Canal Digital HD-PVR resiver, oppsummering pr.dd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer Biring sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital HD-PVR resiver, oppsummering pr.dd

Hei, det har jo gått rykter om en bedre godkjent tuner fra CD. Men når det kommer er vell ennå i det blå.. Det jeg lurer på er om det er værdt pengene
    å kjøpe Sagemen de tillbyr i dag? Har lest side opp og side ned med annmerkninger på denne, men er den blitt noe bedre siden den kom?
    Skjønner at dette aldri vil bli noen "High End" tuner. Men synes dere som er normalt positive, at den fungerer greit i dag? Eller bør en avvente? Har Force 1189 i dag som jo gir bra bilder på vanlige kanaler, men sikkler på HD.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biring
    Hei, det har jo gått rykter om en bedre godkjent tuner fra CD. Men når det kommer er vell ennå i det blå.. Det jeg lurer på er om det er værdt pengene
    å kjøpe Sagemen de tillbyr i dag? Har lest side opp og side ned med annmerkninger på denne, men er den blitt noe bedre siden den kom?
    Skjønner at dette aldri vil bli noen "High End" tuner. Men synes dere som er normalt positive, at den fungerer greit i dag? Eller bør en avvente? Har Force 1189 i dag som jo gir bra bilder på vanlige kanaler, men sikkler på HD.
    Bildekvaliteten ble betydelig bedre for et par softwareoppdateringer siden. Den enkle HD boksen har fortsatt like dårlg kvalitet (spesielt på SD kanaler). Har ingen store problemer med boksen min men jeg kan også opplyse at jeg benytter EPG og PVR funksjonen ekstremt lite og har kun 1 LNB tilkoblet.

Vurderingen din avhenger nok også av om du syns kr.2.340 er for dyrt for en triple tuner HDPVR (to satellitt tunere + en bakkenett tuner). Forsøk å finn en annen trippel HDPVR til den prisen. Jeg tror ikke du vil finne noen som er så lavt priset noe sted. Softwaren har utvilsomt forbedringspotensiale. Ingen tvil om det men det virker som de bug'ene det klages mest på her i forumet er i forbindelse med PVR funksjoner og ikke normal tv titting.

På Svenske minhembioforum står det at det kommer ny Linux basert software til CDHDPVR senere.
    Minhembio diskusjonen

Jeg har absolutt null problemer med HDPVR under vanlig TV titting. Teletext funksjonen er kanskje det mest irriterende.

Har også en Topfield 7700HDPVR og denne koster godt over dobbelt så mye som CD HDPVR når disk og Conax CAM er kjøpt inn. Topfielden oppleves mye treigere men kan motta andre satellitter og ikke bare CD's egne kanaler. Bildekvaliteten fra Topfield er ikke noe bedre enn fra CD HDPVR.

Ulempen er at den ikke støtter Conax chipset pairing (med den risikoen det evt. måtte innebære). Fra Topfielden kan man også overføre opptak...en funksjon jeg uansett aldri benytter meg av.

Syns forøvrig CDHDPVRs SD kanaler oppskalert til 1080i ser bedre ut enn scart RGB men jeg vet at dette er veldig subjektivt. Det er feil å påstå hvilket outputformat som er best for SD kanaler siden dette har mye med smak å gjøre. Noen liker ikke oppskalering mens andre foretrekker oppskaleringen. I oppskaleringen fra SD til HD er det også filtere for å minimere mpeg støy. Bildet kan virke en anelse mer soft mens 576i ser veldig grovkornet og støyfullt ut på min Pioneer TV.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter svaret til "Bobben" og prisnedsettelsen til CD, så har jeg også nå denne
    HD PVR tuner. Førsteinntrykket er stort sett positivt. HD sendingene er veldig bra, SD er kanskje hakket dårligere enn på Forcen, men den går for å være bra på SD signaler. Synes EPG er O.K, liker best den andre visning modusen, trykke blå knapp. Når det gjelder lyd så er dette ikke sjenerende. Men for de som har flaggermus ører så vil sikert dette være for dårlig:-D
    Jeg ser at det har vært stille på diskusjonen om den siste Softwaren, helt siden 8/2, dette tar jeg som et tegn på at det begynner å bli mindre å "pirke på" Det jeg synes mangler nå er VOD, det ville være topp å kunne bestille dette fra samme boksen.

Foreløpig fra meg, er at tuneren til denne prisen, er et veldig bra kjøp!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter svaret til "Bobben" og prisnedsettelsen til CD, så har jeg også nå denne
    HD PVR tuner. Førsteinntrykket er stort sett positivt. HD sendingene er veldig bra, SD er kanskje hakket dårligere enn på Forcen, men den går for å være bra på SD signaler. Synes EPG er O.K, liker best den andre visning modusen, trykke blå knapp. Når det gjelder lyd så er dette ikke sjenerende. Men for de som har flaggermus ører så vil sikert dette være for dårlig:-D
    Jeg ser at det har vært stille på diskusjonen om den siste Softwaren, helt siden 8/2, dette tar jeg som et tegn på at det begynner å bli mindre å "pirke på" Det jeg synes mangler nå er VOD, det ville være topp å kunne bestille dette fra samme boksen.

Foreløpig fra meg, er at tuneren til denne prisen, er et veldig bra kjøp!
    Det skal komme VOD på denne HDPVR'n til Canal Digital . I følge en artikkel i Aftenposten så vil CD HDPVR'n måtte tilkobles nettverk for at VOD skal fungere. Dvs. boksen vil laste ned VOD filmene fra internet.
    Canal Digital med filmleie på TV og nett

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres spennende ut! De vil da "åpne" Ethernet porten med ny software?
    Da er det to ting å glede seg til, vår + VOD:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet i hvert fall at Canal Digital tester ut VOD-tjenesten via pc for tiden. Så den selv for noen uker siden. Bildekvaliteten var overraskende god synes jeg, men dette var på en 22" pc-monitor da, så ikke helt lett å bedømme.

Kobles dette opp mot tuneren er jo det en god og brukervennlig løsning må jeg si (som gjør at originale mottakere får 1 fordel i forhold til ikke godkjente konkurrenter som Dreambox etc.).

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat bruker denne som kilde til sin 60" Pioneer. Bildekvaliteten på både TV-sendinger i SD og HD, pluss innspillingene er meget bra.
    EPGen innehar veldig lite info. Jeg synes det er altfor sjeldent at du kan se hvilke skuespillere som er med i filmene.
    Jeg skulle også sett at det innspilte materialet ble delt opp i kapitler, slik min Humax gjorde, slik at man kan hoppe over reklame med omtrent bare et tastetrykk.

Den har noen irriterende bugs:
    1.
    Spiller du inn et program kan du regne med at hele programmet/filmen ikke blir med siden EPGen ikke alltid stemmer. På enkelte kanaler må du derfor spille inn programmet/filmen som kommer etterpå, for å være sikker på å få med deg alt.
    2.
    Ser du på innspilt materiale samtidig som du spiller inn et annet, vil du oppleve at programmet/filmen plutselig bare slår seg av og går tilbake til TV-sending. Dette skjer når en annen innspilling starter eller stopper, mener jeg å huske. Du må da starte det innspilte materialet på nytt og spole frem til der du var før stoppen.

Den bråker også voldsomt til tider, men bildekvaliteten er som sagt meget bra, selv blåst opp i 60".
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stillt inn opptak på 10min ekstra, før og etter, synes dette hjelper.
    De bugs du nevner vil jeg tro blir oppdatert v/software oppgradering, når det skjer er jo en annen sak:-?

Jeg er enig i at det er noe lite info på EPG. Skuespillere, årstall o.l.

Synes også det ville være noe mer oversiktlig hvis det var kanallogo der opptaksoversikten vises. Dermed vil man raskere få overblikk over om det er et opptak til unga/kjeringa/sjefen i huset!

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førsteinntrykket er stort sett positivt. HD sendingene er veldig bra, SD er kanskje hakket dårligere enn på Forcen, men den går for å være bra på SD signaler. Synes EPG er O.K, liker best den andre visning modusen, trykke blå knapp. Når det gjelder lyd så er dette ikke sjenerende. Men for de som har flaggermus ører så vil sikert dette være for dårlig:-D
    Har tørket svetten litt nå:razz: Dette virker bra. Hvordan er kanalskifte, går det tregt og ang. støy, er det vifte som slår inn iblant eller konstant dur/susing som en gammel pc?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny bug??

Har hatt denne PVR'n nesten 2 år og det største problemet med den er timeshift funksjonen som ikke ennå er fikset.

Men nå den senere tiden har den begynt å skifte kanal når ett opptak begynner, til den kanalen... Dette har ikke skjedd tidligere.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frha
    Har tørket svetten litt nå:razz: Dette virker bra. Hvordan er kanalskifte, går det tregt og ang. støy, er det vifte som slår inn iblant eller konstant dur/susing som en gammel pc?
    Kanal skifte synes jeg virker bra, alt kan selfølgelig være raskere, men det er ikke så mye at det irriterer, synes jeg.
    Dette med lyd er veldig individuelt, både hvordan vi lytter, og selve plassering
    av tuner. Jeg synes ikke den distraherer, min hardisk slår seg også av i standby, ser at noen ikke gjør dette. Du må bare forsøke selv, jeg ble ivertfall positivt overasket:smile:

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har stillt inn opptak på 10min ekstra, før og etter, synes dette hjelper.
    De bugs du nevner vil jeg tro blir oppdatert v/software oppgradering, når det skjer er jo en annen sak:-?

Jeg er enig i at det er noe lite info på EPG. Skuespillere, årstall o.l.

Synes også det ville være noe mer oversiktlig hvis det var kanallogo der opptaksoversikten vises. Dermed vil man raskere få overblikk over om det er et opptak til unga/kjeringa/sjefen i huset!
    Interessant. Jeg kjenner ikke menyene til denne, men min kamerat ville sikkert satt stor pris på å få vite hvordan man stiller inn noe slikt?
    Jeg også, da jeg kommer til å kjøpe denne etterhvert.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akita
    Har hatt denne PVR'n nesten 2 år og det største problemet med den er timeshift funksjonen som ikke ennå er fikset.

Men nå den senere tiden har den begynt å skifte kanal når ett opptak begynner, til den kanalen... Dette har ikke skjedd tidligere.
    Største problemet her er at fjernkontrollen suger. Hater virkelig å sitte å trykke meg ihjel før noe skjer + at boksen henger seg når man blar i opptakslisten. Utrolig kjipt å måtte ta strømmen titt og ofte.

Ser fram til den dagen CD endelig kommer med noe nytt. Da skal HDPRV'en lempes ut vinduet!

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Kongsberg
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apekatt
    Største problemet her er at fjernkontrollen suger. Hater virkelig å sitte å trykke meg ihjel før noe skjer + at boksen henger seg når man blar i opptakslisten. Utrolig kjipt å måtte ta strømmen titt og ofte.

Ser fram til den dagen CD endelig kommer med noe nytt. Da skal HDPRV'en lempes ut vinduet!
    Jeg har en mistanke om at tuneren ikke liker å få flere komandoer for kjapt!
    Nesten som dataen min... (hvis jeg blir litt oppgitt) Og hvis du virkelig er en apekatt, som du skriver, så er det jo veldig fort gjort....

Og om du velger å lempe HDPVR din ut av vinduet, bør du vel ta vare på den sugende fjernkontrollen8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •