Viasat HD, lydformat?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Viasat HD, lydformat?

Jeg har en Viasat HD boks og den er satt opp til Dolby Digital 5.1 lydformat. Har koblet den via HDMI til en receiver (Yamaha RX-V765). Men, jeg har enda til gode å se noe annet lydformat enn "ProLogic Movie" lyse på displayet på forsterkeren. Kjører jeg DVD fra en PC får jeg Dolby Digital 5.1 opp.

Skal jeg ikke få Dolby Digital 5.1 fra Viasat TV kanalene?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Jeg har en Viasat HD boks og den er satt opp til Dolby Digital 5.1 lydformat. Har koblet den via HDMI til en receiver (Yamaha RX-V765). Men, jeg har enda til gode å se noe annet lydformat enn "ProLogic Movie" lyse på displayet på forsterkeren. Kjører jeg DVD fra en PC får jeg Dolby Digital 5.1 opp.

Nå har ike jeg Yamaha, så jeg vet ikke hva den viser.eller hvordan den funker og sånn...har fått inntrykk her på forumet at den ikke alltid viser det som kommer inn......men på Viasat sine filmkanaler går det mye i ProLogic, men stort sett alltid DolbyDigital 5. 1 påTV 1000 HD,
    Og du får bare DD 5.1 hvis det blir sendt....dvs si HD kanalen og TV 1000 filmkanalene og akkurat nå=22.15 på TV 1000 HD=Dolby Digital 5.1 og TV 1000 Action ......
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du på standard Viasat kanaler eller TV1000 kanalene? Vanlige standard kanaler sender ikke 5.1 (TV3, 3+ osv) men TV1000 kanalene sender av og til i 5.1 men stort sett så går de for DD Surround (3 kanals) Vet ikke hvorfor, men sånn har det vært ganske lenge. Egentlig ganske rart med tanke på at 95% av filmene har et 5.1 lydspor.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2

Det kan jo være at du har forsøkt kanaler som ikke sender Dolby Digital lyd.

Det er bare noen få av Viasat kanalene som sender Dolby Digital lyd.

-TV1000 Action
    -TV1000
    -TV1000+1
    -TV1000 Classic
    -TV1000 HD
    -Nat Geo HD
    -MTVHD ( mye Dolby Digital 2.0)

Felles for kanaler som sender Dolby Digital er at det også forekomme Dolby Digital 2.0 lyd på enkelte programmer.
    Dolby lyden er også signallert som Engelsk. Det er mulig du må velge Engelsk
    lydspor for å få det til å fungere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •