Newbie hjelp med DM800HD PVR og paraboloppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Newbie hjelp med DM800HD PVR og paraboloppsett

Hei!

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men kan forklare hva jeg har:

- Dreambox DM800HD PVR
    - Canal Digital kort med aktiv abo på "full pakke" (ikke montert opp osv)
    'Dette er ett "rom-2" kort, som kompisen min administrerer.

Jeg ønsker:

- Alle kanaler jeg har mulighet til å få
    - Vite om jeg må bruke flere enn 1 hode
    - En forklaring på HVORDAN jeg kan sette opp flere hoder på 1 skål (om jeg trenger det)

Håper virkelig noen kan hjelpe meg, for dette har jeg alvorlig lite peiling på

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arntsen87

- Dreambox DM800HD PVR
    - Canal Digital kort med aktiv abo på "full pakke" (ikke montert opp osv)
    'Dette er ett "rom-2" kort, som kompisen min administrerer.

Om det dreier seg om cardsharing er dette ikke tillatt å diskutere på forumet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Om det dreier seg om cardsharing er dette ikke tillatt å diskutere på forumet...
    Nei, altså, vi bor i samme leilighet, men han skal ha sin på soverommet, så planen er å ha min i stua. Vi har fått en ekstra parabolskive, så vi setter opp den, i og med han flytter før meg... Så jeg slipper å fikse alt på nytt når han flytter... Om du skjønner? Mitt abo er lovlig nå, i og med han og jeg bor i samme hus...

Spørsmålet er bare HVORDAN skal dette gjøres? Hans regner jeg med vil fungere, fordi hans er montert allerede, skal bare strekke om en kabel, inn til hans soverom....

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har allerede innstallert parabol fra før , trekk bare ny koaks kabel fra en ledig utgang på hodet til mottaker nummer 2. Du trenger ikke å installere parabol nummer 2 , så lenge dere 2 skal bruke samme satellitt ( THOR ) .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, altså, jeg ønsker å bruke fire hoder etc, fordi jeg har dreambox, og vil dra nytte av dette! Leste endel på nettet i går, så det jeg nå trenger er svar på hvordan tallerken og holder jeg trenger for å få inn 4 hoder til samme kabel...

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, altså, jeg ønsker å bruke fire hoder etc, fordi jeg har dreambox, og vil dra nytte av dette! Leste endel på nettet i går, så det jeg nå trenger er svar på hvordan tallerken og holder jeg trenger for å få inn 4 hoder til samme kabel...
    Da må du forklare oss litt detaljert hvilken type parabol og 4- hoders sidematter du har ?
    Forskjellige parabol modeller stilles med senter hodet mot forkjellige satellitter !
    F.eks. Raven parabol stiller du med senter hodet mot Sirius og regsten kommer automatisk inn . Etter diu har justert antenna skal du trekke 4 korte kabler fra hver hodet til switchen du har fått sammen med pakken ( noter rekkefølgen på oppkoblingen mellom hoder og switch og definer samme rekkefølge i menyen på din DM 800 i Meny-Kanalsøk- Tuner Konfigurasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hodene og ikke sidematter. Det er vel strengt tatt det jeg trenger hjelp til

Har en 78cm plate, en dm800hd pvr og thats it. Så om noen klarer å fortelle meg hva jeg skal ha av lnb'er og sidematter blir jeg megafornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger jeg forresten å vite hva jeg skal om ha kanalkort. Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å abonnere på både viasat og canal digital om jeg har Dreambox? Om dette er noe som ikke er lov å diskutere, vennligst gi meg beskjed, så sletter jeg dette innlegget...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger jeg forresten å vite hva jeg skal om ha kanalkort. Det er vel strengt tatt ikke nødvendig å abonnere på både viasat og canal digital om jeg har Dreambox? Om dette er noe som ikke er lov å diskutere, vennligst gi meg beskjed, så sletter jeg dette innlegget...
    Hvis du ikke allerede vet svaret på dette, trenger du abonement.

Det er forøvrig ikke lov å diskutere dette her.

Du trenger 2 hoder for å få inn alt av Via og CD, de to siste får du en bråte med kanaler på, men nesten ingenting jeg bryr meg om iallefall....

Har 4 hoder, men det er sikkert over ett år siden jeg har brukt de siste 2, og jeg tror aldri noensinne jeg har funnet noe av interresse der, når det er sagt, så får du vel mellom 2-2500 kanaler ett sted mener jeg, det er fullt mulig å brenne av en kveld på å zappe en gang gjennom alt.

Men jeg tror det kan lønne seg for deg å kjøpe en komplett pakke med parabol og så mange hoder du trenger, det høres ut som om du har skaffet deg en rimelig håpløs oppgave med ditt utgangspunkt hvis parabolen du har bare har ett eller to hoder.

Hvis det allerede finnes en parabol der du bor (tolker deg slik) så er det vel lettest å få ett eller flere doble hoder, sånn at du kan ha to tunere på samme talerken.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg en Torodial 55cm