LNB forbedring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LNB forbedring

Jeg ønsker å skifte en lnb med NF på 0.3 db til en med 0.1. Mitt problem er at jeg trenger en lnb som har et feste eller hals på 25mm i diameter. Er det noen som har et tips.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har absolutt ingen virkning å gå fra 0,3 til 0,1 tester viser at det bare er ett salgs triks,noen kaller også lnb hodene hd ready noe som er bare tullball.reklamen kan lure mange

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    har absolutt ingen virkning å gå fra 0,3 til 0,1 tester viser at det bare er ett salgs triks,noen kaller også lnb hodene hd ready noe som er bare tullball.reklamen kan lure mange
    Hvis du har 23 mm feste og vil nedkonvertere hodet ed 40 mm hals , fjern forsiktig front lokket og sidedekslene av plast på siden , da har du igjen selve hodets housing v metal med 23 mm. hals. Sett tilbake front dekselet , den kommer som regel med "0" ring v gummi .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker

Takker for svar.

Det er sikkert korrekt at halsen er omlag 23 til 24 mmØ. Jeg skal ha det i tankene hvis jeg bytter LNB. Det tilbydes uendelig mange LNBer på internett.

Et annet spørsmål som jeg ikke har hørt før var at de vanlige LNBer kunne ikke brukes til sirkulære antenner men bare offset. Det var nytt for meg.

Var dette bare et uttrykk for at leverandøren ville selge meg sin LNB eller er det korrekt at der er forskjell på LNB til offset og spunnet antenne (sirkulær)?

Hva er åpningsvinkelen på en vanlig LNB?

MVH Arne Knudsen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •