Kjøpe brukt hd pvr dekoder?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe brukt hd pvr dekoder?

Kan jeg kjøpe en brukt hdpvr dekoder og bruke denne hjemme med mitt gamle parabolkort?

Er det noe parring som må foregå eller har CD sperret for denne muligheten?

Er jo helt talentløst at de skal kreve 12 mnd videreføring av abbonemang for at du skal få lov å kjøpe en slik dekoder hos de :twisted:

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KnutLeo
    Kan jeg kjøpe en brukt hdpvr dekoder og bruke denne hjemme med mitt gamle parabolkort?

Er jo helt talentløst at de skal kreve 12 mnd videreføring av abbonemang for at du skal få lov å kjøpe en slik dekoder hos de :twisted:
    Du kan kjøpe brukt ja men smartkortet som hører til HDPVR boksen skal følge med.
    Eierskifteskjema parabol - Canal Digital NO

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jasså? så jeg kan ikke bruke mitt eksisterende kort?

Hva skjer da eventuelt om det er bindingstid på det abbonemanget jeg overtar? Regner med den vil bli overført på meg? Og om det ikke er bindingstid på det abbonemanget. Vil jeg allikevel automatisk få bindingstid? Hadde ikke forundret meg. Ikke fant jeg noen info om det på CD sine sider heller. Burde det ikke følge med noen papirer med liten skrift på et slikt eierskifte-skjema?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kikket litt på Dreambox. Er det bare å putte kortet mitt inn i en slik en eller vil ikke det fungere? Skal uansett ha en dreambox og valget må vel bli en slik 800 hdpvr.

Hvor får jeg kjøpt orginale slike bokser til en grei pris fra utlandet? Bør være en side som garanterer at det ikke er kopibokser. Har en side der de selges for rundt 2000,- + frakt og moms, men de verken avkrefter eller bekrefter at det er kopier så jeg blir skeptisk med en gang. Har funnet sider der de bekrefter at de selger kopibokser også og da ligger prisen fra 1000 lappen og litt oppover...

alle innspill mottas med takk 8-)

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kikket litt på Dreambox. Er det bare å putte kortet mitt inn i en slik en eller vil ikke det fungere? Skal uansett ha en dreambox og valget må vel bli en slik 800 hdpvr.

Hvor får jeg kjøpt orginale slike bokser til en grei pris fra utlandet? Bør være en side som garanterer at det ikke er kopibokser. Har en side der de selges for rundt 2000,- + frakt og moms, men de verken avkrefter eller bekrefter at det er kopier så jeg blir skeptisk med en gang. Har funnet sider der de bekrefter at de selger kopibokser også og da ligger prisen fra 1000 lappen og litt oppover...

alle innspill mottas med takk 8-)
    Hvis du finner en DM 800 HD til ca. 2000 kr ( nytt ) , da bør du være temmelig sikker på at denne er IKKE original ! Alle seriøse aktører i Tyskland og Norge kjører priser på rundt 4000 kr og oppover. Ut ira ditt innslag føler jeg at du har ikke erfaring med DB. Da vil jeg gjerne anbefale deg å kjøpe denne i butikk i Norge , tenker først pg fremst på garanti og support. Har veldig dårlig erfaring med import , spesielt når det gjelder e-bay når det skjer noe galt med mottakeren, da blir penger spart fort til penger tapt !
    Når du velger Dreambox er det veldig viktig at mottakeren din skal få alle fremtidige opgraderinger ( drivere , dvb moduler , kernel oppgradering m.m) . Originale bokser er sikret disse , mens kopiene ikke . Det er ikke uten grunn at kopiene koster så lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hd pvr

se her

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, her var det litt info :-D

dreambox har jeg lite erfaring med ja, riktig, men en plass må jeg begynne

så 2000,- for en boks fra utlandet er mest sannsynlig kopi? Og selv om jeg bestiller fra det store utland så må jeg regne med å betale rundt 4000,- ?

Kikket på finn og disse boksene går for 4000,- og opp til 4700,- ca fra norsk forhandler med garanti.

Jeg er jo interresert i en orginal boks som det fremgår av forrige innlegg, men føler det er fort gjort å kjøpe en uorginal boks uten at du vet det og selger sier den er orginal. Noen som har noen norske nettbutikker å anbefale da?

Driver og leser meg opp litt rundt om på nettet om dette med Dreambox og holder på ennå. Men fint å supplere med innlegg her fra folk med erfaringer også 8)

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du en brukt HD PVR fra Canal digital vil kortet du har fungere med alle kanaler i cirka en måned. Etter dette så vil HD kanalene slutte å virke mens SD kanalene vil fungere som normalt..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.dreambox.no er importør, men prisene der er ikke alltid de billigeste.
    Komplett.no - Nettbutikk for datautstyr, PC, bærbar PC, TV, foto, video og spill. er forhandler, noen kr billigere en importøren faktisk.

Intermediate digitech sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Nettbutikker med lang Dreambox salg erfaring og service :
    www.maxsat.no , Sagi Webshop , www.satmaster.no,
    her får du original vare til fornuftig pris .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Kjøper du en brukt HD PVR fra Canal digital vil kortet du har fungere med alle kanaler i cirka en måned. Etter dette så vil HD kanalene slutte å virke mens SD kanalene vil fungere som normalt..
    Det låter konstigt. Jag kan använda mitt kort i min CD HD PVR, CD HD, Hyro 9000TS samt DB 800S HD och se samtliga HD-kanaler. Då jag fick nytt kort när jag fick min CD HD PVR blev i och med detta min CD HD "brukt" och vid samtal med CD var det helt OK att flytta kort mellan mina två CD-boxar samt att då även att HD-kanalerna skulle fungera.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på og selge min HD PVR dekoder, men, må/bør jeg da også sende med med programkortet, som foreslått i et tidligere innlegg?
    Tenker da på om kjøper kan bruke sitt eget gamle kort, og få inn hd-kanalene uten prob, eller må kortet som kom med tuneren, brukes?

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rafo
    Jeg tenker på og selge min HD PVR dekoder, men, må/bør jeg da også sende med med programkortet, som foreslått i et tidligere innlegg?
    Tenker da på om kjøper kan bruke sitt eget gamle kort, og få inn hd-kanalene uten prob, eller må kortet som kom med tuneren, brukes?
    underer jeg og på, har kabeltv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •