Canal Digital HD PVR og forbedringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57
    Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD PVR og forbedringer

Tenkte vi kan lage en tråd som oppsumerer forslag til forbedringer på
    denne tuneren. Hvis vi får sammlet noe på "brainstorming" så kan vi oversende denne lista til CD, og håpe at noe blir tatt til etterrettning

1. Bedre text tv. synes denne er treig.

2. Bedre info på EPG, Skuespillere, årstall på fil o.s.v

3. Bedre oversikt på opptak PVR. Feks kanallogo foran hvert opptak?

Kom med innspill, alle som håper på en opptimal software i fremtiden..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som plager meg mest er at man blir avbrutt når man ser på et opptak og et nytt opptak starter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

Merkelig at denne buggen ikke er fikset.

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror at Mange av problemene i hdpvr boksen ligger i Hardisken. den er rett og slett for treg. hadde de oppgradert med bedre hardisk så er det nok mulig boksen hadde funket bedre.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Tror at Mange av problemene i hdpvr boksen ligger i Hardisken. den er rett og slett for treg. hadde de oppgradert med bedre hardisk så er det nok mulig boksen hadde funket bedre.
    Disken er antagelig mye raskere enn det er behov for. Noen har rapportert at det er SATA WD2500AABS 7200rpm disk i HDPVR'n. Det betyr opp til 300 MByte/s, mao. max. 2,4Gbit/s. Hvis boksen kun støtter SATA v1 så er vel bitraten begrenset til 1,5Gbit/s. Det skulle holde til å ta opp eller spillle av minst 75 HD kanaler samtidig. Disken kjører neppe i nærheten av max hastighet noen gang siden bitratene på HD kanalene selv i maks. fast forward antagelig ikke vil være i nærheten av 1,5Gbit/s.
    Specifications for WD2500AABS

En annen disk som skal være brukt er
    ST3250310CS 7200rpm

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt rart at den er rask nok.. når boksen henger seg oftest når jeg går inn på my tv.. selv når disken bare er 30-50% full..

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    ... Det betyr opp til 300 MByte/s, mao. max. 2,4Gbit/s.
    Nei, det stemmer ikke. De tallene du ser på er max hastighet for SATA overføringen mellom disk og hovedkort. Men selve disken klarer ikke så mye. 40 - 80 MB/s er det man kan forvente.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andersj
    Det er jo litt rart at den er rask nok.. når boksen henger seg oftest når jeg går inn på my tv.. selv når disken bare er 30-50% full..
    Tipper den buggen har andre årsaker enn hastighet. Det første som ville ha sviktet dersom disken ikke er rask nok er fast forward osv. Min HDPVR ser ut til å fungere med 60xFFW på HD opptak fra NRK1 HD. Det skulle tilsvare nær 700Mbit/s i lesehastighet.

SATA disker er sannsynligvis det som er mest vanlig i
    HDPVR'er. Har SATA2 disk i Topfield HDPVR. Har også SATA disker i flere PC'er, min Popcorn Hour og nettverksdisker. De virker som skapt for å operere med mye høyere bitrater enn hva en HD kanal eller to kan levere.

Den høye hastigheten på SATA disker virker i utgangspunket litt "overkill" og er sannsynligvis kun nødvendig for å få til søkefunksjoner som 60x fastforward osv. En HD kanal kan sende opp til 20-22Mbps og 20Mbps vil føre til 1200Mbit/s hastighet i 60x fastforward.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hårek
    Nei, det stemmer ikke. De tallene du ser på er max hastighet for SATA overføringen mellom disk og hovedkort. Men selve disken klarer ikke så mye. 40 - 80 MB/s er det man kan forvente.

Ok. Det tilsvarer mao. ca. 320Mbit/s - 640Mbit/s. Det er også vanvittig bra og kan ikke begrense noe annet enn hastigheten på spoling , FFW osv.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vi i stedet burde gjøre var å kreve at de kom med en bedre boks for de som ønsker å legge litt ekstra i det. Dvs, stillhet, rask kanalskift, stabilitet, fokus på bilde og lydkvalitet. Skifte av software i boksen kommer aldri til å fikse de fundamentale svakhetene i hw.

/S

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    ... sannsynligvis kun nødvendig for å få til søkefunksjoner som 60x fastforward osv. En HD kanal kan sende opp til 20-22Mbps og 20Mbps vil føre til 1200Mbit/s hastighet i 60x fastforward.
    Jeg tror ikke det er slik det fungerer. Det virker unødvendig å lese alle dataene fra disken og så kaste vekk 59 av 60 deler etterpå. Antar at de leser bare det de trenger fra disken.
    Når man skriver et program for å lese en fil fra disken kan det gjøres på flere måter, avhengig av operativsystem. En grunnleggende funksjon er at man kan søke et visst antall bytes forover og bakover. Og det finnes antagelig noen standard algoritmer for å beregne antall bytes for å hoppe en gitt tid fremover i en video stream.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det vi i stedet burde gjøre var å kreve at de kom med en bedre boks for de som ønsker å legge litt ekstra i det. Dvs, stillhet, rask kanalskift, stabilitet, fokus på bilde og lydkvalitet. Skifte av software i boksen kommer aldri til å fikse de fundamentale svakhetene i hw.

/S
    Dette er jeg i utgangspunktet helt enig i. Men CD har lagt så mye resurser i nåværende tuner at jeg tror ikke det vil komme noe nytt med det første?
    Det ser jo også ut som SW, tross lang tidsbruk, blir bedre.

En løsning vil kanskje være at Sagem kan levere en "high end" tuner til de som er villige til å betale ekstra for dette. På den måten vil de kunne bruke nogenlunde samme SW.
    Det å ønske seg en tuner som ikke er "lobotomert" fra CD er vel også en utopi...

Så frem til at CD evt. kan levere bedre HW, så kan vi prøve å gi innspill
    på hva som kan gjøres bedre på SW:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener jeg leste at CD skal tilby nye tunere innen overskuelig fremtid, men nå er "overskuelig fremtid" litt ullent der i gården. 8-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Dette er jeg i utgangspunktet helt enig i. Men CD har lagt så mye resurser i nåværende tuner at jeg tror ikke det vil komme noe nytt med det første?
    Det ser jo også ut som SW, tross lang tidsbruk, blir bedre.

En løsning vil kanskje være at Sagem kan levere en "high end" tuner til de som er villige til å betale ekstra for dette. På den måten vil de kunne bruke nogenlunde samme SW.
    Det å ønske seg en tuner som ikke er "lobotomert" fra CD er vel også en utopi...
    Jo, det verserer rykter om at CD er i gang med godkjenning av nye mottakere fra andre leverandører, deriblant en "high end" HD PVR, hva nå enn det måtte være....

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Kom med innspill, alle som håper på en opptimal software i fremtiden..
    * EPG som viser minst en uke fremover.

Flyttet fra GET-borettslag til enebolig med parabol og savner GET sin PVR med en ukes EPG som alltid er oppdatert.

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg savner muligheten for å kunne endre på plaseringen av enkeltkanaler i favorittlistene. Slik det er nå må man jo legge nye kanaler helt sist event lage en helt ny favorittliste.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Hei

Jeg savner muligheten for å kunne endre på plaseringen av enkeltkanaler i favorittlistene. Slik det er nå må man jo legge nye kanaler helt sist event lage en helt ny favorittliste.
    Prøv å bruke grøn tast (sett inn) i steden for blå (legg til) Da kan du velge hvor du skal plaserre kanalen i en favorittlisten. På den måten kan du hente og stryke enkeltkanaler, sån at det blir i ønsket rekkefølge../eh

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehorn

Takk for tipset, trodde jeg kjente pvr,n min godt nok men der tok jeg feil ops:
    Dette løste "problemet" mitt 8)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    ehorn

Takk for tipset, trodde jeg kjente pvr,n min godt nok men der tok jeg feil ops:
    Dette løste "problemet" mitt 8)

Dette er derfor diverse forum på internett er en kilde til uvurderlig informasjon.
    Fått masse hjelp her

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der hjalp dere meg også, men hvordan i alle dager får jeg aktivert favorittlisten min (f.eks. B)?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •