Canal Digital HD PVR og forbedringer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 57 av 57
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vet dette heller ikke er noe forslag, men kan den ethernet-pluggen brukes til noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    ellers savner jeg en dedikert av/på knapp... da den henger seg i tid/utid og da hjelper ikke noe å trykke på fj. kontrolen eller dekoderen... og da må man bak shiten for å nappe ut power supply og vente noen sekunder før den plugges tilbake og vente på at den reseter seg... vanvitig iriterende faktisk.

altså man kan spole tilbake på det man ser, feks la oss si at jeg begynte å se på en film fra begynnelsen og finner ut at jeg vil ta den opp den fra begynnelse når jeg er halv veis i filmen: finnes den muligheten? jeg har ikke funnet den, men jeg mener siden det kan spoles tilbake til begynnelse så burde være en mulighet til å lagre filmen fra begynnelsen eller ifra man satt til den kanalen i det minste logisk nok.
    Du kan holde st.by knappen på boksen inne i noen sekunder, da vil den restarte. Funker hver gang, lettere det enn å fikle bak.

Spole bakover så ta opp funker, bare å spole så trykke rec.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Du kan holde st.by knappen på boksen inne i noen sekunder, da vil den restarte. Funker hver gang, lettere det enn å fikle bak.
    hei
    har gjørt det før men det er ikke alltid det fungerte, kunne hold til fingeren ble blå uten at det hjalp gitt...

Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Spole bakover så ta opp funker, bare å spole så trykke rec.
    okei, det høres logisk egentlig da skal jeg prøve neste gang -du mente å spole tilbake helt til begynnelsen ikke sant?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

altså man kan spole tilbake på det man ser, feks la oss si at jeg begynte å se på en film fra begynnelsen og finner ut at jeg vil ta den opp den fra begynnelse når jeg er halv veis i filmen: finnes den muligheten? jeg har ikke funnet den, men jeg mener siden det kan spoles tilbake til begynnelse så burde være en mulighet til å lagre filmen fra begynnelsen eller ifra man satt til den kanalen i det minste logisk nok.
    Det er da bare å trykke "rec" fra der du ønsker å ta opp det. :-)

Edit: Ser nå at Dennis allerede har svart på dette...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei, det høres logisk egentlig da skal jeg prøve neste gang -du mente å spole tilbake helt til begynnelsen ikke sant?
    Uansett hvor langt tilbake du spoler så starter opptaket der du står når du trykker "rec". Den eneste begrensningen er hvor langt tilbake du kan spole. Dvs så lenge den har stått på og stått på samme kanal. Det går ikke å spole tilbake over et kanalbytte.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Uansett hvor langt tilbake du spoler så starter opptaket der du står når du trykker "rec". Den eneste begrensningen er hvor langt tilbake du kan spole. Dvs så lenge den har stått på og stått på samme kanal. Det går ikke å spole tilbake over et kanalbytte.
    skal prøve og som jeg sa til dennis så høres egentlig logisk ut joda, self fra jeg satt over til den kanalen takk for tipset

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Jeg vet dette heller ikke er noe forslag, men kan den ethernet-pluggen brukes til noe?
    Ikke pr. dags dato, (trur jeg) men det er planer for både filmleie og Tivo funksjoner over nett så den skal komme i bruk.

Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epg

Her er link til EPG til Altibox, synes den så oversiktlig ut med et bra design:-D Tror dere Sagem HD PVR, kunne "takle" et slikt oppsett?

https://tvguide.altibox.no/

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Her er link til EPG til Altibox, synes den så oversiktlig ut med et bra design:-D Tror dere Sagem HD PVR, kunne "takle" et slikt oppsett?

https://tvguide.altibox.no/
    Men det er jo i prinsippet akkurat slik EPG i Sagem HD PVR ser ut, men med litt andre farger..
    Det eneste jeg ser den mangler er boksene hvor en kan markere type program. Er det det du er ute etter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Ifølge nye regler fra EU, blir alle apparater påbudt en av/på knapp, så da må nok Sagem lage dette.

Hvis du spoler tilbake til starten av fimen og trykker på opptak, vil den ikke da ta opp? Har ikke sjekket dette, men burde jo gå...
    Nye bokser fra CD kommer med AV/PÅ knapp/bryter. Ser ut som en mini lysbryter.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men det er jo i prinsippet akkurat slik EPG i Sagem HD PVR ser ut, men med litt andre farger..
    Det eneste jeg ser den mangler er boksene hvor en kan markere type program. Er det det du er ute etter?
    Generelt bedre/mer ovesiktlig grafikk. Valg av dager i toppen (trenger ikke å bla seg ihel) Oversiktlig med kanallogo på siden. Den røde stipplede linja, viser tydelig "nå tidspunkt". Jeg mener dettte er flere hakk opp i forhold, men det er jo med dette "Øye som ser"

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"Henger"

Ja, da var jeg også så "heldig" å oppleve heng på tuner. Har skjedd to ganger når har fremme opptaksliste. Eneste måte jeg klarte å reboote, var å ta strømmen..... Har 73% plass igjen på disken.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bedre bildekvalitet og raskere

Litt sent å hive se på denne tråden med ønsker nå, men jeg kjører på. Jeg ønsker...

- Bedre bildekvalitet i SD. Min gamle Topfield SD PVR er milevis foran i bildekvalitet på SD-kanaler.

- Raskere - menyer - kanalskift - alt.

- Mindre støy

Hadde den hjemme i noen dager, men selv kona syntes at den var for dårlig (og hun er vel så langt fra utstyrsfreak som du kan komme), så den gikk rimelig kjapt i retur. Vi orket ikke å få en så mye dårligere opplevelse enn fra vårt gamle utstyr.

Jeg var heller ikke imponert over HD-kvaliteten. Det er mulig at TV'en er så god på oppskalering at den sammen med Topfield'en lukker en del av gapet til HD.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Videresendt til CD

Ja da er denne tråden/liken videresendt til CD. Håper de tar det seriøst, det er ivertfall lov å håpe...:-D Men bare fortsett å skriv flere forslag til utbedring, hvis noe nytt kommer opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HD-signaler

Hadde gjerne sett at boksen ikke oppskalerte/nedskalerte HD-signaler, men bare sendte dem gjennom.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som hvet om det er en sammenheng mellom type disk og støy?

WD/ST. Og hvorfor bruker Sagem forskjellige disker i samme type dekoder?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Er det noen som hvet om det er en sammenheng mellom type disk og støy?

WD/ST. Og hvorfor bruker Sagem forskjellige disker i samme type dekoder?
    Foreslår at du tar en titt i denne tråden: http://avforum.no/forum/satellitt/95...oydemping.html
    Så får du raskt svar på det første spørsmålet ditt.

Hvorfor de benytter forskjellige disker, kan de vel bare svare på selv. Men det har vel med priser og logistikk å gjøre. Det burde egentlig ikke vært noe tema hvis de to typene var ekvivalente, noe som burde være en forutsetning for å sjonglere to forskjellige typer.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •