HD tuner.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: HD tuner.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD tuner.

Da er jeg blitt HD klar, og kommer nok til å kjøpe en Samsung 40" 7-serie LED (noen innvendinger?).

Men da selvsagt den gamle DB 7020 byttes ut, og jeg har noen bastante kriterier:

Den må være HD (duh).
    Den må ha minimum 2 tunere.
    Den må være PVR.
    Den må ha 2 kortlesere/ støtte for både Viasat og Canal digital.
    Og den bør være Linux.

Det "opplagte" valget blir vel da DB sin nye 8000, men prisen er jo strengt tatt latterlig, og jeg er bombesikker på at det finnes like gode, kanskje tilogmed bedre til en langt lavere pris. (Ipbox, Vantage, Kathrein o.s.v.).

Men hvilken boks anbefaler dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det skal vare linux , så er det AB IPbox 9000 den fungerer helt utmerket eller VO DUO+ men det er ikke mange som har prøvd dene, her på AV Forum er det kun en som har den til nå og ingen viet hvor bra den er :-)

ser at noen selger også Octagon 1018 den er også twin tuner og er også Linux men er ikke sikkert på hvor bra den er.

Jeg personnlig har AB IPbox 900 og 9000 med 2 tuner for satellitt og kan ikke klage på dene boksen, har kun possitive ting å snakke om den og kan uten tvil anbefale den til andre, selvfølgelig er det ikke 100% plug&play box men siden du har DM så er du vel vant med at ingen box og spesilt linux er plug&play du må selv sette den opp til å lese kort, du må ta deg go tid med overgangen fra DM til AB IPbox da dem er 2 forskjelige bokser selv om dem kjører linux.

hvis GUI og utsene betyr mer en Stabilitett da må du gå for en DM 8000
    hvis stabilitet og bilde kvalitett betyr mer og prisen, da går du får en AB IPbox 9000.

lykke til

mvh

bobi

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med littebittegrann kompetanse i linux kan du sette sammen en nokså heftig HTPC-sak med flere DVB-s2 tunerkort for godt under prisen av en DM800. Den vil være langt mer fleksibel.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •