Hvor får man kjøpt IP 9900HD i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor får man kjøpt IP 9900HD i Norge?

Hvor får man kjøpt IP 9900HD i Norge utenom x-sat de tar jo ikke kort.?

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett at noen butikker har fått denne inn.
    Ser også at de respektive butikkene i Norge som plannlegger import av denne modellen har forandret "release" dato til slutten av februar , tidligere var det annonsert slutten av januar.
    Det tyder på at programvaren til denne er ikke ferdig utviklet :neutral:
    Også finner jeg ikke noen tester på diverse internasjonale forum
    Kunne vært moro og sett bilder eller video , så kan man sammenligne bilde kvaliteten mellom 9900 og IPbox 9000 som har strålende video.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av digitech
    Har ikke sett at noen butikker har fått denne inn.
    Ser også at de respektive butikkene i Norge som plannlegger import av denne modellen har forandret "release" dato til slutten av februar , tidligere var det annonsert slutten av januar.
    Det tyder på at programvaren til denne er ikke ferdig utviklet :neutral:
    Også finner jeg ikke noen tester på diverse internasjonale forum
    Kunne vært moro og sett bilder eller video , så kan man sammenligne bilde kvaliteten mellom 9900 og IPbox 9000 som har strålende video.
    Men jeg spurte om vilke nettbutikker som solgte disse tunere både IP 9000HD og 9900HD utenom X-Sat?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    Men jeg spurte om vilke nettbutikker som solgte disse tunere både IP 9000HD og 9900HD utenom X-Sat?
    Hei

Mener maxsat.no selger denne, men disse er noget forsinket.

Har selv bestillt en fra x-sat, siden de ikke tar kort, så har jeg bare bestillt den i oppkrav, ikke no problem.

Ellers så fikk jeg telefon fra x-sat at som nevnt over, de kommer i slutten av februar, grunnet at de ville ha dem med siste kernel, altså en hardware swap...hva nå enn det betyr, så de er i slovakia for denne operasjonen.

Ser at satboy, tror jeg det var forventer disse 23 feb, så de bør være like om hjørnet.

Ser frem til å prøve denne.

Mvh
    C

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har bestilt IPbox 9900 hos x-sat.no og har forhånds betalt med kort :-D
    hva mener du at du kan ikke betale med kort da ? når jeg bestilte hos dem nå fikk jeg en e-post med bekreftelse om min bestilling og der var det tydelig og klar en bank konto nummer så logget jeg i min nettbank og overførte penge til dem. eller under forhånds bestilling får du med FETT skrivt en Konto nummer.
    ellers er det vel å bruke Paypal så betaler du med kort :-)

jeg har handlet av dem før og jeg bør ikke langt fra dem :-) noen få kilometer bare ( 5-6 mil una dem )

er det du mener eller mener du bruk av kort direkte i deres butikk ??

Når det gjelder levering så ble jeg nesten likt som corydoras har blitt fortalt.
    og ja dem ringte meg for å opplyse om at det blir forsinkelser på boksen. dem virker jo seriøse og han som eier x-sat.no er ikke noen tulling.
    Han ringte meg og hvis jeg forstå det riktig så skule eier av x-sat.no ringe alle kunder selv, hvor mange butikker ringer sine kunder for å informere dem da ??
    så vidt jeg viet so hadde dem en nett møtte med AB COM i Slovakia og skulle ringe eller sende e-post hvis det var noen nytt fra leverandør.
    ellers er det ingen buttikker i Norge / Scandinavia / eller Europa som har denne boksen på lager, alle venter og det er ikke mulig å kjøpe den fra andre steder heller

Nå skal jeg også kjøpe en AB IPbox 55 HD fra dem :-) da det er en nytt model på vei hvis jeg ikke forstå det feil da

mvh

bobi

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rstave
    x-sat.no
    maxsat.no.
    satbutikken.no
    sat-master.no
    santronic.no

da er det bare å prøve seg og se hvem som smakken din faller for
    Google er din venn, søk og finn heter det

det fins sikkert flere butikker der ut men det var dette jeg fant for deg i full fart

mvh

bobi

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobi
    hva mener du at du kan ikke betale med kort da ? når jeg bestilte hos dem nå fikk jeg en e-post med bekreftelse om min bestilling og der var det tydelig og klar en bank konto nummer så logget jeg i min nettbank og overførte penge til dem. eller under forhånds bestilling får du med FETT skrivt en Konto nummer.

jeg har handlet av dem før og jeg bør ikke langt fra dem :-) noen få kilometer bare ( 5-6 mil una dem )

Når det gjelder levering så ble jeg nesten likt som corydoras har blitt fortalt.
    og ja dem ringte meg for å opplyse om at det blir forsinkelser på boksen. dem virker jo seriøse og han som eier x-sat.no er ikke noen tulling.
    Han ringte meg og hvis jeg forstå det riktig så skule eier av x-sat.no ringe alle kunder selv, hvor mange butikker ringer sine kunder for å informere dem da ??
    så vidt jeg viet so hadde dem en nett møtte med AB COM i Slovakia og skulle ringe eller sende e-post hvis det var noen nytt fra leverandør.
    ellers er det ingen buttikker i Norge / Scandinavia / eller Europa som har denne boksen på lager, alle venter og det er ikke mulig å kjøpe den fra andre steder heller

Nå skal jeg også kjøpe en AB IPbox 55 HD fra dem :-) da det er en nytt model på vei hvis jeg ikke forstå det feil da .

mvh

bobi
    Mener bruk av kort i nettbutikken deres,har handlet der tidligere og betalt fra konto til det knt.nr.som stod oppgitt.

Active rstave sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x-sat.no
    maxsat.no.
    satbutikken.no
    sat-master.no
    santronic.no

da er det bare å prøve seg og se hvem som smakken din faller for
    Google er din venn, søk og finn heter det

det fins sikkert flere butikker der ut men det var dette jeg fant for deg i full fart

mvh

bobi
    Prøvd på google men fant ikke noe,men skrev vel feil søke ord.Men takk for svar Bobbi.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå skal jeg også kjøpe en AB IPbox 55 HD fra dem :-) da det er en nytt model på vei hvis jeg ikke forstå det feil da

mvh

bobi

Må bare få si at jeg selv ble imponert da de ringte fra x-sat, tror ikke det er mange som hadde tatt seg bryet å kontakte 100 kunder som hadde forhåndsbestillt en vare for å personlig å fortelle om forsinkelsen og forklare grunnen til dette.

Har ikke handlet med x-sat før, men om de tar så godt vare på kundene sine i all handel, så er det stjerne i boka fra meg.

Mvh
    C

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.
    Kom over denne tråden, og har vel lite å tilføye ang trådstarters spørsmål, men vil bare få skryte litt av X-sat.no. Er kunde der og har kjøpte flere bokser + annet utstyr. Alltid super service og de tar seg alltid tid til alle mine rare spørsmål hehe.
    De ringte også meg ang IP-box 9900 og fortalte at den blir forsinket. Har ALDRI blitt oppringt fra et firma pga forsinkelse før. Dette er tommelen opp

Når det gjelder kort har jeg brukt PayPal via VISA-kort. Funker utmerket.

Hmm, nei det får være nok skryt for i dag:-D :-D

Ha en fin helg og gleder meg til IP-box 9900 kommer.

Mvh,
    Alex

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spurte i en mail til Maxsat om hva som er forskjellen på 9900HD og 9000HD, og fikk til svar at det ikke er noen hardware-forskjell mellom boksene, kun at 9900HD blir levert med Enigma2 software.

Etter en sammenligning av spesifikasjonene på abipbox.com finner jeg følgende forskjeller:
    9900 har eSata, RF inn/ut, 12V trigger og 2 USB host porter
    9000 har en USB host og en USB client port og DIN S-videoport.
    9900 har 256 MB minne, 9000 har 192 MB.
    9900 har annen strømforsyning.

Tydeligvis ingen stor grunn til å vente på 9900HD hvis man ikke trenger de ekstra portene.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Jeg spurte i en mail til Maxsat om hva som er forskjellen på 9900HD og 9000HD, og fikk til svar at det ikke er noen hardware-forskjell mellom boksene, kun at 9900HD blir levert med Enigma2 software.

Etter en sammenligning av spesifikasjonene på abipbox.com finner jeg følgende forskjeller:
    9900 har eSata, RF inn/ut, 12V trigger og 2 USB host porter
    9000 har en USB host og en USB client port og DIN S-videoport.
    9900 har 256 MB minne, 9000 har 192 MB.
    9900 har annen strømforsyning.

Tydeligvis ingen stor grunn til å vente på 9900HD hvis man ikke trenger de ekstra portene.
    Hva hjelper alle forandringer , når ABCOM satser på samme chipset som forgjengeren ? Igjen blir CCcam ikke aktuell for IPbox og i tillegg man kan ikke benytte seg av mangfolden av plugin produsert for Dreambox , da disse er skrevet til *mipsel , ikke til sh4.

La oss ta en titt på hva som er endret og hvordan dette skal gjøre IPbox 9900 til en bedre mottaker enn IP9000 .
    eSATA disker er dyrere en intern SATA disk ( bruker selv 2.5" Sata disk ) inn i min IPbox 9000 HD , så dette er ikke vesentlig forskjell fra IP 9000.
    12 v Trygger ? Er det fortsatt noen som bruker " Co-rotor , omformere eller polarizer " som krever 12 v. ? Også i tillegg hver eneste USB tilslutning på hovedkortet leverer 12 volt uansett. Så hvor viktig er denne finessen ?
    Annen PSU ? Hva som er galt med strømforsyningen til IPbox 9000, har aldri lest på noen forumer at IPbox 9000 har svak PSU . Det er jo ikke rart at PSU'n er forskjellig , den nye hardvare platformen produseres ikke hos DGStation .

Eneste viktige forandring fra forgjengeren er noen " smuler " mer minne.
    Og det er viktig , pga at IPbox 9000 puster tungt uten en eneste plugin installert.
    Hvordan skal da IP9900 konkurrere med VU+Duo med samme Enigma2 , Twin tuner som standard ( her trenger ikke man å betale ekstra for tuner 2 ) , 3 usb, samme kortleser anntall og PVR funksjon , og til sist , men IKKE minst
    bruke samme Dreambox support som har gjort DB til første valg blant parabol entusiaster ? Det gjenstår å se. :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hjelper alle forandringer , når ABCOM satser på samme chipset som forgjengeren ?
    Det er da ikke så rart vel, se på AB IPbox 9000, den har nå
    Enigma 1 HD , ENIGMA 2 , DGS , Neutrino HD og i dag kom også VDR support
    så da blir det 5 forskjellige softwware man kan bruke på AB COM sine bokse
    det kan du vel ikke med enten Dreambox eller Vo Duo+
    Jeg som slutt bruker har muligheten å velge det jeg vil.

Igjen blir CCcam ikke aktuell for IPbox og i tillegg man kan ikke benytte seg av mangfolden av plugin produsert for Dreambox , da disse er skrevet til *mipsel , ikke til sh4.
    Hvorfor skal man inn med CCcam på alt da ?? hva er det som gjør CCcam til første valg for deg ?? du kan ikke bare si at når en boks ikke har CCcam så er den ikke go hva med å bruke OScam, Newcs, MGcamd, osv er dem ikke bra ?? jeg sier det med 100% sikkerhet at Newcs Mgcamd er den beste kombinasjonen til å lese ORIGINAL KORT, du viet vel hvorfor CCcam er så populær

Hvordan skal da IP9900 konkurrere med VU+Duo med samme Enigma2 , Twin tuner som standard ( her trenger ikke man å betale ekstra for tuner 2 ) , 3 usb, samme kortleser anntall og PVR funksjon , og til sist , men IKKE minst
    bruke samme Dreambox support som har gjort DB til første valg blant parabol entusiaster ? Det gjenstår å se. :neutral:
    Twin tuner har også IPbox 9900 Plus versjonen, det er fult mulig å kombinere tunerblokene i IPbox 9900 sette in en Sat og en Kabel, eller en Bakkenett og en Kabel, eller to av sammen sort, hvis den ene tuneren går i stykler så kan du bare ta den ut og sende den tilbake der du handlet den, mens med Vo Dou+ må du sende tilbake hele boksen
    det er kun 175 kroners forskjell på Vo Duo+ med Integrert 2 tunere og AB IPbox 990 Plus så det er ikke noen står forskjell mellom dem

Vo Duo+ kommer fra en kjent leveranør, og vi alle husker vel Kathreien 910 USF som de fleste sliter med, dessuten du kan ikke kalle support det å stjele andres software ( kan du det ? )
    Desutten du veit vel meget bra at alt av Plugisn , addons og mange andre ting som er laget for Dreambox fungerer ikke i Vo Du+ etter Kernel oppdatering siden Oktomber, og dette kan du godt snakke med PLI image makerene om.

Men for å si det sant, jeg har bestilt meg en Vo Duo+ for å vare sikkert

mvh

bobi

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ikke så rart vel, se på AB IPbox 9000, den har nå
    Enigma 1 HD , ENIGMA 2 , DGS , Neutrino HD og i dag kom også VDR support
    så da blir det 5 forskjellige softwware man kan bruke på AB COM sine bokse
    det kan du vel ikke med enten Dreambox eller Vo Duo+
    Jeg som slutt bruker har muligheten å velge det jeg vil.

Hvorfor skal man inn med CCcam på alt da ?? hva er det som gjør CCcam til første valg for deg ?? du kan ikke bare si at når en boks ikke har CCcam så er den ikke go hva med å bruke OScam, Newcs, MGcamd, osv er dem ikke bra ?? jeg sier det med 100% sikkerhet at Newcs Mgcamd er den beste kombinasjonen til å lese ORIGINAL KORT, du viet vel hvorfor CCcam er så populær

Twin tuner har også IPbox 9900 Plus versjonen, det er fult mulig å kombinere tunerblokene i IPbox 9900 sette in en Sat og en Kabel, eller en Bakkenett og en Kabel, eller to av sammen sort, hvis den ene tuneren går i stykler så kan du bare ta den ut og sende den tilbake der du handlet den, mens med Vo Dou+ må du sende tilbake hele boksen
    det er kun 175 kroners forskjell på Vo Duo+ med Integrert 2 tunere og AB IPbox 990 Plus så det er ikke noen står forskjell mellom dem

Vo Duo+ kommer fra en kjent leveranør, og vi alle husker vel Kathreien 910 USF som de fleste sliter med, dessuten du kan ikke kalle support det å stjele andres software ( kan du det ? )
    Desutten du veit vel meget bra at alt av Plugisn , addons og mange andre ting som er laget for Dreambox fungerer ikke i Vo Du+ etter Kernel oppdatering siden Oktomber, og dette kan du godt snakke med PLI image makerene om.

Men for å si det sant, jeg har bestilt meg en Vo Duo+ for å vare sikkert

mvh

bobi
    Hmm, nå tror jeg du skal bremse litt , da jeg har testet akkurat som deg alle programvare typer og du vet akkurat som meg at Eneste nesten BUGFRI programvare du kan bruke med IPbox 9000 per idag er DGS basert .
    Enigma 2 = Sanding Effect !
    Neutrino = Halveis utviklet og ikke komplett.
    Også videre .
    Eneste programvare som er virkelig optimal per idag er SIF Team 11694 , hvor det meste fungerer 100%.
    Hva hjelper det å ha mulighet for 3 andre typer programvarer , når ingen av de er brukenes
    Det med CCcam vil jeg ikke diskutere her , da kommer jeg i konflikt med reglene på forumet , men det er sikkert uten grunn at de fleste i Europa bruker CCcam , lett å konfigurere , ikke nødvendig med port åpning i ruteren m.m Siden du er så glad i IPbox , hvorfor er det så mange som spør og håper på denktenk at CCcam blir kompatibel med denne boksen ?

Når du får din Vu+Duo og utfører litt tester , kan vi ta opp en diskusjon igjen
    Det var litt komisk å lese at ingenørene til VU+ har stjalt programvaren til Dreambox ( Enigma 2 ) :-D Hva slags programvare skal Ipbox 9900 bruke da ?
    Kanskje sin egen og ikke Enigna 2 ? :-D :-D :-D Og hvorfor hvis programvaren til IPbox fra før er så unik og bra , går produsenten bort fra den fantastiske programvaren over til Enigma 2 ? Jeg skal ikke bruke energi på å argumentere valget til ABCom . Nå vet vi hva VU+Duo kan tilby , dette er allerede realitet , det gjenstår å teste IPbox 9900 og håpe at den mottakeren skal gi en hard konkuranse til resterende Enigma 2 basert mottakere , slik at vi forbrukerne kan nyte nye og stabile programvarer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, nå tror jeg du skal bremse litt , da jeg har testet akkurat som deg alle programvare typer og du vet akkurat som meg at Eneste nesten BUGFRI programvare du kan bruke med IPbox 9000 per idag er DGS basert .
    Her må jeg si meg enig, men må si at Enigma 2 er meget stabilt og jeg tør å si at den er like stabilt som Enigma2 på DM 800 selv om at jeg viet mange vil ikke vare enig med meg

Enigma 2 = Sanding Effect !
    Hva er det ?? har ikke hørt dette før

Det med CCcam vil jeg ikke diskutere her , da kommer jeg i konflikt med reglene på forumet , men det er sikkert uten grunn at de fleste i Europa bruker CCcam , lett å konfigurere , ikke nødvendig med port åpning i ruteren m.m Siden du er så glad i IPbox , hvorfor er det så mange som spør og håper på denktenk at CCcam blir kompatibel med denne boksen ?
    Nei det vil jeg heller ikke da, men for meg som slutt bruker er ikke CCcam en MUST HAVE valg, og hvorfor må jeg åpne noen porter i min router i det hele tatt da, hva skal jeg med det ?? jeg trenger ikke å åpne noen porter med MGcamd eller Newcs eller OScam, hvorfor bringer du den opp skjønner jeg ikke

Jeg er godt klar over på hvorfor de fleste i Europa velger CCcam, men jeg brur meg ikke om CCcam da jeg ikke bruker den elendige emuen som har 100 vis av backdoors :x
    Når du får din Vu+Duo og utfører litt tester , kan vi ta opp en diskusjon igjen
    Klart det, jeg skal teste og see på hva som er bedre på den, det er derfor jeg vill ikke utake meg før jeg har testet dem først :smile:

Det var litt komisk å lese at ingenørene til VU+ har stjalt programvaren til Dreambox ( Enigma 2 ) :-D Hva slags programvare skal Ipbox 9900 bruke da ?
    det var den her som jeg reagerte på JERG QUOTER PÅ NYTT
    ""men IKKE minst bruke samme Dreambox support som har gjort DB til første valg blant parabol entusiaster""
    dette er å stjele vel er det ikke.
    Support for meg som slutt bruker er , Addons, PLuggsin, og Softcams og hvis VO DUO+ kan bruke DM sine Addons, Pluggins og Softcams, så er det i mine øye som å stjele, eller bruke noen uten at du, jeg og alle de andre har lov til det :-(
    Hvis Vo duo+ selv utvikler sine addons og plugins da tar jeg hatten av for dem

Jeg sa IKKE at Marusys som produserer Vo Duo+ stjal noen fra DMM, hvor leste du det da ?
    Ja det var feil av meg å generalisere det hele, jeg burde si at Marusys har utviklet sine drivere for kun å slipe problemer med DMM men at dem i senere tidspunkt kan utnytte DMM support på det maksimale og la alle de andre DMM utviklerne gjøre grovarbeidet så kan Vo Duo + ha suksess fra andres jobb
    DMM fortjener det egentlig da dem har overpriset alle sine produkter, så jeg er glad for det:lol:
    Enigma2 er ikke eiendom av DMM eller ACBO eller Marusys SOM PRODUSERER vO dUO+, hvem som helst inkludert deg og meg og andre medlemmer og folk fra hele verden kan utvikle en boks basert på Enigma2 så lenge du og jeg klarer å lage Bootloader, audio, video og andre driver til å kommuniserer med Enigma2 og boksen ;-)
    Enigma2 er ikke EINDOM / PROPERTY av DMM eller noen andre

Jeg skal ikke bruke energi på å argumentere valget til ABCom . .
    Like så jeg gidder ikke å bruke energi på det jeg heller, jeg vil ikke si noen mer før jeg har boksen og har testet den selv, men liker å diskutere litt og synes at det er viktig å gi info til dem som trenger det. Har ikke noen imot deg som person og har ikke lyst å komme i store diskusjoner og personalisere diskusjonen, men det tror jeg du viet :-)

mvh

bobi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •