Fringe (Science-Fiction)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fringe (Science-Fiction)

Noen andre enn meg som elsker denne serien?

anbefaler og gå på Fringepedia - Fringepedia - The FRINGE wiki (wikipedia for Fringe )

Gleder meg som en unge til 22. januar for da er neste episode ute i amerika og da kan jeg laste den ned Episoden heter Firefly og mulig det er en referanse til Firefly serien

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    artig serie det ja:-D

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de bedre seriene for øyeblikket. Gleder meg til nye episoder !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, bra den. Så en episode igår og en idag. Ikke kommet lenger enn sesong 2 enda jeg da.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett sesong 1 på blu-ray.

Endte opp med og se 3 og 3 episoder i slengen... så ja, muligens bedre en LOST også :-D

Venter spent på om broren kjøper sesong 2 også :-D

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallbra serie, men det er allerede en tråd om den her inne.

Fringe

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt topp serie, har sett sesong 1 og 2 og 8 episoder av sesong 3 på et par uker. Synes serien tok seg opp og ble veldig interessant halvveis i den første sesongen.

Episode 8 i sesong 3 synes jeg virket inspirert av dexter.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er i gang med sesong 2. ( ble jeg som kjøpte den )

Ble 2 episoder da jeg startet i ettermiddag :-D
    Å den skuffer ikke, starter med et bang eller kræsj som kan gjøre en nervøs. Men etter det er det på`n igjen med mange rare ting some skjer :-D

Glerder meg til og se resten av sesong 2 nå :-)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var sesong 2 gjennomgått :-)

Mange hendelser er sett og "krigen" er i gang. (skal ikke røpe mere for de som ikke har sett den)

Torv ser sikkelig HOT ut som brunette syns jeg da... :-D

Ellers en sesongavslutning som gjør at jeg håpe sesong 3 på blu-ray er og få tak i til under 199,50 lappen i utlandet snart... :-D

Sesong 3 slippes forøvrig 6. September (håper de følger opp med og levere sesong 3 sonefri også i usa)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig etter et par månder sett ferdig Sesong 3.

Og det med og smelle til og se 5 episoder på rappen nå nettop.

Litt forvirrende i starten og skille mellom de 2 universene med det går seg til iløpet av en episode eller to.

Og for en måte og la oss dingle med beina utenfor stupet i undring på hva som skjer neste sesong...

Newcomer Nilka sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg er like begeistret som alle andre for denne serien.
    Jeg og samboeren begynte å se denne etter å ha kommet over en episode i sesong 4 på TV. Det virka riktig så interessent, men etter å ha sett de 4-5 første episodene klarte vi bare ikke mer.

Grunnen til at det ble for mye er at de på død og liv skal forklare alt det unaturlige med vitenskapelig teori. Dette hadde fungert om det ikke var for at de bruker helt feil måter å forklare det på. Dråpen som gjorde at begeret rant over var da vår kjære gale professor brukte Ockhamss Razer som forklaring på at noe måtte være spøkelser siden det var den enkleste forklaring, når nettopp ockhams razer forklarer hvorfor det i alle fall IKKE er spøkelser.

Det er mange slike vitenskapsfiendtlige hendelser i hver eneste episode og for en fysiker som min kjære og biokjemiker som meg ble dette bare ubehagelig og flaut å se på.

Jeg har på ingen måte vanskligheter med science fiction og at ting skal forklares ihjel vitenskapelig, men da må man enten ha satt seg inn i det vitenskapelige så godt at man forklarer det på riktig måte, eller så får man heller finne opp vitenskap. I denne serien er det så mange tilfeller hvor man forklarer hvorfor noe "overnaturlig" skjer med nettopp den delen av vitenskapen som enten beviser det motsatte eller i det minste er hovedgrunnen til at det ikke er slik.

Jeg sliter også litt med Eureka som har noen av de samme problemene.

Da ser jeg heller på serier som ikke forklarer ting og lar litt av det overnaturlige være mystisk og bare påpeker at det er vitenskap. Så for meg er Warehouse 13 mye bedre, selv om den kanskje er litt lettere og barnsligere i tonen.

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt serien fra begynnelsen men er blitt mer og mer lunken til den. Litt av samme årsaker som Nilka, det blir litt for mye overforklaring av ting og alt for mye krimskrams til at det får god underholdningsverdi for min del. Hvis det går noen uker mellom episodene mister jeg tråden og må på en måte anstrenge meg for å finne den igjen. Kan kanskje si det slik at denne serien er litt "tung", og at jeg foretrekker lettere saker?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi oi!!! Den serien her så jeg for noen år siden , og jeg elska den!!!

Ble så fortvila for den gangen trodde jeg ikke ble laget flere! Hvor mange sesonger er det??
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nilka
    Kan ikke si jeg er like begeistret som alle andre for denne serien.
    Jeg og samboeren begynte å se denne etter å ha kommet over en episode i sesong 4 på TV. Det virka riktig så interessent, men etter å ha sett de 4-5 første episodene klarte vi bare ikke mer.
    Syns det virket for meg at de prøvde og lage en ny x-files, men de gikk i fella som du nevner og skulle forklare alt sammen, og dette på en måte som får en hyperbole artikkel i illustrert vitenskap om kyborger til og se ut som en reel vitenskapelig artikkel.

Eureka er jo også en av disse seriene hvor jeg har tendens til og høre meg selv skrike til skjermen ' Gravitasjons krefter fungerer ikke på den måten !' husker spessielt en episode hvor et eller annet gikk galt som ville snu om på jordens magnetiske poler, noe som selvsagt reverserte gravitasjons kreftene og sendte bygninger til himmels.

Ikke rart enkelte mennesker ble livredde for at CERN skulle skape et gigantiskt sort hull om de tar sånne serier som god fisk.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som følger med på denne serien fortsatt eller?

Jeg er nesten ferdig med sesong 5, som sies og være den siste?

Nå har det jo tatt helt fullstendig av??? Surret startet med 2 universer, greit nok det. Men Peter ble jo totalt slettet fra deres tidslinje, men kommer tilbake. Ingen husker han, for han har liksom aldri eksistert. Dette endrer jo hvordan alt har skjedd, så ingenting er sånn vi har sett det tidligere. På mystisk vis begynner Olivia og huske livet med Peter, selvom dette er i en annen tidslinje som de kaller det. Noe jeg ikke forstår, da det er jo samme tidslinje bare uten Peter? Forklaringen vi får av det er kjærlighet, OK.

Og så hopper vi 30 år fram , hvor "The Observers" nå kalt "The Invaders" har tatt over verden. Vi får vite ting de gjorde FØR vi hoppet i tid, og de prøver desperat og forklare oss hvordan alt har skjedd. Vi møter datteren til Peter og Olivia som nå er med i "motstandsbevegelsen"

Og så har luringen Walter Bishop funnet et "pocket universe" hvor han har gjemt en " kid observer " .

Og når man har svelget det, så kommer noe som gjør jeg får lyst tili å se videre. Nemlig at Peter "monterer" teknologien som gjør at The Observers kan forutse tid osv.

Men herregud for et rot de har laget, det er jo fullstendig kaos. Jeg sitter konstant med en følelse av at jeg har gått glipp av en hel sesong med forklaringer. Utrolig frusrterende da denne serien begynnte så sinnsykt bra.

Andre som ser?

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Active metallsulten sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    459
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra serie!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Er det noen som følger med på denne serien fortsatt eller?

Jeg er nesten ferdig med sesong 5, som sies og være den siste?

Nå har det jo tatt helt fullstendig av??? Surret startet med 2 universer, greit nok det. Men Peter ble jo totalt slettet fra deres tidslinje, men kommer tilbake. Ingen husker han, for han har liksom aldri eksistert. Dette endrer jo hvordan alt har skjedd, så ingenting er sånn vi har sett det tidligere. På mystisk vis begynner Olivia og huske livet med Peter, selvom dette er i en annen tidslinje som de kaller det. Noe jeg ikke forstår, da det er jo samme tidslinje bare uten Peter? Forklaringen vi får av det er kjærlighet, OK.

Og så hopper vi 30 år fram , hvor "The Observers" nå kalt "The Invaders" har tatt over verden. Vi får vite ting de gjorde FØR vi hoppet i tid, og de prøver desperat og forklare oss hvordan alt har skjedd. Vi møter datteren til Peter og Olivia som nå er med i "motstandsbevegelsen"

Og så har luringen Walter Bishop funnet et "pocket universe" hvor han har gjemt en " kid observer " .

Og når man har svelget det, så kommer noe som gjør jeg får lyst tili å se videre. Nemlig at Peter "monterer" teknologien som gjør at The Observers kan forutse tid osv.

Men herregud for et rot de har laget, det er jo fullstendig kaos. Jeg sitter konstant med en følelse av at jeg har gått glipp av en hel sesong med forklaringer. Utrolig frusrterende da denne serien begynnte så sinnsykt bra.

Andre som ser?

Kim
    Synes serien som helhet var veldig bra, men er enig i at det ble litt kaos etterhvert, og det sluttet mye dårligere enn det startet. Sesong 5 er den siste ja. Siste episoden gikk vel i Januar en gang hvis jeg ikke husker helt feil.

Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett alt som har gått hittil av denne serien. men om det kommer en ny sesong kommer ikke jeg til og se den. vledig mye rot og uoversiktlige merkelige ting som ikke gir helt mening.
    samtidig så må jeg si at de 2-3 første sesongene syntest jeg var veldig gode!
    LG 70UH700. KenKreisel x5. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Rega Planar 3. PS4. HTPC. Sony BDP-S3700.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sesong 4 blu-ray liggende i plastikk enda.
    Skal pakkes ut om ikke så lenge da jeg ser alle episoder av SG1 for tiden

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •