24 sesong 6 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 85

Tråd: 24 sesong 6

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av knagg
    Eneste grunnen til at jeg ikke liker 24 er at jeg ikke kan få nok av det!
    Eneste grunnen til at jeg ikke liker 24 er fordi manusforfatterne skriver mer og mer absurde og utroverdige historier.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Eneste grunnen til at jeg ikke liker 24 er fordi manusforfatterne skriver mer og mer absurde og utroverdige historier.
    Haha... den var god... er historiene kun verdig de som er utro?
    Det heter faktisk "lite troverdige"...

Dessuten - skal nå alt på "død og liv" være så forbannet realistisk også nå da...?

PS: Den avataren din er vel også rimelig "utroverdig"... ;-)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Er jo et spørsmål om hva man liker. Lost er ikke direkte realistisk det heller, men digger det uansett. Eller Heroes eller hva det heter, som jeg synes var direkte søppel, fordi det omhandlet folk som kan reise i tid eller dimensjoner eller whatever.

Men digger 24, tenker aldri på hvor realistisk det er når jeg ser det, da er det ikke rom for å tenke på annet enn spenningen. For min del hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen småspoilere (ganske små)

Har akkurat sett de første 5 episodene i rekkefølge. SINNSYKT for en serie, nesten like vanedannende som snus. Er så mange inntrykk, klarer nesten ikke å sovne uten å ha formidlet noe. Vet det er mange som ikke har sett det enda, og som skal se det senere, så skal prøve å ikke røpe for mye. Men kan røpe at hvis serien fortsetter slik, har vi myyye i vente. Allerede fått røpet noen goodies, bare etter 5 episoder.

- Milo fra første sesong er tilbake. Det er også Morris fra sesong 5, som har funnet tilbake til Chloe. Gjensyn med bl.a. Karen Hayes, Bill Buchanan, Curtis Manning, Wayne Palmer og "the mystery man".

- Jack ble hentet tilbake for at han skulle ofre sitt liv (alle som har sett traileren vet dette).

- Curtis har et personlig "problem" med en fyr som har en stor del av plottet. Dette skal få konsekvenser...

- Wayne Palmer er president. Han har en søster, hun er advokat, og kan være en pain in the ass.

- Jack har familie, hvertfall en far han ikke har snakket med på 9 år, og en bror han ikke har sett siden Teris begravelse (hvorfor vet man ikke enda, men jeg har lagd noen teorier...). Broren har vært med før... (røpt for mye? Skal ikke si hvilken sesong, men han har vært på skjermen... Hint: Han er stinn)

- Trusselen er atomvåpen. Fienden er fra Midtøsten.

- Jack er ikke like selvsikker som han var før. Kanskje ganske normalt etter å ha sittet en (lang) stund i kinesisk fangenskap. Han tviler uansett på egen handlekraft og evne til å ta part i CTU.

- Bill Buchanan har giftet seg. Gjett med hvem...

- Noen som har sett Van Wilder? Forbered dere på Taj i en litt annerledes rolle...

- Og for å si til slutt: Serien har baller. De tør gå langt, og det bare etter 5 episoder. Lurer på hva som skjer videre, men det er mye å gå på, sannsynligvis 90% jeg ikke klarer å tenke ut en gang. Gleder meg til å finne ut mer om The Bauers... Vet at jeg sitter benket til TV'en natt til mandag (har en amerikansk kompis med FOX).

So there you have it. Hvis du er glad i spenning, kanseller livet ditt 1 time i uka de neste 6 månedene, jekk en kald halvliter, og sett deg til rette i godstolen. For dette er eksposive saker (praktisk talt...). Og nå skal jeg sove...

Active Flateng sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når sesong 6 starter opp på TV2??

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden de kjørte re-run av "Sesong 3 - Episode 1" i natt vil jeg tro det blir leeeeenge til.....

Har til nå sett 12 episoder fra Sesong 6 i ren HD og må si jeg er meeeget happy, happy, happy....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker veldig godt sesong 6 so far! Men den er brutal! Merket flere ganger at kona snur seg bort og ikke vil se! (Drill mot kropp etc)

Synest d er blitt alt for lett å bruke tortur for å få kjapt og enkelt et svar ut av en stakkar!

Blir litt urealistisk.....

Men serien er knall!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er uvel. Det er rett før jeg kaster opp på tastaturet.

Spoiler for forrige episode av 24 i sesong 6:

24 har vært nedadgående siden sesong 1 men jeg kan ikke huske sist gang jeg så en episode som var så rotten som den som ble vist igår. Det er helt utrolig at de som skriver episodene slipper unna med disse karakterene de skriver. Jeg har *ALDRI* vært utsatt for så tegneserie-aktige karakterer i en tv-serie som det jeg så idag. Da tenker jeg spesielt på vise-presidenten og Mike Doyle (stedfortreder for Curtis).

Hvem er det som faller for dette, disse replikkene og disse rollefigurene? Hvem er det som tror at folk ville reagert slik disse folkene gjør? Er det noen som syns disse to personene opptrådde naturlig og virkelig? At presidenten skal være så 1-dimensjonal og en innlysende "slemming" har jeg ingen respekt for. Det er ufattelig fordummende av skribentene å lage slike karakterer, og det er veldig fornærmende mot oss seere. Vi har ikke hjernekapasitet til å tolke noe annet enn svart/hvitt-karakterer; enten gjennomsyret onde eller heltemodige gode, så vi må det matet inn med sølvskje. Denne dikotomien gjelder både Jack og presidenten.

Og hva i all videste verden er det som feiler ansettelses-prosessen i CTU? Er det bare åndsvake, ustabile mennesker som blir ansatt? Det er ille nok at Chloe, som er mentalt ustabil, har klart å holde den jobben i flere år. Det er enda mer ille at folk som Milo og Morris (og nå Mike Doyle) klarer å få stilling i en så sensitiv og viktig instans som CTU. Jeg ville ikke stolt på noen av disse til å levert avisen min, og disse sitter og forsvarer amerikansk sikkerhet? Ikke rart alt går til he|vete! Morris kommer med 1 uskyldige kommentar til Mike, og han klikker i vinkelen og lager stort show ut av det? Hvem ville reagert sånn som dette? Tegneseriefigurerer! Tegneseriefigurerer som er ment for å underholde barn. Barn som må få karakterene sine stavt ut i STORE RUNDE BOKSTAVER for å forstå dem. Herregud, skribentene maller disse rollefigurene med så stor og feit pensel, det går ikke an å se en eneste detalj på dem.

Den største grunnen til at 24 suger verre for tiden er at skribentene har ingen rom for gråsoner. Det fins ingen moralsk ambiguitet. Alt skal være svart/hvitt, og det skal komme klart frem hvem som er hvem. Slik er ikke verden. Folk har både gode og dårlige kvaliteter. Folk har motivasjoner, egen vilje som kontrolleres av selvbeherskelse og selvdisiplin. Folk er ikke konsekvente; av og til gjør man ting som strider med den man er. Jeg vet det er for mye forlangt å spørre om å se slike personligheter på tv, men kan forfatterne være så greie å gi oss *bittelitt* mer dybde i rollefigurene enn "I am the evil master of the universe. Watch me kill the middle east MOHAHAHAHA!"

Det som irriterer meg mest med 24 er nettopp dette; fordummingen av både rollefigurerer, story arcs og handling. Men noe som irriterer meg nesten fullt like mye, er at folk ikke ser dette. Folk er fullstendig fornøyd og tilfreds med å se (det som jeg anser som) dårlig tv. Jeg kan tenke meg at 97% av folkene som ser denne serien syns forrige episode var kjempekul bare fordi den var full av action-scener, skyting, drap, osv. For all del, 24 har alltid vært en spennings-serie. Men dette er ikke det samme som action-serie. Man hadde skytescener i sesong 1 også; det er ikke dette jeg har noe imot. Jeg er stor fan av action jeg også, men når man fokuserer så mye på skyting og drap, og lar en 12-åring skrive dialogen til karakterene, så blir det jæææææææææææææææævlig dårlig tv-program av det.

PS: og hvor er realtime-aspektet? Jeg bare lurer. *sukk*

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og du ser på denne serien fordi???

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig i at episode 13 av denne sesongen fremstår som relativt meningsløs. Ting går vanvittig tregt, masse vissvass i handlingen, lite sannsynlig fremdrift i de scenarioene vi presenteres for. Minner mest om en billig såpeopera....:neutral:

Vi får håpe at det tar seg opp igjen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Og du ser på denne serien fordi???
    Jeg ser på 24 i blind og meningsløs tro på at serien kan skjerpe seg.

Er du uenig i noe av det jeg sa? Syns du presidenten virker som en multi-dimensjonal, realistisk skrevet rollefigur? Syns du det var logisk av Mike (han nye fyren) å gå bananas på Morris pga 1 spørsmål?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett den aller siste enda, så får vente med å lese det siste spørsmålet og ikke minst vente med å uttale meg om denne episoden! Frem til og med episode 12 synest eg er bra! Trives med å se på, men som sagt, noen ganger er det veldig lett å få folk til å si det du vil høre! Banke de litt så går d bra!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er uvel. Det er rett før jeg kaster opp på tastaturet. (...)
    Det heter populisme... Massene vil faktisk ha denne serien. Tror du det er en tilfeldighet at opphavslandet har en gjeldende norm vedrørende språkbruken i nyhetssendinger som tilsier at dialogen skal være forståelig for en 12-åring? Det heter fordummïng.

jeg synes serien er alt for banal - ja banal - til å ta den innover meg som annet enn underholdning. Alle har vel spist pølse fra Narvesen?

Ps. Om du ønsker realisme - se nyhetene. (selv om deres nyanserte bilde også ofte blir projisert igjennom en noe uklar politisk linse. Aner jeg enda en debatt?)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at episode 13 ikke var top notch. Visepresidenten er den latterligste karakteren, tviler på at noen hadde oppført seg slik i denne situasjonen.

Når det kommer til personalet hos CTU er det jo en annen ting. Skal ikke si at jeg ikke er enig i en del av tingene som er nevnt her, men bare tenk: Doyle er CO i en militærenhet, selvsagt tar han ikke imot spydige kommentarer, hvertfall ikke i den situasjonen. Chloe kan gjøre mer med en PC enn MacGyver med fyrstikker. Selvsagt gir de ikke slipp på henne. Bauer er et eget kapittel...

Forøvrig burde Bauer holde seg langt unna konsulater til evig tid tror jeg... Har ikke funket helt for ham.

Og et spørsmål: Han gærne russern, er det samme skuespiller som Boris the Blade i Snatch?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Og et spørsmål: Han gærne russern, er det samme skuespiller som Boris the Blade i Snatch?
    Stemmer nok det
    Rade Serbedzija

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ps. Om du ønsker realisme - se nyhetene. (selv om deres nyanserte bilde også ofte blir projisert igjennom en noe uklar politisk linse. Aner jeg enda en debatt?)

Du lurer på hva jeg ønsker?

Jeg skulle ønske alle tv-serier var like bra som The Sopranos. (Regi, skuespillere, manus, osv. Jeg kunne skrevet en master-oppgave om denne tv-serien, men jeg skal begrense det til disse 3 ordene..)

The Sopranos legger listen som *alle* tv-serier burde ligge på. Denne serien har bevist at det er mulig å være både smart og intellektuell ("dyp") samtidig som den er underholdende og kjekk å se på.

Jeg er fullt klar over at ingen andre serier kan nærme seg den integriteten og respekten som The Sopranos har fortjent, men jeg syns nå at "24" i de siste sesongene ligger så milevis bak, at det er skremmende at ingen reagerer. Serien er så latterlig forenklet og fordummet, jeg blir lei meg av å se at folk ikke protesterer mot denne simplifiseringen og fornærmingen som de driver på med.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullt klar over at ingen andre serier kan nærme seg den integriteten og respekten som The Sopranos har fortjent, men jeg syns nå at "24" i de siste sesongene ligger så milevis bak, at det er skremmende at ingen reagerer. Serien er så latterlig forenklet og fordummet, jeg blir lei meg av å se at folk ikke protesterer mot denne simplifiseringen og fornærmingen som de driver på med.
    Det heter populisme... Massene vil faktisk ha denne serien.
    Tror du serien får seks runder på lufta verden om uten at den faktisk banalt nok appellerer til de fleste? Du vet like godt som meg hvem som betaler for kalaset og de er populister med store monetære interesser. Hovmod står for fall heter det seg, men kanskje de dumme liker dum underholdning?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser på 24 i blind og meningsløs tro på at serien kan skjerpe seg.

Er du uenig i noe av det jeg sa? Syns du presidenten virker som en multi-dimensjonal, realistisk skrevet rollefigur? Syns du det var logisk av Mike (han nye fyren) å gå bananas på Morris pga 1 spørsmål?
    Du fikk tydeligvis ikke med deg at de har en historie fra tidligere, som vi ikke vet noe om. Vil nok komme frem hvorfor stemningen mellom de to er som den er....

Jeg digger denne serien, og dere som lurer på hvordan dumme folk kan få ansvar for sikkerhet etc i Usa, så heter presidenten George Bush, og er definitivt ikke kjent for å være den skarpeste kniven i skuffen....

-J

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •