Vantage VT-1 HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av n-t
    Sikkert mange som ligger på været i påvente av at f.eks CD skal komme med "ny high-end tuner". Har heller ikke hørt noe om at det går an å bruke linux på den ennå. Dessuten er jo den store nyheten med denne at den kan sende i full HD. Det er ingen som sender i full HD, så mange mener sikkert tuneren er overflødig.
    History channel skal visstnok sende i 1920x1080p, 25 Hz nå, så da er det jo muligheter for å få utnytta 1080p som denne mottakeren gir:wink:
    Vil tro at flere kanaler følger på også etter hvert!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først må jeg si at jeg ikke har denne boksen selv, men en venn av meg har kjøpt denne boksen og han skryter så mye av denne boksen.

Det han mener er den beste boksen der fins når det gjelder bilde kvalitet, og ja må si at jeg er enig med han.

Vi har testet denne med Vu+ Solo, AB IPbox 900, Topfield 7700 hsci og dreambox 800 hd men jeg må si at under de testete vi har gjort kommer Vantage VT-1 absolutt på toppen av lista når det gjelder bilde og stabilitet.

personlig har jeg ikke brukt den mye da jeg ikke eier den selv, men de få gangene jeg har testet den er jeg blitt kjempe imponert av denne boksen, jeg også sitter her og venter at den linux biten skal komme da jeg elsker Linux OS , men ut i i fra så klarer denne boksen meget fint CD sine kort fram til nå.

ellers så er det kjent at Vantage er treg med å slipe info ut da, det er snak at Linux er på vei men jeg har ikke sett eller hørt noen enda.

er man ut eter en boks som klarer CD , er stabilt og har den beste bilden så bør man vurdere denne boksen, dessuten er den meget pent og high end utstyr

mvh

bobi

Sitat Opprinnelig postet av kriz86
    Noen som har prøvd denne en stund nå som kan dele litt erfaringer? Fungerer alt "smertefritt", eller sliter dere med bugs?
    Er spent på om linuxdelen blir tatt ibruk snart, og hvilke fordeler dette gir!
    Syns det er veldig lite snakk om VT-1 generelt, ikke bare her i norge.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [ QUOTE = kriz86 ] Noen som har prøvd denne en stund nå som kan dele litt erfaringer? Fungerer alt "smertefritt", eller sliter dere med bugs?
    Er spent på om linuxdelen blir tatt ibruk snart, og hvilke fordeler dette gir!
    Syns det er veldig lite snakk om VT-1 generelt, ikke bare her i norge. [/ QUOTE ]

Jeg fik min VT -1 i tre mdr . og alt er smertefri og der er ikke fejl , der er lyd udfald i reklamer blok hos National Geographic Channel HD DD-lyd

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny Software til VANTAGE VT-1
    Main Firmware 01.07-T-O ZIP-Archiv , 6.08 MB vom 23.08.2010

VKA ULC

23.08.2010 Version 01.07T-O

Verbesserungen:

- Unicable Hintergrundaufnahme

o Der Receiver startet den Timer nun im Hintergrund und schaltet nicht mehr um

- Schnelles Booten hinzugefügt.

o Durch aktivieren dieser Option wird der Bootvorgang beschleunigt ( Achtung: Der Stromverbrauch im Standby steigt dadurch an !!! )

- Umlaute werden jetzt im Player und bei der Timeraufnahme richtig angezeigt.

- Option zum Abschalten der Systemmeldungen hinzugefügt

- Qualität der Vorschaubilder bei JPG‘s verbessert

- SD Output Option im Menü Video Einstellungen

o An: Scart Anschluss hat immer Bild.

o Auto: sobald ein HDMI Kabel eingesteckt ist, wird der Scart Anschluss abgeschaltet. Dies macht die Box schneller in der Bedienung. Wirkt sich vorallem bei Linux aus.

- Timer Standby Schaltung hinzugefügt.

o Ist die Box bereits in Betrieb wenn ein Timer startet bleibt diese auch nach beenden des Timers an, ( auch wenn die Option Standby auf „an" steht ). Wird die Box durch den Timer gestartet schaltet diese wie im Feld Standby gewählt ab. Diese Option muss nicht aktiviert werden.

- Unicable Steuerung geändert

o Nach Aufspielen der Software werden die aktuellen Unicable Einstellungen gelöscht. Im Menü gibt es nun nur noch die Option Unicable „ Aus" oder „An" durch drücken der OK Taste. Im Neuen Fenster kann nun die IF Frequenz eingegben werden und die dazu gehörige Nummer von 0-7. Sollten die Nummer nicht richtig sein ist kein Empfang möglich. Nach Eingabe der Frequenz und der Nummer wird das Signal geprüft, liegt das Signal auf dem Kabel an wird die Einstellung gespeichert.

- Deutsche Kanalliste erweitert

o Die neuen Sky HD Kanäle wurden in die Liste aufgenommen.

- Sonderzeichen Fix

o Es werden nun wieder alle Buchstaben im EPG angezeigt.

Mit freundlichen Grüßen

Euer VANTAGE - Support

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fint at Vantage GMBH fikser diverse BUG i programvaren, men det er fortsatt ikke noe tegn for parallel utvikling av alternativ programvare, som fungerer utmerket på gamle modellene : 7100 og 8000 HD.
    Det er rart at snart halvt år etter "release" av modellen , det er ikke utviklet enkel programvare med EMU som gir tilgang til bruk av flere typer krypteringssystem en Conax ?!

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lånt en VT-1 i noen dager fra en kollega.
    Det var på tide å teste denne modellen
    Jeg må si at Vantage VT-1 lever opp til spesifikasjon og omtale og vel så det.
    Bilde kvaliteten er uten tvil en klasse for seg selv , veldig rask og oversiktlig meny , ligner mye på sine brødre fra 8000 HD serien. Norsk undertekst fungerer også optimalt .
    Fikk litt problemer med formatering av 2.5" disken, denne ble ikke gjenkjent fra mottakeren , men etter formatering via PC i FAT 32 alt fungerer glimrende.

Alt i alt , håper denne lekre "gobitten" kommer med linux noen gang, så skal vi rydde plass i hylla

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nu kommer Linux snart til VT-1
    Linux er i øjeblikket i beta-test fase og vil blive testet af udvalgte brugere , og burde, hvis alt går vel i oktober , er alle tilgængelige .
    læs mere på. Forum - Vantage Forum
    VT-1: Linux-Screenshot und Beta-Bewerbung

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har litt erfaring nå

Jeg bor i eksil i Danmark og kjøpte en VT-1 her fra tv-radio-shoppen.dk, som jeg har hatt i en god måneds tid nå. Jeg synes den fungerer veldig bra, ihvertfall etter oppgradering av firmware.
    Jeg bruker den til å kjøre to CONAX kort (Norsk og Dansk Canal Digital - hysj) og det fungerer utmerket, dog måtte jeg bruke "blind scan" for å finne alle kanalene - og det tok ganske lang tid å komme gjennom alle frekvensene. Men jeg er takknemlig for funksjonen for det betyr at man nemlig finner alle stasjonene. jeg prøvde en Maximum dekoder først og den fungerte ikke så godt (den taklet av en eller annen grunn heller ikke to CONAX kort så den ble returnert til butikken).

Et par-tre små ting er det.
    1. Når man bruker timeshift / pause / opptak fungerer ikke undertekster på alle kanaler - dette gjelder spesielt HD kanalene der man kan velge flere tekstspråk.

2. Hvis man har satt PVR'en til å forlenge opptka med f.eks. 5 minutter i tilfelle programmet er forsinket, og man så velger å starte et nytt opptak som starter når det første programmet slutter - så tar dne ikke opp det andre programmet - selv om det er på samme kanal.

3. Jeg sliter med å logge inn på ftp serveren min (nas disk), får bare log-in feil, men har ikke prøvd veldig hardt enda så det kan være noe jeg gjør feil (noen som har tips??).

4. Jeg synes ikke menyene er særlig intuitive, men man venner seg vel til det. Litt av problemet er at det er så mange funksjoner at det blir litt styr å holde rede på alt.

5. Den Engelske bruksanvisningen er heller laber. Blant annet sto det ingen ting i den om at man måtte fjerne transportskruen på skuffen for å sette inn hard disk. Det sto i den Tyske... Og forklaring til funksjoner er temmelig lite beskrivende. Jeg brukte blant annet en del tid på å finne ut av hva RCU key protect on/off var. Til jeg skjønte at RCU står for "Remote Control Unit" - DUH.

Ut over det virker den upåklagelig. Den er superrask på kanalskift (den raskeste jeg har sett) og virker svært stabil og med mange gode funksjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det se ud til at Vantage Digital har den føste software med linux klar til VT-1 i denne mdr.
    se linken til vantage forum

Termin Linux

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt rart at det står ikke 1 ord ang. Linux prosjektet ( med beta testere ) på produsentens ofissielle site ?
    Er det noen som har fått info om dete dreier seg om Linux Open Source eller er det snakk om Linux programvare med begrenset tilgang ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig bestilt en Ip9900, men avbestilte etter å ha sett de siste problemene her. Jeg har jo en DM8000 jeg er godt fornøyd med, men trenger minst en 3. tuner, og det gikk visst ikke med den tunerblokka som er i salg nå. I mine øyne finnest ikke min perfekte tuner for øyeblikket. Noe er halvveis på de fleste mottakere. HW-messig er vel IP9900 antakelig den beste (?), men den leiren og software har det vært så som så med. VT-1 virker fremdeles å være veldig beta, men denne frister meg egentlig kanskje mest for øyeblikket. Skal jeg kjøpe denne tro, eller hva skal jeg gjøre...?
    BTW, noen som har noen linker til skandinaviske, engelsk og tyskspråklige forum med VT-1?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er linken til Vantage Forum . de.

Forum - Vantage Forum

læs det siste nyhed om VT-1 og Linux software i denne link

Termin Linux

her er den til Vantage på facebook . com

http://www.facebook.com/feeds/page.php?f...8681443902

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny software til Vantage VT-1
    Main Firmware 1.08M-O ZIP-Archiv , 6.08 MB vom 15.10.2010

Vantage 010800.zip

http://ulc.vantage-kicks-ass.tv/inde...lename=Vantage 010800.zip&directory=Vantage VT1/original Firmware
    Vantage 010800.zip

læs på vantage Forum de. om den ny software der er ikke Linux i den

[VT-1] Firmware 01.08
    Vantage 010800.zip

Release note Deutsch WICHTIG bitte lesen: Bitte auch die "History Note" lesen, für bereits implementierte Funktionen. Sollte nach dem Update Probleme auftreten, führen Sie einen Werksreset mit dem Menüpunkt „Installation/Grundeinstellungen/Werkseinstellungen" durch. Bitte sichern Sie vor dem Werksreset Ihre Einstellungen -> Menü/Softwaremanager/Systemsicherung So führen Sie ein Softwareupdate durch: 1. Entpacken Sie die Datei auf einen USB-Datenträger. 2. Jetzt verbinden Sie das USB Gerät mit den Receiver, 3. Am Receiver wählen Sie über das Menü/Multimedia/Speichermedien/ USB das Updatefile „*.dlp" vom USB-Datenträger 4. Bestätigen Sie die Abfrage mit "Ja" 5. Das Update ist abgeschlossen wenn der Receiver neu startet. 15.10.2010 Version 01.08T-O Verbesserungen:
    - Fehler beim Kopieren von Dateien behoben

- Polnisch wird nun fehlerfrei dargestellt

- Sleep Timer Taste nun wieder voll funktionsfähig

o Durch Drücken der grünen Taste während einer Direktaufnahme kann die Box nach der Aufnahme in Standby versetzt werden.

- Wenn die Box auf einem HDMI Eingang steht wird diese nach beenden des Timers nicht mehr abgeschaltet

Mit freundlichen Grüßen Euer VANTAGE - Support

Oversættelse fra Tysk til Norsk med google

Release note lese tysk VIKTIG: Vennligst les "historie notatet," for allerede implementert funksjoner. Bør skje etter oppdateringen problemene, utføre en tilbakestilling med menypunktet "Installasjon / Preferences / fabrikkinnstillingene" Vennligst sikkerhetskopi før fabrikken tilbakestille innstillingene -> Meny / Software Manager / System Backup vil utføre en programvareoppdatering er:. 1 Pakk ut filen på en USB disk. 2 Nå koble USB-enheten til mottakeren, 3 på mottakeren deretter fra menyen / multimedia / media / USB oppdatere filen "*. dlp" fra USB disk for å bekrefte den fjerde med "Ja" 5 Oppdateringen er fullført når mottakeren starter på nytt 10/15/2010 Version 01.08TO forbedringer.:
    - Rettet feil ved kopiering av filer
    - Polsk vises nå riktig
    - Sleep timer-knappen igjen i full drift
    o kan legges til i boksen etter skyting i standby, trykker du på den grønne knappen for direkte opptak.
    - Hvis boksen er nær en HDMI-inngang som ikke er i henhold til timeren slås av
    Vennlig hilsen Din VANTAGE - Support

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Administrator på Vantage forum skriver følgende vedrørende den nye firmware versjonen: "Und noch eine neue Firmware gibt es. Ja, sie ist für den VT-1, aber nein, es handelt sich dabei leider nicht um die Linux-Firmware. Diese soll aber auch noch diesen Montag erscheinen." Dette forstår jeg slik at han mener Linux-versjonen vil komme på mandag.
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kikket i dag, men er Linuxen kommet? Vil prøve denne tuneren. Er redd det blir som med IPbox at det blir masse utsettelser og rot før alt er i orden, men i første omgang regner jeg med den er grei å bruke med CD-kort?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også veldig lyst å prøve den. Det skal ikke være noe problem å bruke CD-kort med den firmware som er nå.

Kanskje det kan være like greit når man ser alle problemene CD sin HD PVR boks fikk med Linux software.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    læs nyhed på vantage Digital com om Linux software til VT-1 måske får vi den i næste uge 43 eller i uge 44

Betriebssystem:
    VANTAGE setzt beim VT-1 erstmals auf zwei Betriebssysteme. Zum einen arbeitet der VANTAGE VT-1 mit einem benutzerfreundlichem Betriebssystem in bekannter Bedienung und ausgezeichneter Optik mit 32Bit OSD. Für den anspruchsvollen User der sich mit dem, außerordentlich umfangreichen Thema, LINUX auseinandersetzt, bieten wir ab ca Ende Oktober 2010 ein Linux Betriebssystem an.

Oversættelse fra Tysk til Norsk med google
    Operativsystem:
    Vantage VT-1 er første gang på to operativsystemer. Først, de Vantage VT-1 arbeider med et brukervennlig operativsystem i en konvensjonell drift og god optikk med 32-bit OSD. For krevende brukere som strever med det usedvanlig omfattende emne, LINUX, tilbyr vi fra rundt slutten av oktober 2010, et Linux-operativsystem.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke fordeler vil det være med Linux?

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,050
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dette selv (noe sent i dag -- [VT-1] Linux ist da!

En kjapp beskrivelse av dette i germangoogle språkdrakt:

[VT-1] Linux is here!
    It's so far, the long awaited Linux firmware for the VT-1 has just been officially released and has the version number 01.04ML O. Before the update, please read the attached information!

Among the most important changes include the ability to use HbbTV. This is an offer of some stations (the time of the ARD, RTL and ProSiebenSat.1 TV group), indicating on the Internet (appropriate network connection is required) additional content. For all stations of this group after switching the lower right indicate that the HbbTV may be displayed with the red button. Depending on the transmitter then you have access to a video, text, media library, a program overview and additional services. HbbTV is currently charged.

In addition, the Linux firmware using hard drives in NTFS or EXT file formats, network connectivity allows the receiver via wireless (WLAN stick required) and the receiving Internet radio.

The Linux firmware is parallel to the "old" OS21 firmware to be installed and used. Which firmware to boot, you can choose from the menu.

Changes

Here is the list of Vantage with all the changes:

* Change the remote control buttons
    o Mute (3) => VANTAGE portal
    o Swap (33) => Mute
    o Swap is now on the PIP button. Press 1 time = PIP press, 2 times SWAP
    * HbbTV supported
    o Once the network settings are correct and then turn to a channel with HbbTV will appear right below the red button. Pressing the button then IP HbbTV be called. For the functions within the HbbTV the transmitter side is responsible. therefore If some points are selected or selecting shows no reaction, this is an incomplete HbbTV page and not due to the receiver.
    * Web radio
    o the function by pressing the yellow button can be activated. After one of the web radios can call the text file can be edited on the storage medium with other streams. Please use this only full-text editors. When incorrect entries can cause crashes. There are only recognized. M3u streams.
    * Playlists can be created
    o playlists can be created directly in Media Player.
    o The number of files per playlist is limited to 256. The number of playlists is not limited.
    * FTP Server:
    o The access to the FTP server for Linux:
    Users. vt1
    Password: vantage
    * USB-WLAN
    o The wireless configuration is in the "network" made. The required keys can be accessed through the Help function.

Update instructions

Important: The channel list is copied during the installation, changes to a channel list in OS21 system affect but not on the list of the Linux system and vice versa.
    The update may take a little longer (Vantage is at 20 minutes) so do not be surprised.

Just like any other firmware is installed the Linux firmware as follows:

1. Unzip the file on a USB disk.
    2. Now connect the USB device to the receiver,
    3. The receiver then from the menu / multimedia / USB update the file "*. dlp" from USB disk
    4. Confirm the question with "Yes"
    5. The update is complete when the receiver restarts.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •