og jeg ser nesten hver dag. Jeg har de 7 første sesongene på DVD og venter i spenning på de 2 siste. Jeg tenker på Seinfeld hele tiden og siterer ofte replikker i situasjoner hvor det passer. Hver gang jeg og venner er i enkelte situasjoner hvor en parallell eksisterer i Seinfeld er jeg også den første til å påpeke den.

At det er den beste komiserien som fins er det ingen tvil om. At mantraet "no hugging, no learning" ga 90-tallet en forfriskende, kynisk og anti-sosial vending i en ellers sukkersøk "Step by Step"-type komedie-bransje er unektelig.

Nøkkelen til Seinfelds kvalitet er uten tvil dette asosiale elementet, men også det hverdagslige - a show about nothing -; disse daglidagse samtalene som omhandler ingenting, som på en eller annen måte fremstår som morsomt. Det er kanoniseringen av mundane ord og uttrykk som blir epitomisert i disse klassiske termene som gjør at Seinfeld glir inn i kulturen: Shrinkage, Re-gifter, yada-yada, master of my domain, osv.

Det er lett å si "ingen over, ingen ved siden", for det er ingen andre serier som har prøvd seg på 'no hugging, no learning'-tilnærmelsen til komedie. Dette er ikke gode mennesker som gjør gode ting. Misantropien lenge leve!

Jeg er evig takknemlig for at Seinfeld ble gitt ut på DVD. At disse box set'ene er de beste release'ene i tv-serie sub-kategorien av DVD-lanseringer er det ingen tvil om. Mengden med bonusmateriale som følger med disse set'ene er unprecedented -->

- There's no precedent baby!
    - What, are you using my babies now?
    (Jerry og George i episoden "The Fire")

...

Favoritt-replikk i hele serien: Null innhold, skuespillerens delivery er alt:

"Then let him have babanas on the side!!!"
    - Frank Costanza (The Puffy Shirt)

Første minne av serien: Når George tar ut golf-ballen på slutten av "The Marine Biologist"... den veggen av latter som kommer veltende fra publikum.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg elsker "Seinfeld". En av de få seriene som ga seg på topp istedenfor å melke ut mer penger med et par tafatte sesonger til slutt (som f.eks "Friends").
    Sesong 8 er vel akkurat kommet i salg og den skal selvfølgelig inn i samlingen

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger dere alle som digger seinfeld. Elsker serien, som det er nevnt her før så
    kan man se episodene om og om igjen. Sess 8 : 22/8 her på berget, men
    var vel ute i juni på R1.
    Noen Favoritter:
    Ep 15 : hvor Kramer spiller 50 talls detektiv for å få tilbake statuen
    Ep 19 : hvor George får masasje og tror den ' rørte seg'
    ep 85 : hvor george blir overrasket av dama rett etter et kaldt bad,
    og senere da alle ser henne naken før george.

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden