Kan jeg kaste min gode gamle Nokia9802?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg kaste min gode gamle Nokia9802?

Etter tvungen reinstalering av kaneler her i desember, fikk jeg aldri inn flere enn 72 kanaler fra CD. Prøvde alle mulige trix, men ikke forandring. Ringte CD og hørte om det var en teknisk forklaring. Om jeg gjore noe galt eller om tuneren var blitt for gammel. De hadde ikke hørt om problemet, og mente den skulle fungere normalt.
    Endte tilslutt hos den lokale butikken som forklarte at tuneren var for gammel, og kun manuell søking etter kanalene kunne få dem tilbake. Heldigvis god grunn til å skaffe pappa ny HD-tuner
    -MEN, noen som kan gi klart svar på om tuneren bare er å kaste, eller kan den reddes og brukes på soverommet?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reset mottakeren :Ta ur nætsladden . Håll in ON/OFF på fronten medans du sætter i nætsladden igen. Når displayen viser 4 strekk, eller tid , slepp ON(OFF og trykk direkt "PIL UP". Håll kvar "PIL UP og trykk "PIL NER . Displayen viser "C.U.S.T" og sen "Pull the cord". Trekk nætsladden ut og in igen. Etter dette må du ominstallere.Følg menyen.

Intermediate hårek sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    1,138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9802 'kastet' jeg for 10 år siden. En konstruksjon som var defekt i utgangspunktet da den ble designet midt på 90-tallet. Heldigvis godtok Nokia å ta skrotet tilbake.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nokia

Har nokia 9902 og det var det samme med min. Måtte skrive in frekvens og symbolrate manuelt da tuneren ikke fikset søket selv. Fikk en link fra en på forumet her men husker ikke ka han het, men du finner det sikkert på nettet. Der står symbolrate og frekvens og horisontal og vertikal. Det er ikke mye jobb da det ligger mange kanaler i samme pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nokia

Thor 3 / Thor 5 / Thor 6 (0.8°W) - frequencies - KingOfSat Her er linken, fant den igjen, lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skåne
    Reset mottakeren :Ta ur nætsladden . Håll in ON/OFF på fronten medans du sætter i nætsladden igen. Når displayen viser 4 strekk, eller tid , slepp ON(OFF og trykk direkt "PIL UP". Håll kvar "PIL UP og trykk "PIL NER . Displayen viser "C.U.S.T" og sen "Pull the cord". Trekk nætsladden ut og in igen. Etter dette må du ominstallere.Følg menyen.
    Som gammel, men dog utgått, parabolmontør husket jeg faktisk denne prosedyren men det hjalp ikke. Ser ut som manuell søk blir løsningen... Vet tuneren er søplegammel, men har vært glimrende for meg med CD og Viasat samtidig, og at den ligger inne i fjernstyringa på min B&O-tv... får se ann da...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •