HBO nordic, 79 kronor/månad - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    1. Mangel på støttede plattformer

2. Bildekvaliteten er ikke godkjent, selv om seriene er det.

3. Du har ingen åpenbar oversikt på hva du har sett og hvor langt du er kommet, ihvertfall ikke sammenlignbart med Netflix.

4. Det finnes ingen alternativer for å endre kvalitet på bildet og det står ingenting om hva slags oppløsning det er det du ser på.

5. Ingen bekreftelse på når og hvilke plattformer de har planer om å støtte.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg VIL gjerne like HBO Nordic, og muligheten det gir for å se seriene ett døgn etter visning i USA.

Bildekvaliteten via PC er dog skandaløst dårlig. Kvaliteten fungerer kanskje på små skjermer, men på lerret blir det bare en veldig dårlig opplevelse.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sammenlignet litt Netflix og HBO på bildekvalitet. Spilte av en film som var på begge plattformer. Begge med PC.
    Resultatet var ikke overraskende for min del. Jeg fikk bekreftet det jeg har opplevd med Netflix.

På skarphet er det vanskelig å registrere noe særlig forskjell. Men der hvor det tydelig skiller er på fargerikhet eller kontrast. Bildet er betydelig mer utvasket på Netflix. Det har jeg hele tiden ment og det var tydelig når jeg kunne skifte frem og tilbake på et sekund eller pause begge på samme sted. Mye rikere, mer mettet og korrekt gjengivelse med HBO.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    But but.. jeg har fornøyd med bildekvaliteten på Netflix men registerer at mange her klager på bildekvaliteten hos HBO.
    Så kommer orso her og gjør forvirringen total, med å si at HBO har BEDRE bilde enn netflix?(!)

Flere som har har testet begge samtidig og er enig i det over?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    But but.. jeg har fornøyd med bildekvaliteten på Netflix men registerer at mange her klager på bildekvaliteten hos HBO.
    Så kommer orso her og gjør forvirringen total, med å si at HBO har BEDRE bilde enn netflix?(!)

Har ikke testet HBO, men har ingenting å utsette på Netflix. De har jo til og med mange 70-80 tallsklassikere i HD. Det er moro å se disse man så sist på VHS/Beta i god kvalitet. Vudu dekker mitt behov for HBO serier. Alle de andre nettverkene også. Og tipper HDX fra Vudu er helt overlegent HBO sin egen løsning. Det er riktignok stykkpris på sesongene, men du kan kjøpe mye for den tusenlappen HBO lopper fra deg bare for å ta et abonnement.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn

Stoler du ikke på meg?

Spørs nok også hva man sammenligner. Det kan virke som Netflix leverer høyere kvalitet via eksterne enheter enn direkte fra PC. Via PC er Netflix ubrukelig for min del. Men det kan også tenkes at det blasse bildet er til stedet via apps også, men da med høyere oppløsning og skarphet.

Uansett, direkte fra datamaskin er HBO klart bedre med testmaterialet jeg prøvde.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Stoler du ikke på meg?

Spørs nok også hva man sammenligner. Det kan virke som Netflix leverer høyere kvalitet via eksterne enheter enn direkte fra PC. Via PC er Netflix ubrukelig for min del. Men det kan også tenkes at det blasse bildet er til stedet via apps også, men da med høyere oppløsning og skarphet.

Uansett, direkte fra datamaskin er HBO klart bedre med testmaterialet jeg prøvde.
    Du har vært inne på Netflix-profilen din og satt høyeste kvalitet? Just checking...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.

Skulle flere sammenligne, så si fra hvilke platform dere sammenligner.
    Ellers blir det like dumt som disse debattene hvor folk sier at man har sammenlignet lossless mot mp3 uten å nevne bitrate på mp3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjort en ny sammenligning med annen film. Fortsatt PC som platform for begge.
    Det er mulig selve skarpheten er litt bedre hos Netflix. Litt vanskelig å si, og uansett snakk om liten forskjell på en 50". Men bildet bærer helt klart preg av å være utvasket med svake farger. Man får litt følelsen at Netflix prøver å gjøre det bedre enn hva det egentlig er. Og resultatet det hele ser noe kunstig ut.

Foretrekker HBO med god margin. HD kvalitet er det ikke. Omtrent som DVD kanskje.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok stor variasjon i kvalitet utifra hvilken plattform man bruker, jeg har 2012 Samsung Led og begge appene der og synes Netflix er veldig variabel, noen filmer ser bra ut mens andre igjen er ikke fullt så gode.
    På HBO er det jamt god bildekvalitet, ikke strålende men ganske bra, mye bedre enn dvd ihvertfall, er godt fornøyd bortsett fra utvalget men det tar seg vel opp kanskje.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting med Netflix (via PC) er litt hakking ved panoreringer. Ganske plagsomt. Ser ikke det med HBO.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    En annen ting med Netflix (via PC) er litt hakking ved panoreringer. Ganske plagsomt. Ser ikke det med HBO.
    I alle dager...Får du spesialbehandling av HBO eller? Har du fått HBO abbonnementet via et Samsung produkt? 5.1 lyd leveres jo kun via Samsung smart tv feks, så forskjellsbehandling er det. Leter bare etter en forklaring på hvorfor du får et helt annet bilde enn det jeg gjør på min 50'' via pc'en. Uansett øyesykdom du måtte ha, evt. feber eller "igjenglemte" solbriller på nesetippen idet du ser på netflix får jeg ikke scenarioet til å stemme dersom du har samme HBO bilde som jeg har.

Og dette med panoreringen er jo også noe av det dårligste med HBO her igården, og er mye bedre hos Netflix, som i tillegg har hd og gnistrende farger her hos meg...for ordens skyld; jeg baserer dette på Boardwalk Empire på HBO og sesong 6 og 7 av Weeds på Netflix. Netflix har jo mye gammelt som sikkert er rimelig knudrete og blast.

HBO har heldigvis kjapp kundeservice og svarte:

"HD Kvalitet vil bli tilgjengeliggjort for resten av plattformene iløpet av kort tid."

Så foreløpig har jeg trua på at det bedrer seg. Får se når gratismåneden nærmer seg slutten om det har skjedd noe. Ser litt bedre ut på mobilen. Kanskje fordi den har Bravia engine.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt via PC her og jeg sammenligner samme materialet og lar de "løpe" samtidig.
    50" Panasonic VT30 plasma, godt kalibrert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er det håp om bedre tider. :-)

I går kom det hyggelig epost fra HBO Nordic, som virker lovende:

Takk for at du abonnerer på HBO!
    Vi utvider nå din prøveperiode slik at du kan benytte tjenesten vår helt kostnadsfritt i enda en måned. Du kan fortsatt avslutte abonnementet uten ytterligere forpliktelser så lenge du gjør det innen 28. februar 2013.

I løpet av de siste ukene har vi har vi hatt premiere på flere nye serier kun få timer etter USA- alle med norsk tekst. Nå er de nye sesongene av Girls og Enlightened tilgjengelige og du må ikke gå glipp av den spennende nye actionserien fra Alan Ball, Banshee. Om to uker er det premiere på første sesong av den europeiske versjonen av Borgia og 4. mars kan du se første episode av den påkostede serien Vikings, fyllt av intriger og eventyr. Og allerede 1. april kommer den tredje sesongen av seriesuksessen Game of Thrones. Frem til da har du god tid til å se, eller se om igjen, de to foregående sesongene.

I februar lanserer vi støtte for Airplay funksjonalitet og HD-kvalitet vil bli tilgjengelig på enda flere enheter. Etter dette følger vi opp med applikasjoner for Xbox og andre enheter.

For å gjøre tjenesten best mulig vil vi hele tiden utvide tjenesten med mer innhold, videreutvikle funksjonalitet og gi deg tilgang gjennom enda flere enheter.

Mvh
    HBO Nordic

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2011 modell Samsung TV med HBO app:

Ingen spoling, ingen resume play funksjon og andre elendigheter gjør at jeg må begynne å se fra starten av hver gang jeg tar pause. Heller ingen surroundlyd her i gården. Og innhold; 50 tv-serier hvorav jeg kanskje kan tenkes å se 8-10 av rettferdigjør IKKE et helt år med abonnement.

Hvordan er det mulig å lage det så dårlig?

Herved oppsagt.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har for gammel tv, jeg kan spole og den husker hvor jeg var forrige gang, er det ikke bare og kjøpe ny tv da?
    Enig at utvalget ikke er all verden.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra HBO:

Tjenesten vår er nå åpen for alle! Besøk hbonordic.com og bla deg gjennom vårt utvalg av serier og filmer. Du får helt nye episoder og alle tidligere sesonger. Se dine favorittserierer igjen eller finn nye favoritter.
    I løpet av de siste månedene har vi hatt premiere på flere nye serier. Få med deg den spennende nye actionserien Banshee fra mannen bak True Blood, Alan Ball, og serien Girls som bare blir mer og mer populær. Vi legger ut nye episoder hver uke.
    Nå tilbyr vi nesten alt vårt innhold i HD kvalitet på PC, Mac, Samsung Smart TV o g Samsung Blu-ray spillere. HD kvalitet vil også bli tilbudt på flere enheter om kort tid. I tillegg har vi lansert en første versjon av AirPlay-funksjonalitet som gjør det mulig å speile innhold som vises på din Apple-enhet til TV skjermen. Dette fungerer både for Mac, iPhone 4S, iPhone 5 og iPad 2 & 3. Vi vil fortsette å videreutvikle Airplay- funksjonalitet. Vi er også i ferd med å ferdigstille applikasjon for Xbox 360 som vil testes ut i løpet av de kommende ukene.
    Den 4. mars er det premiere på første episode av den påkostede serien Vikings, et episk eventyr du ikke bør gå glipp av. Den andre sesongen av Borgia har premiere 18. mars og 25. mars er det klart for den nye HBO-filmen Phil Spector med Al Pacino og Helen Mirren i hovedrollene. Filmen er regissert av David Mamet.
    Og 1. april er det endelig tid for vårens største begivenhet – premieren på den tredje sesongen av Game of Thrones. Gjør deg klar!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    er det ikke bare og kjøpe ny tv da?
    Det verste av alt er at jeg tror de ønksker det. Men der går altså grensen, bytte ut en 2011 toppmodell fordi de ikke klarer å programmere inn spoling og resume play.

Før det skjer ser jeg heller nettflix på bilderørs-tv heller enn HBO på ny Samsung.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mmmbeer
    Det verste av alt er at jeg tror de ønksker det. Men der går altså grensen, bytte ut en 2011 toppmodell fordi de ikke klarer å programmere inn spoling og resume play.

Før det skjer ser jeg heller nettflix på bilderørs-tv heller enn HBO på ny Samsung.
    Det sier vel seg selv at begrensingen ligger i hardwaren i TVen og ikke hos HBO.
    Min to år gamle Panasonic VT30 har f.eks ikke støtte i det hele tatt for verken Netflix eller HBO.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sier seg nok ikke selv. Dette er en Samsung smart-tv fra 2011. Samsung Smart-tv er gimicken i den store kampanjen angående Samsung og HBO. Det funker bare ikke så bra på alle. Og da blir "smart-TV" farlig nært misledende markedsføring.

Spolefunksjon burde de nok klart å tenke på i så gamle dager som 2011 også. Nettflix funker utmerket så det er nok ikke tv'ens hardware som er problemet.

Det dreier seg uansett om dårlig design enten da i 2011 eller nå av de som skriver apps til den. Uansett er det altfor dårlig og frister ikke til gjenkjøp av samsung eller "leie" av hbo.

Hva med det de finner på i 2014? Skal man da måtte bytte ut hardwaren fordi det har lagt til en liten funksjon inne i smart-huben? Det blir for dumt og gjør meg ikke villig til å bruke 20.000+ på et slikt produkt igjen. Gammeldags etter mindre enn 2 år.

Beklager; huset ditt har grunnmur eldre enn 5år. Du kan nok ikke kjøpe fliser fra oss. Bytt hus!

Edit;
    Siste nytt fra kundeservice hbo er; teknikerne jobber med saken. Nest siste nytt var; Samsung TV'er skal ha fungerende spolefunksjon. Jeg tror ikke de er helt på nett i den kundeservicen for å si det slik.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •