Lost tråden - Diskusjon rundt Lost's mysterier - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 373
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er enig i at de flashback historiene begynner å bli latterlig tynne nå, føler at det er hver 3. historie som er relevant. Også varer de flashbackene ca 20 min av serien 40 min så det sier seg selv at serien har begynt å få dødtid ;p

Men jeg har ikke noe valg, jeg må ha svar - så jeg bare henger med til serien avslutter...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onsdagene har tatt seg opp på TVNorge ja! I forhold til dramafilmene de sendte før! LOL!!

Eg tror ikke alle flashback historiene er så urelevante eg! Det kommer nok en sammenheng! Fyll vil det vel alltid være! Og ja! Sesong 2 var fryktelig "dårlig" i forhold til sesong 1!

Min enkle teori er at alt spinner i hop! Personene har jo vist seg at er der langt ifra tilfeldig! Så da blir det for meg veldig vesentlig hvem de er, siden de er så viktige for øya!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett samtlige episode frem til sesong tre da jeg begynte å bare følge med litt sporadisk, ser på TVnorge hvis jeg ikke er noe annet å se på...

Støtter meg til skjærsild teorien (selv om J.J. Abrams har benektet dette).. At de alle er døde/ligger i koma. De som kommer seg vekk fra øya har kommet til live igjen og de som dør har fått skjebnen sin avgjort.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Har sett samtlige episode frem til sesong tre da jeg begynte å bare følge med litt sporadisk, ser på TVnorge hvis jeg ikke er noe annet å se på...

Støtter meg til skjærsild teorien (selv om J.J. Abrams har benektet dette).. At de alle er døde/ligger i koma. De som kommer seg vekk fra øya har kommet til live igjen og de som dør har fått skjebnen sin avgjort.
    Skjærsild teorien fungere ikke, spesielt etter de siste episodene og flashbackene de bringer. Hvis det skulle være limbo så blir det vanskelig og forklare hvordan Juliet og "the others" kunne reise til øyen via ubåten (noen av de har jo vært frem og tilbake på øyen).

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    ...(noen av de har jo vært frem og tilbake på øyen).
    Hvem? Etter at Juliet (og nathan) kom til øyen, har man virkelig sett folk dra fram og tilbake? Er vel ingenting som tilsier at Nathan f.eks hadde vært der før? Selv om han var veldig "poppis" og syns det var bare kos å komme til øyen? Det at Juliet absolutt ikke får reise hjem er jo også bemerkelsesverdig, kanskje hun ble "drept" av juice dopet og puttet i "limbo-ubåten" for at det skulle virke som hun reiste!? Og det var jo Bens intensjon å sprenge ubåten.

Den hadde dere ikke tenkt på nei

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Limboteorien faller vel litt fra hverandre etter de to siste episodene. Den er jo også avkreftet, men på den annen side ville vel ikke produsentene si "Jo, OK - dere gjettet riktig" dersom noen skulle snuble over deler eller hele hemmeligheten.

Det er flere som har reist frem og tilbake mellom øya og fastlandet, men fordi det kan være en spoiler for de som ser på TVNorge, skal jeg ikke si noe mer om det. Det er forøvrig ting som skjer i de to-tre siste episodene som gjør at ALT er mulig, egentlig (på øya ihvertfall). Og at de som håper på en 100% rasjonell, 'vitenskapelig' forklaring på alt nok blir skuffet.

Twisten/cliffhangeren kom ikke så overraskende på meg som jeg hadde håpet, derfor ble det et aldri så lite antiklimaks for min del. En bitteliten a-ha opplevelse ble det jo, men jeg hadde allerede gjettet meg til hovedlinjene i dette via de forrige episodene.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Hvem? Etter at Juliet (og nathan) kom til øyen, har man virkelig sett folk dra fram og tilbake? Er vel ingenting som tilsier at Nathan f.eks hadde vært der før? Selv om han var veldig "poppis" og syns det var bare kos å komme til øyen? Det at Juliet absolutt ikke får reise hjem er jo også bemerkelsesverdig, kanskje hun ble "drept" av juice dopet og puttet i "limbo-ubåten" for at det skulle virke som hun reiste!? Og det var jo Bens intensjon å sprenge ubåten.

Den hadde dere ikke tenkt på nei
    Ethan Rom & Richard Alpert har jo vært tilbake til sivilisasjonen for og hente Juliet (Og kanskje flere)

Og hvem enn personen som filmer Juliet sinn søster sammen med en unge må jo også ha dratt frem og tilbake (og det er jo litt vel rart at hvis de er i en limbo dimensjon så kan de kommunisere med den vanlige verden)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Ethan Rom & Richard Alpert har jo vært tilbake til sivilisasjonen for og hente Juliet (Og kanskje flere)

Og hvem enn personen som filmer Juliet sinn søster sammen med en unge må jo også ha dratt frem og tilbake (og det er jo litt vel rart at hvis de er i en limbo dimensjon så kan de kommunisere med den vanlige verden)
    Hvordan vet du at Ethan og Richard var på øya før de hentet folk dit?

Selv om det kan kommuniseres toveis mellom øya og resten av verden, hvordan vet du at mennesker kan reise like enkelt som signaler?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

Selv om det kan kommuniseres toveis mellom øya og resten av verden, hvordan vet du at mennesker kan reise like enkelt som signaler?
    Obs, nå kan det være at jeg har forsnakket meg litt her (Du får se de neste episodene, så blir du nok overbevist om at de ikke er i en limbo) - uansett, det er jo rart at de kan kommunisere med resten av verden hvis de skal være i en annen dimensjon. Tror forfatterne er lei av den teorien, og det hadde vel blitt litt vel mye og forklare seerne hvordan alt dette skulle fungert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe

hmm, de viste jo oss'n reisen var!!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av X3M
    hmm, de viste jo oss'n reisen var!!
    Fra øya? Eller til øya?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja, der var siste Lost på TVN fortært og SPOILER da åpenlyst.

Det mest spennende her var jo kanskje " I think we should tell her..." "No, not yet" mellom Juliet og Jack.. The JJs. Jeg tror at Juliet har fått inntrykk av at det ikke er mulig å reise tilbake. Og fått Jack med på dette. Lukter som en rekke "teleporting" eksperiment som har gått gæli. Blir jo kjempekjekt å se hva Jack gjør nå. Dumme Kate, typsik kvinnfolk

Ellers var jo fadesen mellom faren til Lock og Sawyer ikke fullt så interessant. Jeg tipper dette bare er en del av Bens sitt psykologiske spill og at han rundlurer Lock til å hengi seg til "the others". Var jo ikke akkuratt mystikk bak hvordan faren kom dit. (Hvordan "the others" vet alt om alle er jo også et spørsmål, CIA? Spitnatz?) Kan også lure på om "The Others" er så drittlei av å vær på øys at de leter etter en "messias" skikkelse som skal ende alt. Og at Lock da var en kandidat til dette.

Hva som skjer med Juliet når Sawyer kommer tilbake er forsåvidt også interessant, her må nok boksehanskene på.

(Oppfordrer alle fra neste sesong av, ivertfall de som er igjen, til å følge sendeplanen til TVN. Da slipper vi spoiler problematikken og får bedre flyt i diskusjonen og teoriene. På forhånd takk )

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg synest det med sawyer og locke var helt ok eg! Her binder de sammen MANGE av disse flashbacks som folk mener er seriefyll!

Sawyer får sin hevn på han som ødela livet til familien hans! Locke slipper å drepe faren, men får hevnen sin okke som! Og spørsmålet som er igjen er som du sier Jozho, hvorfor legger Ben opp til dette?

Ben lurer jo forsåvidt ikke hverken sawyer eller Locke, det er faren til Locke, og faren avslører jo seg selv ovenfor sawyer!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nå si at hvis du får noen til å drepe en kar, da har du lurt dem bra mye. Virker også som om Ben har en ganske klar psykologisk profil på hele hurven. Han regnet med at Lock ikke skulle klare det, men visste allerede om båndene mellom Sawyer Jr. og Sr.

En annen ting jeg kom på, episoden med fokus på Sun og Juliet. Sun ble jo fortalt hva greia var med Claire og hvordan Juliet fikset det. Hun ble fortalt at "hvis ungen ble unnfanget på øya så ville hun dø, men hvis hun ble gravid før hun kom til øya så gikk det bra.." Burde det ikke da ringe en bjelle hos Sun, siden Claire ble så syk, hun ble jo helt sikkert ikke gravid på øya. Og vi får jo bekreftet at det var "the others" som gjorde henne syk. hmm, logisk brist..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke Ben som tipset Locke om sawyer sin forbindelse med faren til Locke! Det var en av de andre, husker ikke navnet! Så var det noen som "lurte" sawyer så var det jo John Locke! Men sannheten er vel mer i retning av at locke gjorde både seg selv og sawyer en tjeneste tenker eg! (enda det er galt å drepe, til og med i en fantasiverden)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes jo også det var ganske interessant at det nå er 2 kilder (dama fra helikopteret og faren til Locke) som bekrefter at flyet ble funnet på havets bunn med alle ombord døde. Her lukter det jo konspirasjon og maktspill på MEGET høyt nivå hvis det altså ikke er snakk om limbo/alternative dimensjoner. Det har jo lenge vært spilt på at "the others" vet alt om passasjerene, også detaljer som det ikke ville være vanlig å vite om, så det er uansett rimelig klart at det er en stor organisasjon som herjer. Med mindre vi har med telepati å gjøre, da....?

Faren til Locke er jo for øvrig overbevist om at han allerede er i det hinsidige.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Profil over alle som er ombord i flyet skaffer Ben og the others seg etter at de ser flyet som krasjer helt i begynnelsen av sesong 3!

"Goodwin - did you see where the tail landed? If you rund you can make it in an hour, Ethan, get up to the "et eller annet fuselage eller noe" there might actually be survivers, and you're one of them! a passenger, Get me detailed information about everyone bla bla bla! I want lists in three days!"

I senere episode ser vi at de har skaffet seg detaljert informasjon om alle! Og den er detaljert! lol!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    I senere episode ser vi at de har skaffet seg detaljert informasjon om alle! Og den er detaljert! lol!
    Ja, med mindre dette er et spill Ben/Bens overordnede(?) har orkestrert allerede, og at flykræsjet er planlagt for å få et bestemt knippe mennesker til øya. Så detaljert informasjon er det uansett ikke helt enkelt å skaffe, og det er rimelig klart at Ethan ikke kunne skaffe alt det de vet på tre dager. Begynner faktisk å lure på om Ben er telepat... Han er uansett meget talentfull i forhold til å forutsi hva andre kommer til å gjøre under gitte forutsetninger. Han har jo selv sagt at han alltid har bodd på øya, og vi har jo sett at øya påvirker folk på bemerkelsesverdige måter.

Tror dere dette med tallene bare er en red herring, forresten? Tallene var jo vesentlige i første og andre sesong, men er jo kommet helt i bakgrunnen nå.

Og forresten, dette med Juliets og Jacks hemmelighet overfor Kate... Er litt ullen i hukommelsen her, men kan ikke det ha med hennes mulige graviditet med Sawyer å gjøre?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er jo grei, det forstår vi jo allerede i 1 sesong. Det som er et tankekors her er jo at de "alltvitende others" ikke ventet at flyet skulle krasje.

Noen tanker om mine tanker om Sun, Claire og Juliet? Er det noe som tilsier at Sun ikke skal reagere på dette Juliet forteller/gjør? (Utenom at hun er i hormonell ubalanse p.g.a graviditeten?)

EDIT:roffe: alle virker jo forundret over at flyet krasjer.. (men ikke Ben)?

At flyet også ble funnet ved bali er jo også rart, da de skulle i helt motsatt retning.

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Nå vet jeg ikke hvor "lovlig" det er å linke til andre forum her inne...men siden dette absolutt ikke har NOE med hifi/hjemmekino å gjøre, så anntar jeg at det går greit? Dette er i allefall et FLOTT forum for folk som har meninger,diskuterer teorier osv. osv som jeg har hengt litt på siden starten på siden Veldig mye bra her inne Link : 4815162342

Bare en heads-up til dere her inne som faktisk interesserer seg for dette....i allefall for oss som ikke følger NORSK sendeplan :P

Side 3 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •