80-talls nostalgi på DVD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

80-talls nostalgi på DVD

La pluselig merke til at tre av mine favorittserier fra 80-tallet kommer ut i samlebokser til en svært overkommelig pris om ikke så lenge:

The Incredible Hulk (1977 - 1982)
    Knight Rider (1982 - 1986)
    Miami Vice (1984 - 1989)

350,- for hver av de komplette seriene, synes jeg er en ganske hyggelig pris, og har man is i magen og venter litt, vil man sikkert få dem enda billigere etter hvert.

(Ja, jeg vet at boksene er gitt ut for lenge siden i UK, men så vidt jeg vet er det bare Knight Rider som har vært mulig å kjøpe for under 200,-. Så disse boksene bør være billigere enn å importere fra UK. Alle sesongene har vel vært gitt ut individuelt i Norge, men dette er første gang jeg ser samlebokser med de komplette seriene her)

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange timer kvalitets underholdning her, selv om jeg tilbrakte første delen av 80 tallet i bleier har jeg i senere kjedsomhet, med litt hjelp av netflix og unblockus stiftet bekjentskap med Miami vice, magnum pi, airwolf etc

Miami vice samlingen kan nok bli vanskelig og si nei til 😄
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Miami Vice boksen for noen år siden og storkoser meg med 80 talls stemningen. Må bare le litt når Tubbs sitter på båten og skal finne musikk og åpner en kuffert med kassettebånd. Crockett og Tubbs på fest og bandet spiller en version av Laura Branigans self control. Mye bra musikk er det også og temasangen er og blir en klassiker.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er dessverre så gammel at jeg husker alle disse tre... Jeg husker de var kule da, men er usikker på om jeg synes det nå.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    Jeg er dessverre så gammel at jeg husker alle disse tre... Jeg husker de var kule da, men er usikker på om jeg synes det nå.
    Hehe.. faren er nok stor for at en blir skuffet når en ser dette igjen etter alle disse årene
    En ting er at kvaliteten på nyere produksjoner er en helt annen. En annen ting er nostalgien som spiller oss et puss. Vi husker det gjerne som bedre enn det faktisk var..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oh ye of little faith

Knight Rider har jeg ingen illusjoner om. Det er ren guilty pleasure. Hulk er jo i praksis en remake av serien The Fugitive (Jaget), men med en grønnmalt bodybuilder som rydder opp når de havner i en farlig situasjon. Med unntak av effektene, er nok denne serien relativt tidløs. Miami Vice, derimot, den er det ingen grunn til å tvile på. Greit nok, serien er ikke superrealistisk, akkurat, men det var nok heller aldri meningen. Og musikken er jo knallbra, da. Helt klart noe av det beste 80-tallet hadde å by på av popmusikk.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spessielt Miami vice er en berretiget klassiker du kan virkelig se hvordan de faktiskt utvikler metodene og formlene til hva man ser tv-serier bruker nå i dag, veldig mye av de første sesongene minnet meg egentlig mye om elementer, fortellnings teknikker Burn Notice, men det er jo selvsagt andre veien

Som serie vil jeg faktiskt påstå at Miami Vice er vel så bra som overnevnte burn notice, om ikke bedre og jeg så ikke miami vice før tidligere i våres i en alder av 33 :P

Absolutt er det mye cheese faktor, men jeg ble regelrett overasket hvor mye dybde de faktiskt ga karakterene, jeg hadde forventet meg langt mer papir figurer.

Så også et intervju av nyere dato hvor Don Johnson blir konfrontert med og nesten skape alene 80 talls looket, og faktum var at han var bare varm, og derfor droppet han sokkene og skjorta :P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Lignende tråder

1. Svar: 14
    Siste melding: 03-22-2009, 20:28
  2. 80 og 90-talls musikk med god lyd
    By Kriller in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 12
    Siste melding: 11-02-2008, 11:06
  3. Nostalgi: Barne-TV fra gamle dager på YouTube
    By Kokken in forum Generell chitchat
    Svar: 2
    Siste melding: 11-13-2007, 19:55