HBO nordic, 79 kronor/månad - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mener noen her det er greit å måtte skrape TV'en etter 2 år fordi det har kommet nye software-funksjoner som ikke er laget bakoverkompatible? Skal man måtte bytte hvert andre år i evig tid?

Tenker da ikke på nye fysiske forskjeller som større tv, bedre oppløsning, 3D og slikt, men rene software-funksjoner som foreksempel Nettflix og HBO.

Dette blir en dyr trend om alle elektronikkprodusenter ser at de kan slippe unna med det.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konsoller,bluray spillere,AppleTv og andre media bokser er hva en bruker om dem ikke har app til smart biten på tv.

I dem fleste tillfeller er disse alternativene vesentlig bedre også...

Er spent på hvordan Samsung sin versjon av AppleTv blir...virker heftig.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På litt eldre Samsung skjermer, har jeg forstått man kan kjøpe en liten boks som festes bakpå TVen, så får man samme hardware som de nye.

Panasonic har ikke den muligheten og ligger bak Samsung med implementering av diverse tjenester.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Mener noen her det er greit å måtte skrape TV'en etter 2 år fordi det har kommet nye software-funksjoner som ikke er laget bakoverkompatible? Skal man måtte bytte hvert andre år i evig tid?
    Det beste er å drite i "Smart-TV" og andre unødvendige funksjoner og heller velge den TV som gir best bildekvalitet for pengene. Hvis selskap som HBO ikke gidder og lage apper til konsoller og mediespillere er det deres tap, jeg finner uten problem deres serier på andre måter enn og abonnere på en streamingtjeneste som ikke holder mål.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har så rett så rett. Men de markedsfører seg nå mot de store massene med Samsung Smart-TV alt i ett opplegg. Da er det mange som punger ut titusenvis av kroner og forventer at det fungerer mer enn 2 år før skiten må skrapes.

Den ekstraboksen til Samsung har jeg ikke funnet i salg til Smart-tv'en på loftet som er en enda mer antikk 2010 modell som hverken har netflix eller hbo.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bra at folk som har relativt nye tv'er skal måtte føle at de sitter med utdatert teknologi og et litt irriterende tomrom i lommeboka. Har de oppgraderingspakkene til Samsung rukket å komme i butikkhyllene?

Jeg bruker fortsatt den samme Pioneer plasmaen jeg kjøpte for 8 år siden og kunne etter en formiddags møysommelig mysing i en expertsjappe ikke finne ett vettugt argument for å kassere den. En "Dumb TV" føles nok mere tidløs. Nå som HBO endelig har fått billedkvaliteten opp på anstendig nivå kan jeg anbefale outsourcing av Smart TV funksjonene til en PC.

I en ideell verden skulle det holdt å koble TV'n til en eneste datakapabel kasse, men nei, i det HBO og NetFlix matcher hverandre på PC oppdager jeg at billedkvaliteten på NetFlix er mye bedre på PS3! I tillegg viser det seg at veldig mye har Dolby Digital 5.1 lydspor der, mens rubbel & bit er stereo på PC. Har gått fra å være konsollhater til å bli litt mer kjølig til windows, men skal sies at jeg ikke har 8'ern enda.

Desverre ser det ut til at HBO prioriterer Xbox først, men uansett, og med tanke på hvor lite 79 spenn i mnd. er, vil jeg nå fakiskt anbefale HBO.

Vikings har premiere i morgen, så kommer sesong 2 av Borgias, filmen Phil Spector med Pacino og Mirren og så er det igang med ny Game of thrones...alt dette i løpet av en mnd. Reasonably priced tv-snadder?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CableGuy
    Ikke bra at folk som har relativt nye tv'er skal måtte føle at de sitter med utdatert teknologi og et litt irriterende tomrom i lommeboka. Har de oppgraderingspakkene til Samsung rukket å komme i butikkhyllene?

Jeg bruker fortsatt den samme Pioneer plasmaen jeg kjøpte for 8 år siden og kunne etter en formiddags møysommelig mysing i en expertsjappe ikke finne ett vettugt argument for å kassere den. En "Dumb TV" føles nok mere tidløs. Nå som HBO endelig har fått billedkvaliteten opp på anstendig nivå kan jeg anbefale outsourcing av Smart TV funksjonene til en PC.

I en ideell verden skulle det holdt å koble TV'n til en eneste datakapabel kasse, men nei, i det HBO og NetFlix matcher hverandre på PC oppdager jeg at billedkvaliteten på NetFlix er mye bedre på PS3! I tillegg viser det seg at veldig mye har Dolby Digital 5.1 lydspor der, mens rubbel & bit er stereo på PC. Har gått fra å være konsollhater til å bli litt mer kjølig til windows, men skal sies at jeg ikke har 8'ern enda.

Desverre ser det ut til at HBO prioriterer Xbox først, men uansett, og med tanke på hvor lite 79 spenn i mnd. er, vil jeg nå fakiskt anbefale HBO.

Vikings har premiere i morgen, så kommer sesong 2 av Borgias, filmen Phil Spector med Pacino og Mirren og så er det igang med ny Game of thrones...alt dette i løpet av en mnd. Reasonably priced tv-snadder?
    Netflix prioriterer helt klart ikke surround via datamaskin. Det kan bare skyldes en ting: At de tjener penger på avtaler fra de som leverer eksterne enheter/apper.
    At det har noe med sikkerhet å gjøre, har jeg ingen tro på. Koder kan fint knekkes fra Xbox eller PS3 også. Man presser kundene over på noe for å ha større inntjening.

HBO har i utgangspunkt sagt at de skal komme med surround til PC også. Det kombinert med at de har langt bedre serier, gjør at jeg for min del er mye mer positiv til de enn Netflix. Først og fremst trenger de å utvikle og forbedre tjenesten, og de må vi å gi de litt tid til.

Ja, behold Pioneeren din og vent til OLED skjermer i betalbar prisklasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa opp før prøveperioden gikk ut via e-mail til kundeservice og fikk det bekreftet fra dem. Nå noen dager etter at prøveperioden er utgått får jeg en "ofisiell" mail fra en noreply adresse som sier at jeg sa opp etter at perioden er utgått og at abonnementet løper ett år fram i tid. Nå må jeg ta en ny runde med kundeservice.

I tillegg til at de dårlig på kvalitet får jeg følelsen av de prøver å svindle til seg mitt kundeforhold med lysskye salgsmetoder. De tar rett og slett mye plass og irritasjon. Ikke noe jeg ønsker fra en leverandør.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat sett ferdig sesong 5 av True Blood og det har vært meget god kvalitet på den serien ihvertfall. Sett via app til Samsung skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du spolefunksjon, resume play funksjon eller surround lyd? I såfall; hvilken årsmodell TV?

Da jeg sa opp var intet av dette tilgjengelig på 2011 modellene. Bildekvaliteten var jeg aldri negativ til, men det hjelper jo lite når jeg må skrive ned hvor jeg stoppet og så se fra starten av og opp til det punktet igjen ved neste anledning.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du spolefunksjon, resume play funksjon eller surround lyd? I såfall; hvilken årsmodell TV?

Da jeg sa opp var intet av dette tilgjengelig på 2011 modellene. Bildekvaliteten var jeg aldri negativ til, men det hjelper jo lite når jeg må skrive ned hvor jeg stoppet og så se fra starten av og opp til det punktet igjen ved neste anledning.
    Alt det har jeg ja, 2012 Samsung LED.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sa opp før prøveperioden gikk ut via e-mail til kundeservice og fikk det bekreftet fra dem. Nå noen dager etter at prøveperioden er utgått får jeg en "ofisiell" mail fra en noreply adresse som sier at jeg sa opp etter at perioden er utgått og at abonnementet løper ett år fram i tid. Nå må jeg ta en ny runde med kundeservice.

I tillegg til at de dårlig på kvalitet får jeg følelsen av de prøver å svindle til seg mitt kundeforhold med lysskye salgsmetoder. De tar rett og slett mye plass og irritasjon. Ikke noe jeg ønsker fra en leverandør.
    Og du er kanskje fremdeles "medlem" eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, utmelding gikk fint etter noen runder med kundeservice. Men jeg kommer til og melde meg inn igjen om de fikser alt til 2011 modell Samsung.

Vet noen om dette nå er fikset?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut. Går ut fra at du har sjekket at de faktisk har avsluttet da. Ikke bare stolt på at de sier de har gjort det.

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HBO er LANGT una kvaliteten til Netflix.

Fikk fnatt når jeg så "HD" kvaliteten til HBO. Den er mildt sagt elendig når man sammenligner med Netflix.

Jeg skulle GJERNE fornyet mitt kundeforhold til HBO men de må seriøst gjøre noe med både lyd og bilde før det er aktuelt.

Netlfix fungerer fint å streame fra min Maranzt BD spiller, Wii, PS3, Apple TV og Mac.

Kobler HDMI kabel fra Mac til Receiver, ser ut som gammel VHS kvalitet.

Gjerne HBO men ikke med kvaliteten de tilbyr i dag. Skulle gjerne sett det på en Samsung TV. Ser ut til at de som har en nyere Samsung TV med HBO app innebygd er relativt fornøyde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble veldig fornøyd da jeg testet HBO på en ES6805, bildekvaliteten var helt okey. Samme på nettbrettet (første gen. iPad). Via HDMI fra PC derimot var det ikke annet enn en gigantisk skuffelse.

Glemte selvfølgelig å avbestille, men tenkte/håpet at HBO ville fikse kvaliteten frem til Game of Thrones begynte igjen. Benket meg ned for å se via PC, men kvaliteten var såpass ræva at jeg pauset episoden etter tredve sekunder og lastet den heller ned. Kjører på tilnærmet 100/100 mb (studentbyer har vel noen fordeler :grin: ), så dette skal ikke være problemet.

Til sammenligning er Netflix utmerket, men irriterer meg veldig over at jeg ikke får "SuperHD" som de kaller det uten å måtte gå via en app av noe slag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe nytt her i forhold til AppleTv? Er det fortsatt airplay mirroring som gjelder?

Intermediate buzzlight sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo.

Noen som kan hjelpe meg med et problem her?
    Har en 14 dagers prøveperiode hos hbo for å se om det er noe.

Har koblet pc'n til tv'n med en hdmi kabel, men bildet "flyter" ikke ordentlig.Hakker og stopper litt opp og helt ute av sync.
    Er skikkelig irriterende å se på. Har koblet pc'n rett i ruteren for best kvalitet, men hjelper tydeligvis ikke.
    Hastigheten er 50/10mbps/s, det burde vel holde det?
    Men på iPad 2, så flyter bildet som det skal. Er det noe innstillinger på pc'n da?

For det finnes ikke noen hbo app enda til panasonic tv'er?
    Eller ville det fungert bra med Apple tv eller chromecast?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke igjen problemet. Hastigheten skulle ikke være noe å si på. Prøv gjerne med en annen nettleser.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lastet ned appen på PS3, men billedkvaliteten er jo ræva. I mørke sener er det verre enn gammel vhs, og personer og ting i bevegelse beveger seg rykkvis over sjermen.

Kan dette være pga HDCP missmatch mellom PS3 og Sony HW50? Begge er jo Sony produkter, så skulle ikke tro det.

HDMI-kabelen er veldig gammel, har dette noe å si? Den funker jo knall på Blu-ray.

Hastigheten på nettet er 80/80 via fiber, så det skulle være rikelig.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •