Nrk1 HD, CD HD PVR, lyd, ikke bilde.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nrk1 HD, CD HD PVR, lyd, ikke bilde.

Hei, tok en fabrikkreset i går, og finner Nrk1 HD på plass 15. Men får ikke bilde, bare lyd? Kommer ikke bildet før OL starter eller er det noe annet jeg må gjøre?
    Alle de andre HD-kanalene fungerer fint.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen problemer her. Kanalen dukket automatisk opp uten at jeg behøvde gjøre annet enn å slå av og på boksen.
    Prøv å plugge ut strømmen og tilbake igjen. Det kan hjelpe på "uforklarlige" problemer..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for kjapt svar, men strømtrikset funket ikke. Får prøve å fikle litt mer før jeg eventuelt må ringe CD.

Edit:
    Etter snakk med CD fikk jeg denne oppskriften. Og den funket for meg.

Ta ut og inn strøm - når det lyser 8888 i displayet - trykk OK og deretter MENU i relativt rask rekkefølge.
    Dekoder skal da telle opp: 00-- 01-- etter noen min går den til 02-- 03-- 04-- og så slår den seg av.
    Slå deretter på og ting skal funke.

Virker som tuneren da oppdateres til siste firmware, noe jeg ikke hadde gjort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med det samme problemet. Har lyd på NRK-HD, men bildet er ute av synk. Har riktig nok gammel flatskjerm med max 1080i og 720p, og så vidt jeg har fått med meg så gir tuneren ikke ut noe høyere oppløsning enn dette læll...
    Prøvde nettop overnevnt fix-trykking med ut-strøm-ok-meny-trixet+dra ut strømmen på nytt, men desverre uten hell... alle andre hd-kanaler fungerer som normalt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen forslag der ute?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egeberg
    Ingen forslag der ute?
    Du har siste sw 2.3.0 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også problem med NRK HD; bildet er ganske uklart, lyd er helt ok.
    Har CD, HD PVR, Sony KDL-40W4500. Alle andre kanaler, inkl. HD-kanalene er krystallklare. Men altså ikke NRK HD. Har prøvde alle knep med av/på "8888-oppskriften", oppdatere firmware ( har ver 2.3.0). Ikke noe hjelper. J.... irriterende

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Du har siste sw 2.3.0 ?
    Jepp, jeg har sw 2.3.0

Kan jo prøve å ringe CD, men er ikke så voldsomt imponert over dems tekniske kunnskap fra tidligere samtaler desverre. Ikke på slike greier i alle fall.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Heavydude
    Jeg har også problem med NRK HD; bildet er ganske uklart, lyd er helt ok.
    Har CD, HD PVR, Sony KDL-40W4500. Alle andre kanaler, inkl. HD-kanalene er krystallklare. Men altså ikke NRK HD. Har prøvde alle knep med av/på "8888-oppskriften", oppdatere firmware ( har ver 2.3.0). Ikke noe hjelper. J.... irriterende
    Det er ekstremt viktig at CD HDPVR settes til å gi ut 720p siden NRK1 HD sendes i 720p. Gjør man ikke dette så er kvaliteten på NRK1 HD ødelagt.
    Testet med 1080i ut på NRK1 HD med min CD HDPVR og da er bildekvaliteten totalt ødelagt.

De fleste som ikke er oppmerksom på dette ser nok NRK1 HD i 1080i. HDPVR boksen vil default gi ut 1080i på alle kanaler dersom man benytter HDMI. Benyttes det component så switcher boksen automatisk til 720p på NRK1 HD etter fabrikk reset dersom man ikke rører videoinstillingene på PVR'n.

Auto switch mellom 1080i/720p fungerer også via HDMI etter fabrikkreset så lenge man ikke bytter HDMI inngang på TV/AVreceiver, slår tv av/på eller slår HDPVR av/på.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min gir ut 1080i til en Pioneer 427 og det fungerer smertefritt. Krystallklare bilder.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Min gir ut 1080i til en Pioneer 427 og det fungerer smertefritt. Krystallklare bilder.
    Testet 1080i mot Pioneer 507XA. Det ble veldig dårlig. 720p ble betydelig bedre.
    Ser det lett at noe går galt i skaleringen pga. linjer gjennom NRK1 HD logoen og OL ringene, grafikken og i selve videoen. Vertikal oppløsning vises sterkt redusert på Pioneer 507XA når HDPVR sender ut 1080i. Heldigvis lett å fikse ved å endre til 720p

Artifaktene likner veldig på hvordan SD kanalene ble oppskalert til 1080i tidligere før oppskaleringen ble fikset. Ser det samme både via component og HDMI. Dette kan antagelig være vanskligere å se jo mindre TV'n er.

Er man fornøyd med bildekvaliteten på NRK1 HD så er det selvfølgelig ikke nødvendig å endre på noe

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Egeberg
    Jeg sliter med det samme problemet. Har lyd på NRK-HD, men bildet er ute av synk. Har riktig nok gammel flatskjerm med max 1080i og 720p, og så vidt jeg har fått med meg så gir tuneren ikke ut noe høyere oppløsning enn dette læll...
    Prøvde nettop overnevnt fix-trykking med ut-strøm-ok-meny-trixet+dra ut strømmen på nytt, men desverre uten hell... alle andre hd-kanaler fungerer som normalt...
    Null problemer her....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Null problemer her....:-)
    Flott, da vet Egeberg i det minste at der finnes en mann som ikke har samme problem som han

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Flott, da vet Egeberg i det minste at der finnes en mann som ikke har samme problem som han
    Nå er det vel sånn at man får det man betaler? for, og at noen bokser=HD PVR og surroundreceivere, samt TV'er gjør en bedre jobb enn andre med oppskalering/nedksalering osv....

Så min kjede av bokser gjør det bra ser det ut som...1080i ut på alt, skalert til 1080p i min HK og inn i min Panasonic PZ800 som var toppmodellen i 2008...har også hatt svensk TV via CD HDPVR rett inn i Tv'en før jeg byttet min HK fra 255 til 460=en HDMI inngang til, og jeg ser ingen forskjell fra før og nå... bruker SUPRA HDMI inn til HK og den "raskeste" Monster HDMI til Tv'en..

Så min konklusjon må bli..Murphy elsker oss TV freaker :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chx
    Hei, tok en fabrikkreset i går, og finner Nrk1 HD på plass 15. Men får ikke bilde, bare lyd? Kommer ikke bildet før OL starter eller er det noe annet jeg må gjøre?
    Alle de andre HD-kanalene fungerer fint.
    Har noen av dere testet bakketuneren(DVB T) i HD PVR en deres?
    Den plukker inn alle 3 NRK kanalene gratis....og selvsagt også NRK1 HD....:-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Testet 1080i mot Pioneer 507XA. Det ble veldig dårlig. 720p ble betydelig bedre.
    Ser det lett at noe går galt i skaleringen pga. linjer gjennom NRK1 HD logoen og OL ringene, grafikken og i selve videoen. Vertikal oppløsning vises sterkt redusert på Pioneer 507XA når HDPVR sender ut 1080i. Heldigvis lett å fikse ved å endre til 720p

Artifaktene likner veldig på hvordan SD kanalene ble oppskalert til 1080i tidligere før oppskaleringen ble fikset. Ser det samme både via component og HDMI. Dette kan antagelig være vanskligere å se jo mindre TV'n er.

Er man fornøyd med bildekvaliteten på NRK1 HD så er det selvfølgelig ikke nødvendig å endre på noe
    Merkelig. Opplever ingen av de feilene her. Nå har våre tv'er litt forskjell på panel oppløsning så det kan jo utgjøre en forskjell.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Merkelig. Opplever ingen av de feilene her. Nå har våre tv'er litt forskjell på panel oppløsning så det kan jo utgjøre en forskjell.
    Det er litt merkelig om paneloppløsningen er årsaken. Det kan selvfølgelig være det men jeg tror 427 har samme vertikal oppløsning som 507 ,dvs. 768 linjer . Det ser ut som 720p konvertert til 1080i i HDPVR'n ga feil i vertikal oppløsning. Har du koblet HDPVR direkte til Pioneer TV eller via annet utstyr ?

En liknende "artifakt" er vist på screenshots i forumet for kabel HD boksene:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...pplosning.html

http://avforum.no/forum/attachments/...ning-1080i.jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel, skulle prøve å endre oppløsningen ut fra tuneren nå, men brått så får jeg ikke valgt setup i menyen! Bare hopper over valget i menyen...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt merkelig om paneloppløsningen er årsaken. Det kan selvfølgelig være det men jeg tror 427 har samme vertikal oppløsning som 507 ,dvs. 768 linjer . Det ser ut som 720p konvertert til 1080i i HDPVR'n ga feil i vertikal oppløsning. Har du koblet HDPVR direkte til Pioneer TV eller via annet utstyr ?

Ja kjører min direkte koblet til tv'en. Lyd via Coax. Testet litt mer nå da det var lettere å sammenligne de to oppløsningene under curling kampen på nrk.

Endte opp med 720p men det var hårfint. Kunne skimte såvitt noen fler detaljer på isen i den blå ringen. Men minimalt.

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tror det har mye med størrelsen på bildeflaten å gjøre, Bobben1

De som har 42” ser liten eller ingen forskjell. Jeg som har LX5090 ser stor forskjell, og når jeg kjør på 85” lerret ser jeg enorm forskjell. Testa nettopp dette, når jeg skifter fra 720p out til 1080i, så blir det nesten som når jeg skifter tilbake til SD på 50” skjermen, hvis du skjønner?

Det sier seg egentlig selv, hvis du har 720p source, som du konverter til 1080 interlaced og så konverterer tilbake til 1080 progressiv, så vil det forringe bildet.
    Enda verre blir det selvfølgelig når du går fra 720p til 1080i og så tilbake til 768p

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •