Canal Digital HD PVR og forbedringer - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Der hjalp dere meg også, men hvordan i alle dager får jeg aktivert favorittlisten min (f.eks. B)?
    Trykk Info
    Trykk blå knapp....

Har du ikke noen idè/ønsker på SW? Oppsett/Grafikk/brukervennlighet osv osv.. Det er dette denne tråden skal handle om:wink:

Newcomer ehorn sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der hjalp dere meg også, men hvordan i alle dager får jeg aktivert favorittlisten min (f.eks. B)?
    Hei.. trykk i (info) og blå tast til du kommer til aktuel favoritliste /eh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker - da var det løst. Merkelig at det ikke står i den medfølgende manualen, fant det til slutt på den elektroniske manualen på hjemmesiden deres.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på tråden under kabel tv, at det er noen CD kunder som mister opptakene sine, har noen av dere her på satelitt også opplevd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Ser på tråden under kabel tv, at det er noen CD kunder som mister opptakene sine, har noen av dere her på satelitt også opplevd dette?
    Nei, dette har fungert bra - opptakene har alltid vært der, selv etter hard reset.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MyTV

Jeg savner bedre oversikt i MyTV listen. Nå er det vel kun lengde på opptaket, men skulle gjerne visst dato og klokkeslett opptaket startet. Dette bør stå i tabell-form bak hvert opptak så man slapp å 'peke på' opptaket for å se denne info.

Kunne også vært greit med en kategorisering av opptak så man kan filtrere eller søke på dem senere. F.eks. kunne legge til en label 'serie' eller 'sport' el.l. på et opptak og velge å se eller ikke se disse kategoriene etterpå.

Det ser også ut som et opptak får tittel etter det programmet som var aktivt når opptaket slutter? Ihvertfall på opptak som blir gjort etter tidspunkter (dvs ikke fra EPG). Jeg har satt boksen til å ta opp noen minutter etter slutt-tid og da får jeg tittel på programmet etter. Det er litt irriterende...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig at det ikke står i den medfølgende manualen, fant det til slutt på den elektroniske manualen på hjemmesiden deres.
    Det er vel ikke så merkelig hvis det er funksjonalitet som har kommet til i ettertid ifm FW oppgradering.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan bekrefte om CD har utbedret følgende bug :

Ved direkte reservasjon via EPG av flere program , av og til opptaket stopper noen minutter før slutt av sendeingen ( opplyst i EPG ), slik at man får ikke med seg slutten. Har sjekket klokkeslett , den er riktig . Når jeg legger timer manuelt fungerer alt bra . Har snakket med CD sin kundeservice for 2 mnd. siden og fikk forklaring er de er informert om dette og jobber med saken.
    Har ikke brukt min CD Hd-PVR mottaker siden , så jeg lurer på om noen kan bekrefte om dette er fikset ?

Newcomer EX-Force sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Er det noen som kan bekrefte om CD har utbedret følgende bug :

Ved direkte reservasjon via EPG av flere program , av og til opptaket stopper noen minutter før slutt av sendeingen ( opplyst i EPG ), slik at man får ikke med seg slutten. Har sjekket klokkeslett , den er riktig . Når jeg legger timer manuelt fungerer alt bra . Har snakket med CD sin kundeservice for 2 mnd. siden og fikk forklaring er de er informert om dette og jobber med saken.
    Har ikke brukt min CD Hd-PVR mottaker siden , så jeg lurer på om noen kan bekrefte om dette er fikset ?
    Du har ikke manuelt bedt den om at stoppe før tid hver gang ?
    ( gøres under pvr opsætning - du kan sætte start og stoptider +/- minutter )

Hygge

EX-Force

:wink: :wink: :wink: :wink:

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Tenkte vi kan lage en tråd som oppsumerer forslag til forbedringer på
    denne tuneren. Hvis vi får sammlet noe på "brainstorming" så kan vi oversende denne lista til CD, og håpe at noe blir tatt til etterrettning

1. Bedre text tv. synes denne er treig.

2. Bedre info på EPG, Skuespillere, årstall på fil o.s.v

3. Bedre oversikt på opptak PVR. Feks kanallogo foran hvert opptak?

Kom med innspill, alle som håper på en opptimal software i fremtiden..

Ja, det strømmer ikke akkurat inn med lysende ideer:?

Kan det være et tegn på at tuneren er blitt "tipp topp"? Eller er det bare at folk er best til å klage, men ikke så konstruktive til å finne forslag/ løsninger??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Biring]Ja, det strømmer ikke akkurat inn med lysende ideer:?

Kan det være et tegn på at tuneren er blitt "tipp topp"? Eller er det bare at folk er best til å klage, men ikke så konstruktive til å finne forslag/ løsninger??[/QUOTE

For min del er det i grunnen bare ett j.... stort problem igjen jeg ser fram til at de får fikset så er det timeshift funkjsonen. (pause) blir så irritert de gangen jeg glemmer av å trykke rec før pause når jeg har programmert ett opptak som starter mens programmet jeg ser på er pauset...

Tekst tv bruker jeg ikke.
    Infor ang skuespiller årstall osv er ok for meg
    logo for kanal på opptak... er programmet (f.eks CSI)for meg som er av interesse ikke hvilken kanal som sendte det

Newcomer christine sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den viktigste forbedringen er å fikse bugs i de funksjonene som allerede finnes. Slik som serieopptak som ikke gidder å ta opp og EPG som bare viser 3 dager frem i tid.

Jeg håper utviklerne hos CD venter med nye funksjoner til gamle bugs er fikset!

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av christine
    Den viktigste forbedringen er å fikse bugs i de funksjonene som allerede finnes. Slik som serieopptak som ikke gidder å ta opp og EPG som bare viser 3 dager frem i tid.

Jeg håper utviklerne hos CD venter med nye funksjoner til gamle bugs er fikset!
    Det er ikke utviklere hos CD som gjøre dette. CD kjøper fra leverandører som leverer f.eks EPG og SW. Hoved problemet med HD PVR er et det er Sagem som er produsent, og de har ikke klart å holde det de lovet at produktet deres skulle. Det kommer forøvrig en ny oppdatering i løpet første kvartal.

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    Det kommer forøvrig en ny oppdatering i løpet første kvartal.
    Ja, men denne oppdateringen har vi jo ventet på i 2 år. Du må sjekke årstall for det du leser....

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Ja, men denne oppdateringen har vi jo ventet på i 2 år. Du må sjekke årstall for det du leser....
    I første kvartal av 2010 kommer det oppdatering.
    Hvilken oppdatering du har ventet på i 2 år, vet ikke jeg, men det har vært oppdateringer mellom 2008 og 2009.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trym
    I første kvartal av 2010 kommer det oppdatering.
    Hvilken oppdatering du har ventet på i 2 år, vet ikke jeg, men det har vært oppdateringer mellom 2008 og 2009.
    Det var 3 oppdateringer i 2009.
    Canal Digital HD PVR - Canal Digital NO

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ellers savner jeg en dedikert av/på knapp... da den henger seg i tid/utid og da hjelper ikke noe å trykke på fj. kontrolen eller dekoderen... og da må man bak shiten for å nappe ut power supply og vente noen sekunder før den plugges tilbake og vente på at den reseter seg... vanvitig iriterende faktisk.

Den henger seg som oftes når man går i my tv og man blar fort nedover i de forkjelige opptak, dette fordi den ikke greier å vise fort nok det som er valgt og før den er klar så har man blad videre... derfor sette en time out for å vise innhold i den lille rute felt -gjerne når et program er utvalgt i minst 2 sekunder -hos meg er i dette punktet at dritten henger seg opp. Den lille ruten bare viser en lys punkt overs på venstre hjørne og da henger seg helt, en sjelden gang går videre etter 5 minutter -jeg vet det fordi da hører jeg kona banne og vente så lenge faktisk... jeg napper av bare pluggen som garantert gjør at den virker normal men det hele tar mer enn 5 minutter....

text tv bruker jeg aldri

program visning: det bør endres slik at når man trykker ok ikke bare velges programet men at det går i visning av det valgte ved å trykke ok 2 ganger istedendfor å måtte gå på "info" + trykke gull for "mer info"...

altså man kan spole tilbake på det man ser, feks la oss si at jeg begynte å se på en film fra begynnelsen og finner ut at jeg vil ta den opp den fra begynnelse når jeg er halv veis i filmen: finnes den muligheten? jeg har ikke funnet den, men jeg mener siden det kan spoles tilbake til begynnelse så burde være en mulighet til å lagre filmen fra begynnelsen eller ifra man satt til den kanalen i det minste logisk nok.

og det evig irritasjons moment: er ikke mulig å slå den helt av så den mikro propel viften ikke går? irriterende bråk til tider -selv når den bare viser klokken. Hvorfor ikke lage flere og bedre utluftings huller? slik det er nå skulle tro at man ikke ønsker passiv utlufting og derfor nødvendig med en minimal stor vifte som må ha høy turtall for å kunne skifte litt av den varme luften på insiden.

posisjonen på knappene på fjernkontrolen er dårlig og ulogisk og da blir det mye fomling for å se på menyer/info, kontrolen til 5050 var mye bedre sånt sett. Ellers dårlig rekkevide og at man må sikte med fjernkontrolen for at den skal funke er elendig synes jeg men den er elegant og sitter godt i hånden.

hva er grunne til den "ukurante" størrelse format? hvorfor ikke lage den like bredd som vanlige stereo ustyr? da blir mer plass til innmaten og bedre kjøling og kanskje større/bedre/mer effektiv vifte... da kan man også stable det sammen med andre komponenter.

ellers savner en optisk utgang i tilleg til den glimrende spdif og bilde er glittrende bra når alt funker jeg bruker forresten parabol og har allrede byttet ut en tuner pga at den forrige bare hengte seg konstant -selv etter siste oppgradering. Alt i alt er jeg passer fornøyd med den SÅ LENGE den ikke henger seg opp, men får håpe at disse små men veldig irriterende detaljer blir rettet opp -da blir verd den prisen nemlig....

Active trym sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    ellers savner jeg en dedikert av/på knapp..

altså man kan spole tilbake på det man ser, feks la oss si at jeg begynte å se på en film fra begynnelsen og finner ut at jeg vil ta den opp den fra begynnelse når jeg er halv veis i filmen: finnes den muligheten? jeg har ikke funnet den, men jeg mener siden det kan spoles tilbake til begynnelse så burde være en mulighet til å lagre filmen fra begynnelsen eller ifra man satt til den kanalen i det minste logisk nok.
    .
    Ifølge nye regler fra EU, blir alle apparater påbudt en av/på knapp, så da må nok Sagem lage dette.

Hvis du spoler tilbake til starten av fimen og trykker på opptak, vil den ikke da ta opp? Har ikke sjekket dette, men burde jo gå...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppdatering jeg ønsker meg er to-veis kontroll via ethernet-porten, slik at det hadde vært mulig å kontrollere den via wifi-fjernkontroll med mulighet for å få EPG og annen info direkte i håndflaten, og en slik web funksjon GET har hadde heller ikke vært å forakte.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med matador på det meste her. Hengingen og fjernkontrollen er utrolig plagsomt hver dag her.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •